TORNAR

Pujalt presenta aquesta tarda el model de separació de la matèria orgànica

Divendres, 18 setembre 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Aquest divendres dia 18 de setembre a les 19.30h tindrà lloc a l'Observatori de Pujalt la presentació del model de separació de la matèria orgànica del municipi de Pujalt mitjançant compostatge comunitari, un model que s'està estenent cada vegada més entre els nuclis rurals

L’Ajuntament de Pujalt ha iniciat una campanya d’implantació del compostatge comunitari. La coordinació de la campanya es porta a terme conjuntament entre l’Ajuntament i l’empresa Ambiens, SL.

Per tal de donar tractament a la matèria orgànica de cada nucli del municipi, s’instal·laran un total de 9 compostadors comunitaris de diferents capacitats cadascun, ubicats a l'entrada i sortida dels nuclis de Conill (2) la Guàrdia Pilosa (2), l'Astor (2) i Pujalt (3).

En aquests compostadors, els habitants hi aportaran les restes de matèria orgànica de casa, sense bosses de plàstic ni d'altres residus que no siguin fàcilment degradables, per tal de no afectar a la qualitat del compost.

El procés del compostatge estarà controlat mitjançant la figura del compostaire, que serà aquella persona encarregada de fer les tasques de seguiment i control necessàries: aportació de material estructurant (palla, fulles, etc.) i/o regar al compostador quan sigui necessari, seleccionar impropis que puguin haver, extreure el compost madur, entre d’altres, per tal d’obtenir un compost de qualitat.

En els compostadors individuals repartits als establiments generadors de matèria orgànica, el compostaire farà un seguiment per assegurar el correcte funcionament i obtenir dades de gestió de les restes orgàniques al municipi.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.