Dimarts, 24/11/2015
5216 lectures

El cost i ús de l’Adoberia Bella

El president de la Generalitat va inagurar, dimecres passat, la que ha estat l’obra amb una inversió més alta ideada i impulsada per l’actual govern d’Igualada: la seu de l’Igualada Leather Cluster Barcelona a l’Adoberia Bella del barri del Rec amb un cost de 898.000 euros. Per cert, una inversió que en només un any i mig ha augmentat més de 300.000 euros respecte el primer pressupost anunciat, que era de 590.000. No sé què ha passat però ja sigui la xifra inicial o la final, la inversió és més que considerable si tenim en compte que és un equipament que es destinarà a donar servei a les empreses privades del sector de la pell i que l’edifici no tenia una catalogació especial.

Val a dir que la reforma és d’una gran qualitat i l’interior ha quedat perfectament recuperat, exemple del que hauria d’anar passant amb la resta d’antigues adoberies del barri del Rec, sempre i quan hi hagi un nou POUM que diversifiqui els usos del barri i no els limiti a l’activitat industrial com passa ara. Cal afegir, en positiu, que amb aquesta reforma s’ha pogut fer un catàleg de solucions arquitectòniques que podran aplicar-se a altres adoberies amb condicions similars quan s’hagin de recuperar.

Ara bé, el resultat estètic final no treu que no haguem de preguntar-nos sobre la prioritat d’invertir aquest gairebé milió d’euros de fons públics a un edifici que tindrà un ús privat i que ha de servir, segons diuen, perquè Louis Vuitton, Hermès o Loewe encarreguin més pell a Igualada. És clar que compraran molt més de gust a l’Adoberia Bella que no pas a les fàbriques en funcionament del Rec, però no sé si correspon a l’administració pública fer aquesta enorme inversió per acabar tenint una sala d’exposició i venda de productes per a les empreses. A més, hi ha qui diu que aquesta seu del clúster ha estat més una idea que ha sortit de l’Ajuntament que no pas una demanda prioritària del sector.

Entenc que l’administració pot ajudar els sectors productius de la ciutat com el de la pell tot subvencionant laboratoris, propiciant un nou Campus Universitari, creant la càtedra A3 d’innovació o col·laborant en la depuració de les aigües, per exemple. Aquestes són actuacions que s’han fet i que tenen un retorn clar per al sector i per a la ciutat: investigació, coneixement i cura pel mediambient. Veurem quin és el conveni d’explotació que les empreses de la pell firmen amb l’Ajuntament per fer ús de l’Adoberia Bella i de quina manera retorna a la ciutat el gairebé milió d’euros invertit, tenint en compte els temps que corren. I un altre factor: si és veritat que en el llarg termini les adoberies seran a l’altra punta de la ciutat, al polígon Igualada-Jorba, els directius de les grans marques aniran amunt i avall?

No gaire lluny del barri del Rec, Igualada té a mig recuperar edificis que fa anys que són de propietat municipal i que podrien tenir múltiples usos: la Igualadina Cotonera, l’Antic Escorxador o el primer pis buit del Museu de la Pell (Cal Boyer) en són tres exemples. Potser els 898.000 euros de l’Adoberia Bella haguessin pogut fer avançar o acabar algun d’aquests projectes que sí tenen una protecció patrimonial elevada. Com a mínim s’hagués apagat un foc abans d’encendre’n un altre.

Altres articles de Jordi Cuadras

30 Comentaris

M

Montserrat

Igualada

28 de novembre 2015.12:42h

Respondre

Sr. Torras, puc entendre que vostè tingui tal com diu connotacions polítiques com les podem tenir totes i tots, però el Sr. Cuadras al menys com a periodista que és no n’hauria de tenir, en pot... Llegir més tenir particularment com tothom clar, però almenys no se l’hi haurien de notar ja que els periodistes tenen la obligació d’informar i prou.

