TORNAR

Les noves tecnologies canvien els hàbits de consum

Més audiència dels mitjans de comunicació digital

Divendres, 5 febrer 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Segons l’estudi realitzat per la Fundació d’Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC), els mitjans digitals són els que més audiència han guanyat durant l’any 2009 a Catalunya, experimentant un augment del 56% respecte de l’any anterior. Anoiadiari, que va néixer l’octubre del 2008, ha enregistrat durant el darrer any una mitjana de 3.000 visites diàries.

D'altra banda, les visites a anoiadiari durant el cap de setmana oscil·len entorn de les 1.500 diàries. Segons dades del comptador d’audiències Webalizer, el mitjà va assolir a finals de l’any passat els 15.000 lectors mensuals.

L’augment del consum dels mitjans digitals per Internet (premsa, ràdio i televisió) va acompanyat d’un augment significatiu dels usuaris d’aquesta tecnologia. El nombre de persones que es connecten diàriament ha augmentat un 19% respecte el 2008; actualment un 40% dels catalans accedeixen a Internet diàriament i un 60% hi havia accedit en els darrers 30 dies.

Per la seva banda, la implantació de la TDT també ha modificat el consum de la televisió: les cadenes temàtiques, cada cop més accessibles i gratuïtes, són les que més han augmentat en el darrer any, arribant a duplicar la seva audiència durant l’any 2009.

Llibres electrònics

La sortida de l’e-book al mercat preveu un canvi en els hàbits de la lectura. Segons el ‘Baròmetre de la comunicació i la cultura de l’any 2009’ publicat per la FUNDACC, un 24% dels catalans estarien disposats a llegir un llibre digital. De moment, segons ha explicat a anoiadiari una de les principals llibreries d’Igualada, no s’associa el descens de les vendes de llibres a l’e-book, que no ha tingut l’èxit que esperaven. Això sí, l’establiment està adequant la seva pàgina web per poder-hi vendre properament llibres digitals.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.