Divendres, 17/1/2020
5991 lectures

Les infraestructures que necessitem

La Unió Empresarial de l’Anoia ha publicat una enquesta digital oberta a la ciutadania sobre l’estat de les comunicacions a la comarca. Es tracta d’un seguit de preguntes sobre com es mouen les ciutadanes i ciutadans d’Igualada i l’Anoia i com valoren les actuals infraestructures i quines són aquelles que troben a faltar. Des de fa mesos, el treball de l’entitat empresarial és ingent en recollir dades sobre aquest àmbit i precisament per això crec que, a aquestes alçades, tots i totes ja coneixem quin és el diagnòstic i quines són les necessitats del territori. El que cal és fer el pas d’establir quines volem prioritzar, quines reclamarem primer i quines després, i quina estratègia farem servir per a lluitar-les i aconseguir-les.

Igualada es troba a 40 minuts de l’entrada de Barcelona i a 40 minuts d’un aeroport internacional. Barcelona també té un dels ports més importants del Mediterrani i, en el conjunt, la ciutat i tota la seva àrea metropolitana és una immensa porta a Europa i el món que tenim a tocar. Per això, fa temps que defenso que com més aprop estiguem de Barcelona, més oportunitats tindrem. Oportunitats com, per exemple, captar inversions industrials que ja no caben a l’Àrea Metropolitana, sempre i quan aquí fem els deures. Entre altres coses, hem de reclamar unes bones infraestructures de comunicacions que ens hi connectin. Al mateix moment, també tenim vies que ens haurien de comunicar de manera òptima amb la resta de ciutats mitjanes del nostre entorn i amb les comarques de Lleida.

El llistat del que necessitem és concret: construir el tren gran i ràpid fins a Martorell i d’allà a Barcelona; carril Bus-VAO a la B-23 que garanteixi un temps de viatge de 40 minuts amb Barcelona totes les hores del dia en transport públic sense estar a mercè de les retencions; desdoblament de les carreteres B-224 i C-15 per augmentar la seguretat i comunicació de l’Anoia Sud; Quart cinturó que ens connecti amb el Vallès; finalització de la Ronda Sud fins a Jorba i construcció de l’accés a Igualada per a garantir una via de circumval·lació al sud de la Conca; millora de l’A-2 tot adaptant-la als estàndars europeus i fer el trèbol de connexió amb l’Eix Diagonal; transport públic als polígons de la Conca per garantir l’accés al treball a tothom; transport públic a Manresa, Vilafranca i Lleida que seria utilitzat pels estudiants; conversió de l’actual carrilet en un tren-tram com tenen altres països d’Europa que augmenti la confortabilitat dels passatgers per a treballar-hi i la seguretat quan passa per les poblacions tot fent la funció de metro comarcal complementant-se amb el futur tren gran i ràpid.

Amb aquest llistat no descobreixo res de nou. Per això dic que, si tots som conscients de quines són les necessitats de comunicacions d’Igualada i l’Anoia, el que cal fer és passar a l’acció d’una vegada amb un pla acordat i que serveixi per presentar a les administracions superiors. L’exalcalde Ramon Tomàs va proposar, al moment en el qual es van nomenar les dues conselleres igualadines del govern de la Generalitat i el president de la Diputació també era igualadí, establir una taula, un “lobby” anoienc tot aprofitant que teníem tres polítics a primera línea per a marcar una agenda anoienca que recollís tot això. Com que no s’ha fet, ens hi hem de posar. Llenço unes primeres prioritats extretes del llistat: per connectar-nos amb Barcelona, el projecte a curt termini que necessitem és el carril Bus-VAO a la B-23 i a mitjà termini el tren gran i ràpid.