Si vostè hi troba un rerefons en les seves informacions es que a lo millor aquest hi és, i si això fos cert, crec que seria molt millor que el Sr. Cuadras es definís públicament per saber tothom a que atendre’ns a l’hora de llegir els seus escrits, presenciar els debats que dirigeix o veure les seves informacions i entrevistes en un mitja de comunicació que de ser certes les seves apreciacions deu també combregar amb la seva suposada ideologia.

M

Marta P.

Igualada

28 de novembre 2015.18:15h

Us n’heu adonat que els articles com aquests són en un espai d’opinió i no d’informació? Potser estaria bé que coneguessiu aquesta petita diferencia i donar-li el valor que toca.

j

josep m. torras payerol

Igualada

29 de novembre 2015.07:01h

Marta P.
Es pot donar una opinió fefaent sobre fets reals, sense tenir la informació corresponent?
Es pot valorar quelcom en el desconeixement o en el mal coneixement?
Pot un... Llegir més pretès i seriós creador d’opinió obviar o separar les dues coses?
Pot un personatge públic donar opinions esbiaixades a propòsit?
Els articles en espais d’opinió que contenen informacions constatables, només són espais d’opinió?
Estem opinant solament en el món de les idees.
Ens pots explicar on és la subtil diferencia?

Gràcies per opinar, que tinguis un bon dia.

M

Montserrat

Igualada

29 de novembre 2015.11:52h

Marta P. no es l’espai sinó la intenció, o el rerefons que diu el Sr. Torras, el que compta.

L’espai pot ser el que vulguis, el que cal es veure el perquè es fan o diuen les... Llegir més coses i en aquest cas repeteixo que valdria la pena que el Sr. Cuadras es definís, que per altre banda no es res dolent sinó clarificador

j

josep m. torras payerol

Igualada

27 de novembre 2015.13:53h

Respondre

Benvolgut Joan V.
Gràcies pels teus afalacs, tant pel Jordi com per a mi, però no és la meva intenció quan escric de rebre’ls, d’entrada et confirmo que sóc de poble, que no sóc... Llegir més políticament correcte i que la meva intenció no és ni ofendre, ni ser o no ser respectuós, de fet escric el que em surt de l’ànima.
El Jordi és una persona que encara que no ho sembli l’aprecio i que sempre que li pugui fer un favor li faré, però això no obsta perquè en algunes de les seves opinions no hi estigui d’acord i coneixent-lo com el conec, a vegades hi trobo un rerefons (que jo també puc tindre) de connotacions polítiques, no en va, tant ell com jo tenim certes predileccions, no en el mateix sentit.
Per tant, tan els seus escrits com les meves opinions, intentant sent neutrals, no ho som del tot, les idees són pròpies però el perfum de les mateixes té els seus matisos, evidentment som humans i en deixem portar una mica pels sentiments, encara que el rerefons és el que és o sigui el que realment pensem.
Sempre he intentat ser el més fidel possible amb mi mateix i curos en les dades, també accepto que em puc equivocar, però abans de fer o dir quelcom, ho reflexiono molt i una vegada escrit m’ho llegeixo com si no fos meu.
Intento plasmar la realitat amb sentit comú i sempre pensant en el bé comú.
Sóc un gran defensor del privat, però també de les coses públiques en certs àmbits, en els quals el privat pot fer empobrir el servei, en favor d’uns beneficis, però aquest no és el cas.
En fi ja m’he embolicat prou, si el Jordi s’ha sentit ofès en algun punt del meu escrit, perdó! I ja m’ho farà saber directament, a vegades ens trobem per casualitat i comentem fets.
No sé si tota aquesta reflexió escrita et respondrà quelcom del que em qüestiones, de totes maneres gràcies de nou per les teves reflexions i que tinguis un bon dia.

j

j r e

27 de novembre 2015.01:11h

Respondre

Gracies Pere

j

joan

25 de novembre 2015.13:03h

Respondre

Una altre vegada, el Sr Cuadras, ens descobreix les misèries de aquest consistori.
Sr Marc, on son els 300.000 Euros de desviació?
Vostè ens te que donar una explicació, de lo que fa ham els... Llegir més nostres diners. Repeteixo vostè, no qualssevol segon o tercer, del seu equip cosa que ja ens te acostumats.
Per una vegada sigui valent, i dongui la cara.!!!

