TORNAR

Cubus Games guanya un premi d'Agbar amb un videojoc sobre un futur sense aigua

L’equip de l’empresa igualadina guanya en un concurs de 24 hores

gent
Divendres, 27 març 2015. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

Per celebrar el Dia Mundial de l'Aigua, més de 20 equips d'entre 2 i 5 persones van participar a la primera HackatH2On organitzada pel Museu Agbar de les Aigües que va tenir lloc a les mateixes instal·lacions del museu el passat 21-22 de març. Cubus Games, empresa igualadina, va guanyar el concurs amb una app que reuneix el videojoc i la difusió de continguts, l'experiència virtual amb la física

L'objectiu principal d'aquesta particular HackatH2On organitzada per Agbar era crear una app per a dispositius mòbils en 24 hores per apropar la cultura de l'aigua als ciutadans. Més de 20 equips, de 2 a 5 participants, prenien part en aquest concurs, des de les 11 del matí d'un dissabte a la mateixa hora de l'endemà. I els vencedors van ser quatre igualadins, els nois de Cubus Games, que van triomfar amb una app que a la vegada era una aventura interactiva sobre un futur sense recursos: 'Agbar, el temple de l'aigua'. Quim Garreta, amb la música, Jaume Carballo, en el dibuix, Jordi Solà, ocupat del disseny, i el programador Albert Pons van treballar tot un dia sense dormir per poder endur-se la victòria. La clau va ser adaptar les xifres del consum de l'aigua i la necessitat de conscienciar a la població de la necessitat d'estalviar aquest bé, amb l'estètica futurista i les prestacions d'un videojoc. El jurat ho va entendre. La decisió de fer-los guanyadors "va ser clara".

La foto dels guanyadors, després de les 24 horesQuim Garreta explica com des de les 9 del matí de dissabte, els quatre igualadins van arribar al Museu de les Aigües i van donar un cop d'ull a les instal·lacions i es van situar El concurs va engegar   les 11 i des de l'organització se'ls donava contínuament dades de consum d'aigua. Se'ls demanava "una app oberta, que podia ser seriosa, lúdica, pràctica, però que donés a conèixer la cultura de l'aigua". Cubus Games va enginyar-se un videojoc, "una espècie de 'tria la teva aventura' clàssic" que s'ubicava en un futur "distòpic, on a penes resta aigua i pocs humans poblant el planeta", en un univers amb certes similituds amb pel·lícules com 'Mad Max'. Els protagonistes són una família que han d'arribar fins al Temple d'Agbar, és a dir, el Museu de les Aigües. La fase del videojoc conclou en aquest punt.

Una tasca febril, de disseny i programacióL'app, però, té més recorregut. "L'usuari acaba l'aventura de videojoc en aquest punt, però ha de visitar el Museu per seguir amb la història. La segona fase del joc és allà, i s'ha d'interactuar amb les instal·lacions". En la segona fase de l'app, "vam utilitzar un dispositiu de bluetooth que funciona correctament si es va pels espais apropiats del Museu. En aquest moment, es fusionen el videojoc i la gimcana", explica Garreta, i "transgredim els límits d'una app per mòbil, hi ha elements reals i virtuals".

Contrarellotge

Per crear aquesta app i aquests dos mons, primer un de virtual i després un sobre espais reals, els quatre anoiencs van treballar contrarellotge. "Eren 24 hores en  què vam desenvolupar tota la narrativa, il·lustracions, personatges, escenaris, mecàniques de joc, disseny i banda sonora" detallen. I en aquestes 24 hores van dormir "zero minuts, cap de nosaltres va aclucar els ulls" recorda Garreta. "Hi va haver moments que estàvem molt fluixos, sobretot cap a la matinada, però haver parat hagués estat perillós".

Garreta destaca que l'organització els va proveir en tot moment d'aliments i begudes: "no ens va faltar de res, esmorzar, dinar, fruita, galetes, fruits secs...". I cafè, clar. A Barcelona s'hi van estar fins les 5 de la tarda i "vam tornar en cotxe tots quatre junts, per fer prou soroll tots per no adormir-nos". A Igualada de nou, "vam continuar desperts unes quantes hores més, per poder dormir a la nit" després de prop de 40 hores de vetlla. L'endemà, "vam anar a treballar amb normalitat" explica Garreta "perquè sobretot calia fer balanç de la nostra experiència".

Cubus Games, que desenvolupa també l'app Terra de Castells aquí a l'Anoia, veu un futur prometedor "en vendre la fusió entre el videojoc i l'espai real. Acabem de veure refermat que dóna molt bon resultat". Garreta confia que després de la bona rebuda a Barcelona, amb altres start-ups prometedores, en un gran ambient, la seva proposta i el seu mètode de treball es prestigien: "pot ser molt útil el que fem per als llocs on hi ha patrimoni monumental i cultural".

 


1 Comentaris

J

Joan

27 de març 2015.05:22h

Respondre

A igualada tenim talent molt de talent .

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.