Treballem en la configuració d'una agenda anoienca i duem-la a la Generalitat i al govern de l’Estat. Des del territori és necessari establir quina prioritat donem a cada demanda i el per què. Saber quines infraestructures volem per avui, per demà i per demà passat. I treballar en conseqüència, demanar cada cosa al seu temps amb un pla establert tot sabent on volem arribar, què volem ser quan siguem grans. I volem ser un territori que aprofiti, realment, trobar-se ubicat al centre del país i a tocar d’una gran capital. Per atraure inversions industrials, per importar talent i per ser un territori on viure millor, és un pas imprescindible que hem de fer. Planificar, reclamar i aconseguir.

Altres articles de Jordi Cuadras

10 Comentaris

P

Pepita

Igualada

27 de febrer 2020.11:47h

Respondre

Molt bé que parleu de infraestructures, però els veïns de la zona de l’avda. Gaudí, Viure B2, Fàtima, final de Balmes, etc.., encara tenim d’anar a mig passeig per agafar el Bus per anar a... Llegir més BCN. Tots els que baixen de Punto Blanco passen x Cal Salines i no hi ha manera que s’hi assigni parada, quantes parades es fan a Esparreguera, Collbató o El Bruc?, més que a Igualada.
Senyors, comencem per les coses petites..
En fi, paper mullat.. Però es té d’anar dient..
Gràcies si algú ho llegeix...

N

Núria

Igualada

30 de gener 2020.12:32h

Respondre

A mi el que més em preocupa a banda de tot això que dieu, és que s’està deixant morir el centre d’una manera alarmant i ningú en parla. S’han de pensar les infraestructures a curt i mitjà... Llegir més termini, però la degradació del centre hauria de ser la immediatesa.

j

josep

igualada

21 de gener 2020.12:32h

Respondre

Es parla del tren gran o sigui el d’ample europeu aixó es fer volar coloms va esser a finals del segla IXX que aquell ajuntament va deixar escapar l’ocasiô de tenir-lo i aixó ja es imposible... Llegir més per la nostre comarca a mes les lineas d’ample Espanyol tindra de desapareixar estem a Europa i tindran d’esser d’ample Europeu com els AVES.
A mes avui dia sols miren la rentabilitat i l’anoia es una comarca molt petita, saps lo que es fer un tren gran com dieu, l’unic que es podria fer i que fa anys FOMENT te algun estudi es desde Martorell a San Guim de Freixenet conectat amb les lineas de RENFE
Pro aqui no hi entra la Generalitat es el govern d’Espanya qui te la paraula, tu creus que com Ajuntament se’n pot sortir? Si encare s’está lluitant pel corredor Mediterrani ?
Sabem que se deixat de la ma de tots els ajuntamets que em tingut mai a lluitat pel Ferrocarril al contrari .
Ens volien treure el carrilet el de FEVE i sort de una protesta de tota la comarca es van tirar enrera .i l’ajuntament d’aquel temps MUT
es va lluitar pel soterrament per tot el paseig del carrilet fins l’estacio vella, l’ajuntament MUT.
Varen lluitar perque no s’ensorres l’edifici de l’estacio vella i amb una nit s’prová amb un ple i a les sis del mati s’ensorraba .
S’ha conseguit aprovar treure el pas a nivell i soterrar l’estacio i res de res i aixô que em tingut ultimament un alcalde president de la Diputacio .
I aixó que el presupost crec que son mes o menys de 35 millons d’euros .
No fem volar tans coloms que el final ni coloms tindrem

N

Nati

Igualada

20 de gener 2020.17:12h

Respondre

Com de divertit és veure que tots els convergents d’IGualada surten ràpid i corrents a tirar pedres sobre el debat d’infraestructures i l’article del Jordil.,.. Endavant, Jordi, si els pica... Llegir més és que vas bé. Necessitem tot el que dius per ser competitius.,.

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

21 de gener 2020.12:04h

Ja sé que contestar-te és perdre el temps, però farem una excepció o no.

És interessant la riquesa dels teus arguments en vers el tema, per cert primer informat bé de la... Llegir més pertinença de cadascú, no és que tingui res a veure en el debat, però almenys se’t demana precisió.