Gracies Sr Cuadras!!!

B

Blanca

Igualada

25 de novembre 2015.11:45h

Respondre

Anem a ser curosos.
Gran part de la inversió ha estat a partir de fons FEDER, aquests fons són per a ús de zones desfavorides amb declivi industrial i estan pensats pel desenvolupament de la... Llegir més indústria. Per tant en cas de no haver-se fet servir per potenciar aquest sector no haguessin anat a una altra secció d’Igualada si no a una altra ciutat o territori Europeu (amb els nostres diners d’impostos també). Vist així hem aconseguit que una part del què paguem a Europa repercuteixi a Igualada, enlloc d’altres contrades i per tant hem aconseguit que reverteixin els nostres impostos a la nostra ciutat.

Serà un espai de gran interès doncs es podràn fer moltes activitats, no només privades amb grans empreses del sector, si no també de reunió del gremi amb altres curtidors de l’Estat o d’Europa, conferències (promovent també la formació), trobades i coworkings diversos. En definitiva es podrà treure molt de suc (i no pateixi que els directius d’Hermés mentres se’ls acompanyi els és igual anar del Polígon al centre d’Igualada, bé hauran de dinar i això ho faran pel centre, oi?).

Penso que és millor pensar en el bé que fa a la ciutat i mirar endavant, ara disposem d’una magnífica obra arquitectònica que dóna moltes idees per a reaprofitar un barri com el REC i un espai de trobada que pot generar sinèrgies positives pel desenvolupament de la ciutat, repercutint a més en la nostra imatge internacional.

orbites

Jordi Marcé Nogué

25 de novembre 2015.17:38h

Aquest fons FEDER és el mateix amb el que es paga el correfoc de la Festa Major?

B

Blanca

Igualada

25 de novembre 2015.18:46h

No, hi ha diferents eixos de fons FEDER, i cadascun va per un tema específic no podent-se intercanviar entre ells. Aquests es van aportar d’acord amb el projecte de la Bella amb l’eix de... Llegir més desenvolupament empresarial (eix 1) i només poden invertir-se en aquest projecte concret, en cas contrari hi hauria mesures coercitives.

És a dir, no és que ens caiguin uns diners a Igualada per fer el què vulguem, si no que s’envia una petició amb un projecte concret i una justificació de necessitats i Europa decideix dins els projectes presentats quins són d’interès i quins no, atorgant els fons com creu convenient. I evidentment llavors els diners són per aquell projecte en exclusiva.

R

Raphanus brassica

Igualada

26 de novembre 2015.15:39h

Aquest fons FEDER té cofinançament (és a dir alguna ens públic català hi ha hagut de posar diners)? En qualsevol cas demostra la poca transparència d’aquests fons perquè no és fàcil veure... Llegir més les quantitats i projectes. No sé si en el seu moment es va plantejar l’actuació dins un concepte global d’adoberies i barri del Rec. És una qüestió de veure quina és l’optimització dels recursos.

