Per celebrar el Dia Mundial de l'Aigua, més de 20 equips d'entre 2 i 5 persones van participar a la primera HackatH2On organitzada pel Museu Agbar de les Aigües que va tenir lloc a les mateixes instal·lacions del museu el passat 21-22 de març. Cubus Games, empresa igualadina, va guanyar el concurs amb una app que reuneix el videojoc i la difusió de continguts, l'experiència virtual amb la física
L'objectiu principal d'aquesta particular HackatH2On organitzada per Agbar era crear una app per a dispositius mòbils en 24 hores per apropar la cultura de l'aigua als ciutadans. Més de 20 equips, de 2 a 5 participants, prenien part en aquest concurs, des de les 11 del matí d'un dissabte a la mateixa hora de l'endemà. I els vencedors van ser quatre igualadins, els nois de Cubus Games, que van triomfar amb una app que a la vegada era una aventura interactiva sobre un futur sense recursos: 'Agbar, el temple de l'aigua'. Quim Garreta, amb la música, Jaume Carballo, en el dibuix, Jordi Solà, ocupat del disseny, i el programador Albert Pons van treballar tot un dia sense dormir per poder endur-se la victòria. La clau va ser adaptar les xifres del consum de l'aigua i la necessitat de conscienciar a la població de la necessitat d'estalviar aquest bé, amb l'estètica futurista i les prestacions d'un videojoc. El jurat ho va entendre. La decisió de fer-los guanyadors "va ser clara".
La foto dels guanyadors, després de les 24 hores
Una tasca febril, de disseny i programació
Contrarellotge
Per crear aquesta app i aquests dos mons, primer un de virtual i després un sobre espais reals, els quatre anoiencs van treballar contrarellotge. "Eren 24 hores en què vam desenvolupar tota la narrativa, il·lustracions, personatges, escenaris, mecàniques de joc, disseny i banda sonora" detallen. I en aquestes 24 hores van dormir "zero minuts, cap de nosaltres va aclucar els ulls" recorda Garreta. "Hi va haver moments que estàvem molt fluixos, sobretot cap a la matinada, però haver parat hagués estat perillós".
Garreta destaca que l'organització els va proveir en tot moment d'aliments i begudes: "no ens va faltar de res, esmorzar, dinar, fruita, galetes, fruits secs...". I cafè, clar. A Barcelona s'hi van estar fins les 5 de la tarda i "vam tornar en cotxe tots quatre junts, per fer prou soroll tots per no adormir-nos". A Igualada de nou, "vam continuar desperts unes quantes hores més, per poder dormir a la nit" després de prop de 40 hores de vetlla. L'endemà, "vam anar a treballar amb normalitat" explica Garreta "perquè sobretot calia fer balanç de la nostra experiència".
Cubus Games, que desenvolupa també l'app Terra de Castells aquí a l'Anoia, veu un futur prometedor "en vendre la fusió entre el videojoc i l'espai real. Acabem de veure refermat que dóna molt bon resultat". Garreta confia que després de la bona rebuda a Barcelona, amb altres start-ups prometedores, en un gran ambient, la seva proposta i el seu mètode de treball es prestigien: "pot ser molt útil el que fem per als llocs on hi ha patrimoni monumental i cultural".
Joan
27 de març 2015.05:22h
A igualada tenim talent molt de talent .