//Plugins sense CDN ?>
La moda és un dels sectors on el finançament fa que molts projectes quedin oblidats en calaixos, ja que els seus costos elevats fan que no acabin de ser viables.
Aquí és on té lloc el crowdfunding. El crowdfunding és un sistema de finançament col·lectiu, que permet a qualsevol persona fer una inversió, de qualsevol valor en un projecte o hipòtesi ben formulada, que consideri interessant o prometedora i contribuir al fet que aquesta arribi al seu objectiu.
El popular portal Verkami ha fet possible que molts artistes de la música, cineastes amateurs… aconseguissin les xifres que necessitaven per dur a cap el seu projecte.
Però la indústria de la moda també ha començat a beneficiar-se. El crowdfunding en moda fa que hi hagi una democratització del mercat, ja que els clients finals guanyen poder de decisió i participen en el procés del producte. Permet, d’alguna manera, un desenvolupament de marca sota comanda, fent-los conèixer que el seu producte ja tindrà un consumidor final i no hi haurà pèrdues.
També genera una gran visibilitat en els nous dissenyadors, que no tenen la mateixa notorietat que d’altres a causa de la forta competència que existeix.
Hi ha diversos portals referents pel crowdfunding en moda, i a continuació deixo un recull dels 4 millors, i una breu descripció.
Crea un contacte directe usuari - dissenyador. Les col·leccions són llançades al portal, i els clients poden demanar-les en pre-order. Si supera els mínims establerts pel portal, es duu a producció.
Qualsevol persona pot publicar el disseny de la seva peça. Si s’aprova, passa a producció a través del finançament col·lectiu i es posa a la venda al web. El dissenyador rep el 20% de les vendes i els inversors el 10%.
El funcionament de Before the lebel és senzill i segueix la lògica del crowdfunding: les peces són presentades, finançades i produïdes. La diferencia en la resta de webs, és la possibilitat de finançar peces que ja han estat produïdes per ajudar a causes humanes o socials.
Potser la plataforma més gran de crowdfunding de moda. Important per la gran quantitat de productes presentats que aconsegueixen ser finançats, quasi tots aconsegueixen les seves metes.