j

josep m. torras payerol

Igualada

25 de novembre 2015.11:01h

Respondre

Jordi,
No entenc ni la critica ni l’oportunitat de la mateixa, ja que l’hagueres pogut fer ja fa molt de temps i no precisament ara, clar que si la teva funció és la de fer oposició al... Llegir més govern municipal des de fora de l’Ajuntament, ho estàs fent de luxe.
No discutiré les teves idees, cadascú té les seves, però si et discutiré les parts tendencioses del teu post. Et preguntes pel cost de l’edifici i t’oblides d’esmentar un FEDER de 375.000 € i de fons de la Diputació, per tant el retorn no deu ser directament a la ciutat, sinó més global.
De passada dir-te, que esmentar la Cotonera i els altres edificis, és obviar que aquests sí que s’han de finançar amb fons locals, que per exemple, posar la Cotonera en estat de ús, costaria a la ciutat uns quants milions, que no tenim i que en el temps que corren no podem permetre’ns el luxe de gastar-los, el mateix et dic d’acabar tot l’escorxador i evidentment són edificis per altres funcions i d’un altre dimensionament.
Esmentar la part de dalt del Museu em sembla pura demagògia, realment ja si fan coses, però tampoc té una funció comparativa amb l’adoberia.
També i encara que només sigui una petita part i d’un ús aliè, a la part baixa de l’adoberia, ja hi ha l’oficina per a la millora del barri de Sant Agustí, per tant de moment ja és útil, i falta per veure encara que tu ja t’avances, l’ús que li donaran els adobers, als que sembla que no estimes gaire, però ells han sigut un motor de creixement dins la crisi, i que donen el pa de cada dia a molta gent, a part de prestigi a la ciutat.
Evidentment hi ha un polígon i si Déu ho vol, s’hi traslladaran les empreses en un futur que no és immediat i fer especulacions d’on es trobaran els clients de les cases de moda amb els adobers en un futur de 15 o 20 anys em sembla més demagògia política, que una altra cosa. La bola de vidre d’on es trobaran en el futur, la podem aparcar de moment.
Encara que també podríem dir que tindran les oficines al centre i la producció al polígon i no seria res d’estrany.
O és que tot ha d’estar en el mateix lloc segons tu?
Em sembla que com a periodista que ets o vols ser, el millor que hauries d’haver fet, és informar-te de fons directes del que pensen els adobers i preguntar al gremi sobre les seves intencions.
Fer un post especulatiu, d’oïdes i tendenciós no és periodisme, és una altra cosa.

J

Joan V

Igualada

26 de novembre 2015.08:27h

Benvolgut Sr, Torras,

El del Sr. Cuadras m’ha semblat un post interessant i que obre grans temes de debat, sobretot un que és general (relació entre inversió pública i privada) i... Llegir més alhora aplicable a la ciutat. Sobre aquests temes, cadascú en treu les seves pròpies conclusions. A mi, per exemple, em sembla molt bé que hi hagi inicitaives públiques que donin suport al mòn privat, en especial al món industrial. Desconec si l’edifici té algun valor, però en cas de que sigui així, a més a més s’hi guanya també des del punt de vista del patrimoni urbà. Tampoc veig per què això no s’hauria de fer ara, malgrat aquesta llarga crisi, aspecte que vostè crec que comparteix.

Segueixo sovint el que escriu el Sr. Cuadras i, francament, crec que és de lo millor que hi ha a la ciutat. Obre debats, escriu més que bé, sembla humil i és respectuós. És també engrescador veure allò que vostè escriu. Estic segur que hi posa la millor de les intencions, i també obre debats (o els segueix, com en aquest cas) i escriu força bé. És llàstima però que no sempre hi hagi el respecte que altres persones tan apassionades com vostè tenen pels altres. Segur que es coneixen bé entre vostès i ja s’ho arreglaran, però les desqualificacions personals fan de poble i distreuen sobre els assumptes de fons d’un bon tema. En qualsevol cas, com a lector d’ambdós, els felicito i animo a seguir escrivint.

Salutacions

J

Joan Diaz

Òdena

25 de novembre 2015.09:37h

Respondre

El Sr Cuadras ja hauria de saber que el polígon anomenat dels Adobers, si un dia es fa, afecta, no només Igualada i Jorba, si no que també afecta a Òdena, ja que una part del terreny afectat és... Llegir més d’Òdena.
O Polígon dels Adobers o Polígon Igualada-Jorba-Òdena, per ser exactes i precisos.

antoni-sola-pereta

Antoni De Sola Pereta

Pujat

25 de novembre 2015.07:55h

Respondre

A mi em sembla una obra magnifica ,marca la linia a seguir en la transformacio de un barri que pot si s’enfoca bé, esdevenir un dels referents de Igualada,per a mi el rec es ”or en... Llegir més brut”.Altrament aquesta inversio va en la linia de potenciar un sector en que Igualada es lider a nivell mundial,i aixó em fa reflexionar sobre si els comentaris que cuestionen aquesta inversio no van en la linia de l’auto odi tant genuinament igualadi del qual en tenim prous exemples ( El Rec 2.0 n’es un altre exemple). I pel que fa a les subvencions questionar que vinguin diners europeus a Igualada ...mes auto odi..o creieu que estarien millor invertits en qualsevol de les liniies de AVE en les quals avui encara malbarata els recursos l’Estat Espanyol ?