Si donar arguments i fer preguntes és tirar pedres, doncs els teu argumentari deu ser molt sòlid, o no tens res a rebatre o simplement et dediques a fer la gara-gara sense cap solidesa argumental.

Fixat que tu no dónes la cara, de Nati’s n’hi ha moltes i ni tan sols sabem si et dius així o si ets dona o home, el qual no dóna molta força el que dius, perquè l’anonimat permet moltes coses i no és precisament signe de valentia.

Au, aprèn a argumentar amb solidesa i donant la cara, que de dir bajanades des de la covardia de l’anonimat ja en saps prou.

Que tinguis un bon dia

pepsolev

Pep Solé Vilanova

L'Espelt

19 de gener 2020.16:45h

Respondre

Escrit el 2012, sobre el tren gran.
Diria que no caldria caviar-ne ni una coma.
http://www.sintagmes.cat/2012/03/04/el-tren-aparcat-sine-die/
Ei, a mi ja m’estaria bé tenir el tren gran, ara... Llegir més bé, ens el podem permetre?

J

Josep M. Torras Payerol

Igualada

19 de gener 2020.11:13h

Respondre

Deia un amic meu que treballava d’arquitecte tècnic a l’Ajuntament d’Igualada, que un polític sortia escollit i anava al departament d’urbanisme, de sobte i per ciència infusa adquiria els... Llegir més coneixements necessaris per donar ordres a arquitectes i tècnics de com havien de fer la seva feina, modificar plans i estructures sobre el paper amb una facilitat que esparverant.

De fet i normalment els individues en qüestió la majoria de les vegades amb prou feines han fet la secundària i en cap cas han estudiat una carrera universitària de 4 o 5 anys, més els anys d’experiència que els facultés per prendre certes decisions, obviant a tècnics i entesos.

Hi ha gent que es posa a la política per obviar el procés i el temps que és necessari per fer certes feines i aleshores tenim un incompetent prenent decisions o com deia en Emilio Duró, si motives a un ”tonto” tens un ”tonto” motivat.

Mira amb tots els respectes, ja hi ha gent molt preparada que fa la feina i fa els estudis i gent que s’ha passat anys de la seva vida aprenent per poder fer certes coses, com perquè ara un polític venedor de fum, pretengui fer una planificació de tot el que és necessari per a una ciutat com Igualada.

Francament és prendre’ns a tots per idiotes, explicar-nos aquests projectes en algun cas diria faraònics i en un altre diria calcats a l’il·lustre endeutador de l’Ajuntament d’Igualada l’inefable Jordi Aymami, sou cromos calcats.

De veritat que un tren gran? Quan costa això?

Primer hi hauria d’haver la decisió de fer-ho a altres nivells no tot s’acaba al melic d’Igualada, a part de les necessitats i possibilitats que s’haurien de posar en blanc sobre negre, endemés de com es podria rendibilitzar l’enormitat del cost, de la que segur no en tens ni idea.

No es pot fer una cosa solament perquè un polític il·luminat, ho predica, sense posar una sola raó que ho justifiqui raonablement, ni si es factible, ni quin cost tindria, ni d’on sortirien els diners.

De veritat que aquesta demanda és d’una frivolitat tan gran que em fa dubtar del bon judici de qui ho diu, però clar en demagògia està tot permès.

Desdoblar la C-15, ja s’hauria d’haver fet, recordo que es va proposar al tripartit, temps d’en Joaquim Nadal i van dir que no era possible per raons econòmiques.

Ni tan sols es va fer la rotonda que enllaçava amb l’A-2, perquè se’ls hi va acabar el pressupost abans d’hora, vés a saber tu per quines raons.

Per cert quin és el cost de desdoblar aquesta carretera o en aquest tema també parles per parlar.

