//Plugins sense CDN ?>
Vols rebre diàriament i de manera gratuïta les notícies més rellevants de la comarca al teu correu electrònic?
Dijous, 18 octubre 2018. 03:00
L'Anella Verda segueix avançant per completar el seu tram nord a Igualada. La pròxima estació, Can Roca. Els 200 primers metres del nou tram poden estar enllestits a la primavera.
Les dades que donava a conèixer aquesta setmana l'Agència Tributària, sobre el resultats de les declaracions de renda, assenyalen alguns dels pobles anoiencs com els que els seus habitants tenen menys ingressos. Malgrat la lenta millora des del 2013, la posició de Vilanova i Montbui empitjora respecte a altres poblacions barcelonines.
Dimecres, 17 octubre 2018. 12:00
El que va ser cap de llista de Socialistes d'Igualada a les eleccions municipals de 2015, Jordi Riba, ha anunciat que no repetirà com a tal. Aquesta decisió arriba enmig de la reconfiguració de part de l'esquerra municipal a Igualada, on es treballa per constituir la candidatura de Jordi Cuadras.
Dimecres, 17 octubre 2018. 03:00
La pluja que va caure durant Festa Major d'Igualada va deixar en suspens un acte d'alt voltatge simbòlic, que es recupera aquest dissabte. La Plaça Pius XII serà l'escenari de l'acte de restitució de la placa dels orígens de la vila.
Aquest cap de setmana, quan es compleix el primer any dels empresonaments dels activistes catalans Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, ex president de l'ANC i president d'Òmnium, arribava a la presó de Lledoners 'Mort a les cunetes', una peça que tracta les execucions de republicans per part dels franquistes. L'igualadí Joan Valentí n'és el protagonista i explica a Anoiadiari les seves sensacions després d'interpretar l'obra davant dels interns, entre ells Jordi Cuixart.
Dimarts, 16 octubre 2018. 19:45
Un any després d'aquell dilluns 16 d'octubre on els dos Jordis, Sànchez i Cuixart, acudien a Madrid i acabaven a la presó de Soto del Real per decisió de la jutgessa Lamela, l'Anoia reclamava de nou el seu alliberament. La Plaça de l'Ajuntament d'Igualada s'omplia amb centenars de persones per un aniversari d'un dels fets que més impacte ha tingut en el curs dels esdeveniments relacionats amb el conflicte amb les instàncies de l'Estat espanyol.
Dimarts, 16 octubre 2018. 11:00
En un moment d'alta significació política, els diferents grups del consistori igualadí -excepte el PP- van recordar a Lluís Companys aquest dilluns a la tarda. Companys va ser afusellat fa 78 anys a Montjuïc després d'un judici infame que l'Estat espanyol encara no ha anul·lat.
Dimarts, 16 octubre 2018. 03:00
La FAPAC, entitat que reuneix diferents AMPA de l'escola pública, denunciava fa unes setmanes les ràtios desiguals d'alumnes per classe que hi ha a l'Anoia i en concret a Igualada, en relació amb els centres concertats, "que treballen amb grups més reduïts". Les dades de la Generalitat indiquen que la "matrícula viva" va a parar en la seva majoria als centres públics en base a diferents criteris de la comissió d'escolarització. El Departament d'Ensenyament es compromet "a reduir la segregació escolar".
Aquest dimarts es compleix l'any de l'ingrés a presó de Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, els dos primers presos polítics de la causa oberta en les instàncies judicials espanyoles pel procés independentista a Catalunya. Just aquest cap de setmana, un grup d'igualadines i igualadins escalava el Canigó en honor a Cuixart, president d'Òmnium Cultural.
Dilluns, 15 octubre 2018. 10:00
Poc es podia pensar, després dels inicis dubitatius en els tres primers partits, que els blaus podrien encadenar quatre victòries seguides. Les Comes va presenciar aquesta jornada un nou triomf del seu equip, aquesta vegada contra el Tàrrega (2-1).