G

Generador de debat d'alt nivell

25 de novembre 2015.05:50h

Respondre

Sempre són bones totes les opinions, i en son l’essència del débat .
El Sr. Cuadras, fa un article i dóna la seva opinió. En fa consideracions interessants que obren debat
Discrepo del Sr.... Llegir més Jaume Rodríguez en que li falta profunditat. Al contrari, deixa anar unes idees molt interessants que obren debats molt necessaris.
1) La zona del Rec necessita d’un replantejament ràpid. No oblidem que el Govern de CiU actual , va arribar fa més de 4 anys amb la voluntat d’un nou Poum on tenia el seu punt clau al Rec. No és pot demorar més.
2) Les inversions públiques continuen tenint uns increments per sobre del inicialment establert que aporten molts dubtes. O els projectes estan mal fets, o hi ha modificats que són ajustos de preus, o hi ha coses inconfesables. Totes diuen poc de la professionalitat de les parts.
3) Gastar diner públics per acords publico-privats no és bo ni dolent per si mateix. Però és un punt en el que cal ser molt curós. Hi ha moltes necessitats a la ciutat i gastar uns diners per a ús privat, cal analitzar-ho molt bé. Aquí segurament la regidora d’empreses Sra. Chacon tindria molt a dir. És aigua pantanosa segurament.
4) L’actual equip de Govern ha criticat molts projectes de la era Aymemi : WTC, Infinit, Pont Fàtima. I alguns els continua criticant tot dient que beneficien als privats ; vegin infinit. A qui beneficia el que han fet ara?. El molt fàcil criticar als altres i no veure la palla a ull propi.
5) WTC era un projecte ambiciós en un moments on es veiem altra possibilitats de creixement Industrial. Matat el creixement per sectors de CiU i ERC el WTC va passar a ser un projecte obsolet abans de néixer. En tots el van matar i ell sol es va morir.
6) El projecte unit de l’ascensor i pont de Fàtima donen una unió d’igualada amb el B. de Fàtima que el fan un projecte que visionari.
7) Infinit: es pot veure el got mig ple o mig vuit. A mi m’agrada veure’l mig ple.
8) Algú es pregunta per projectes que han beneficiat a privats molt descaradament, com són el Circuit de Castellolí i el Campus Parc motor. El circuit fet en terreny privat . El Campus, un forat negre a l’economia comarcal, on sembla un edifici abandonat i deixat de la mà de Déu. Qui va endegar aquests projectes: CiU i ERC.

A Igualada i Anoia ens calen projectes amb bons plans de viabilitat pública, i per què no publica-privada. Ara bé, ben estudiats i amb anàlisis de prioritats.

L’ article d’en Cuadras obre debat; no matem el debat i fem-lo viu.
Coincidint a voltes si i a voltes no amb el Sr. Cuadras , li agraïm la generació de debat d’alt nivell que ell ens genera.

Gràcies Sr. Cuadras.

r

ramon

24 de novembre 2015.21:47h

Respondre

I les subencions de on surten ?dons dels impostos del ciutadans Ay!!! fan del rec! Et tenenen el cocu ben menjat.

A

AR

Igualada

24 de novembre 2015.19:02h

Respondre

Amb tot el meu respecte Sr. Cuadras, consideró que vosté te una facultat -quasi un do- de saber el que es el millor per cada indret de la ciutat.
La Rambla per vianants, devant del Museu una... Llegir més inmensa plaça, l’ Adoberia Bella un espai per la ciutadania ( veig que no coneix l’ us d’ aquest espai, etc, etc. ).
Fer volar coloms, fer propostes sense calcular resultats pot ser molt, pero molt perillós i per aixó cal tenir cura del que es diu i vosté les deixa anar amb una lleugeresa poc propia d’ un periodista que sospesa els pros i el contres de les coses.
Li posaré un exemple: El Passeig de les Cabres, la seva transformació en l’ actual format va suposar el tancament o el trasllat de tota la seva activitat, i tot per afavorir una empresa d’ aparcaments i al seu darrera una gran constructora que iniciaria el POUM -2010 que vosté tant esmenta.....a i tot aixó amb el vist i plau del Govern Aymamí , Sr. Cuadras i Sra.
Salat.