I no segueixo amb les teves demandes, perquè ja fa molt temps que no faig la carta als reis, perquè al final ja sé qui paga, en aquest cas com sempre el pobre poble, per les vel·leïtats d’uns polítics que no tenen cap necessitat de racionalitzar les coses o d’haver de fer servir el sentit comú, a ells no els hi costa res, ni tan sols han d’estudiar per fer-ho, simplement fan demagògia pel plat de llenties i aquest plat de llenties sempre surt més car del compte.

Sabater a les teves sabates i si vols fer certes coses, primer digues als experts amb titulació i experiència, que et facin un pla de negoci, que suposo que deus saber el que és, on hi haguí, la necessitat real, les possibilitats reals, el cost real i el més important, si hi ha els diners, si hi ha la disponibilitat, si hi ha la voluntat i si no ens han d’endeutar fins a les celles per fer-ho.

Perquè tu no posaràs un euro de la teva butxaca i en canvi endeutaries al poble sense pensar-ho.

Per fer de venedor de Fira hi ha la Fira de Reis al Passeig, que aquests almenys saben de què parlen et venen el que tenen i et donen quelcom pels diners que pagues.

Per cert t’has descuidat el soterrament de l’Avinguda Catalunya i de l’estació del tren gran a l’Hospital d’Igualada.

Si encara no hem soterrat el carrilet, per la mor de deu!

Que tinguis un bon dia.

M

Marià

Igualada

18 de gener 2020.09:41h

Respondre

Jordi, veig que t’agrada molt sortí als diaris et sembles molt al teu ”cap P. Sánchez” per després quant siguis al cap d’al fer tot el contrari.
Be, el teu partit polític que en alguna... Llegir més ocasió vaig votar ha estat molts anys en la gestió del estat central i a la generalitat també i que heu fet Res de res.
I ara vens tu el noi dels ”diaris” que per fer la competencia al noi de ”Instagram” no més fas que sortir en publicacions.
Tenim les infraestructures més dolentes i cares de espanya i ho dic en coneixement per que em moc per Espanya i els preus que tenim aquí és de robatori.
I ara contesta la pregunta una persona de Tuos, La Pobla de Caribeny, Santa Coloma, Òdena, etc com es desplaça a la capital del centralisme de Catalunya.
En el supòs que alguna persona tingués cotxe per fer el esmentat desplaçament el teu germa/company de partit politic ens a tancat la porta per entrar a Barcelona als que no podem comprar un cotxe nou VISCA EL PARTIT DE LA CLASE TREBALLADORS.
Jordi, si vols sigui posant el cap als diaris dedicat a escriure comptes pels infants ells s’ho creuen tot.

P

Paco

Igualada

21 de gener 2020.13:42h

Ai, Marià, quanta ràbia destil·les i que poc t’agrada el debat d’idees per la comarca. Millor tots callats i acotant el cap, oi?,.

J

Joan

Igualada

17 de gener 2020.08:54h

Respondre

O sigui, “construir el tren gran i ràpid fins a Martorell i d’allà a Barcelona“. No em dedico als trens, però demanar un a tren gran (com de gran?) fins a Martorell i allà enllaçar amb els... Llegir més ferrocarrils que tenim ara no sé si això té alguna base tècnia i eficiència ii el que ens comnvé.? Més qeu res perquè no es farà mai. Però bé, demanem-lo.

Seguim. “...captar inversions industrials que ja no caben a l’Àrea Metropolitana”. Voldràs dir inversions de les qeu ARA NO VOLEN a l’Area Metropolitana, perquè estigues segur que les interessants, les que generen coneixement i ocupació de quliat, no en vindrà cap, cap de cap.

Subscric que cal fer la carta als reis. Cal fer previsió. Cal prioritzar. Però cal no ser ingenu. Cal no vendre’s per naus immenses plenes de contenidors que no volen a Barcelona. Cal escollir què volem. I sobretot, cal ser clars en dir que NO volem allò que tampoc volen a l’Area Metropolitana, que és bàsicament el que ens voldran portar aquí, molins, abocadors, naus plenes de contenidors o logística que no aporta res, etc, que fins ara és el que s’ha fet o intebten fer ara i abans.

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.