f

fan del Rec

Igualada

24 de novembre 2015.16:59h

Respondre

Sr. Cuadras, penso en part que un dels grans èxits de l’adoberia Bella es precisament que tot d’aquest cost que diu vostè ha vingut de fora a base de subvencions: una part d’Europa i... Llegir més l’altre no se ben be si de la Generalitat o de la Diputació, però el cert es que s’ha sabut fer un edifici que demostra arquitectònicament com es poden reconstruir els actuals edificis antics del Rec a recuperar i tot això sense cap cost pel ciutadà igualadí.

Que es podien haver fet altres obres amb aquets diners ?, no ho se, desconec a que anava destinada aquesta línea de subvenció i per tant no hi puc opinar, encara que si que li puc dir que si fóssim quatre persones segur que triaríem quatre coses diferents. A mi m’està molt be que es tanquin cercles i el de la pell per exemple crec que esta molt ben tancat amb el Campus Universitari, la Càtedra A3, el polígon industrial i la seu de l’Igualada Leather Cluster Barcelona.

Per acabar deixi-me-li dir que hem de ser una mica més curosos en el que diem ja que si que es cert que la planta del mig de l’Adoberia Bella estarà destinada a la pell, però les altres dues: la baixa que ara hi esta instal•lada l’oficina del barri de sant Agustí i la de sobra seran d’ús públic per tant no diguem el que no és, o expliquem-ho be si de cas..

G

Gisela M.

Igualada

24 de novembre 2015.20:56h

Carai, ”fan del rec”, quin comentari que fa. A pàrt de dubtar que sigui fan del ReC, potser si estigués tan ben informat com vol aparentar, sabria que l’oficina del barri de sant agusti hi es... Llegir més de forma provisional, ja que el pla de barris acaba el mes que ve, quan acaba l’any 2015. Per tant aquest argument q fa servir no es correcte.

Pel que fa a si els diners, ha de saber que els igualadins ho hem pagat directament o indirectament, , siguin amb subvencions o sense, per tan no es un argument valid el que voste diu i res justifica la desorbitada inversio.

f

fan del Rec

Igualada

25 de novembre 2015.18:31h

Gisela, tal com diu la Blanca en el seu comentari, aquesta subvenció és pel que és, i si no s’hagués fet servir per això segurament no haguessin vingut aquets diners a Igualada els hàgim... Llegir més pagat directament o indirectament els igualadins.

Pel que fa a l’oficina del barri de Sant Agustí, pot ser si que aquesta oficina hi es provisionalment, no ho se, però el fet de que l’any que ve desaparegui no vol dir que aquest espai l’hagi d’ocupar el sector de la pell, que ja li dic que no. No hi haurà l’oficina del barri de Sant Agustí però segur que hi haurà alguna altre cosa i aquesta serà pública, no privada.

Per tant lo que li deia al Sr. Cuadras que s’ha de ser mes curos amb la informació que es dona i no si val a dir com fa ell en aquest article que aquest edifici es destinarà tot ell a donar serveis a empreses privades quant ell sap molt be que això no serà així.

f

fan del Rec

Igualada

25 de novembre 2015.18:31h

Gisela, tal com diu la Blanca en el seu comentari, aquesta subvenció és pel que és, i si no s’hagués fet servir per això segurament no haguessin vingut aquets diners a Igualada els hàgim... Llegir més pagat directament o indirectament els igualadins.

Pel que fa a l’oficina del barri de Sant Agustí, pot ser si que aquesta oficina hi es provisionalment, no ho se, però el fet de que l’any que ve desaparegui no vol dir que aquest espai l’hagi d’ocupar el sector de la pell, que ja li dic que no. No hi haurà l’oficina del barri de Sant Agustí però segur que hi haurà alguna altre cosa i aquesta serà pública, no privada.

Per tant lo que li deia al Sr. Cuadras que s’ha de ser mes curos amb la informació que es dona i no si val a dir com fa ell en aquest article que aquest edifici es destinarà tot ell a donar serveis a empreses privades quant ell sap molt be que això no serà així.

E

Eduard

Igualada

27 de novembre 2015.09:31h

SI, QUE CONTINUÏ EL DEBAT, i en termes de respecte a totes les opinions i sense desqualificacions i menys insults de cap mena.

Crec que aquests grans projectes de ciutat, o si... Llegir més més no que representen una important aportació de diners públics (inversions i manteniment, sigui la font que sigui) han d’estar àmpliament justificats (objectius, requeriments tècnics i econòmics), debatuts i consensuats, pels partits polítics i també per la ciutadania (en referèndum fins i tot) , i controlats després, i divulgats, els resultats.

D’aquest forma acabaríem els retrets posteriors i ens sentiríem tots cor responsables, dels èxits i dels fracassos, que s’han mencionat.

Particularment recordo les escales mecàniques de Sant Magí, la polèmica tan agre que va suscitar al seu dia. O els arcs d’entrada al parc de l’Estació Vella, que tinc entès varen tenir un ampli consens entre els grups municipals, i van acabar enderrocats, amb més penes que glòria (i uns fons públics clarament malbaratats).

J

Juan Petit

igualada

24 de novembre 2015.15:22h

Respondre

La reflexio del Sr. JRE.es interessant. Busqueu a La Veu o L Enllaç una carta amb el titol Iniciativa publica. Iniciativa privada . Referent a la Bell.Que ell va signar .Impecable.

j

jaume rdguez enrich

conca de odena.

24 de novembre 2015.13:57h

Respondre

Que el Jordi es GRAN ningu en dubte pero considero que avui li ha faltat profunditat. Ningu es sempre , perfecta.

P

Pere

Igualada

26 de novembre 2015.00:39h

Si us plau Jaume, instal·la’t el corrector automàtic d’una vegada...

E

Eduard

Igualada

24 de novembre 2015.12:14h

Respondre

Gràcies Jordi per la teva valuosa informació, que honra la teva tasca de periodista al servei de la comunitat (que al ser petita i amb interessos entrecreuats – alguns fins i tot inconfessable... Llegir més - requereix un punt de valentia).

Havia sentit alguna “campana” sobre el tema, però cap tant documentada. Realment algú (l’equip de govern i la posició de l’oposició). ens ha d’explicar als ciutadans el retorn no només de la inversió si no també de les despeses ordinàries, i extraordinàries, de mantenir l’equipament obert, el seu finançament i la repercussió sobre els comptes públics (també la desviació de més del 50% del pressupost, sorprenent).

p

pilar salat agramunt

igualada

24 de novembre 2015.11:09h

Respondre

Molt bona reflexió Jordi. Una despesa molt important que caldrà veure com retorna a la ciutat. Si s’ hagués prioritzat destinar diners a La Cotonera aniriem avançant en un edifici d ’alt... Llegir més valor.

J

Jaume Travesset

igd city

24 de novembre 2015.09:29h

Respondre

i una altura vegada: gran Jordi Cuadras...

R

RO

24 de novembre 2015.09:20h

Respondre

Esperem no obstant que serveixi per incentivar cultura i treball.
Ara bé, pel que fa als diners, no cal amoïnar-s’hi, es deuen haver tibat (en part, al menys) de les partides que es van aprovar... Llegir més abans de les eleccions per arranjar el Cementiri dels Pobres. Ja es veu que ha estat una falsa promesa electoral, perquè teòricament les obres allà havien de començar el setembre, som a darrers de novembre i el més calent és a l’aigüera per molt que la gent hi vagi a honorar els seus i a posar-los flors (tinc fotos). Total, es tracta de morts i a més a més, pobres.

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.