//Plugins sense CDN ?>
Després que el Govern enllestís l'estudi d’alternatives d’integració i penetració de la línia d’FGC a la ciutat d’Igualada, ha adjudicat la redacció d'un estudi sobre l'alternativa escollida, que tal i com afirmava a finals d'estiu el conseller Joaquim Nadal, es basa en la construcció d’una nova estació a l’entrada del municipi i després el perllongament de la línia per l’interior de la ciutat en tren-tramvia, fins a Santa Margarida de Montbui.
Una nova estació als terrenys de la Torre de Requesens
La Generalitat insisteix en la improtància d'aquesta nova estació ja que amb la nova ubicació s’eliminarà el pas a nivell pròxim a l’escola Gabriel Castellà, resolent l’afectació del trànsit a l’avinguda de Montserrat, i es millorarà la connexió entre el barri del Sant Crist i la resta de la ciutat. A més, aquesta opció és compatible amb un possible perllongament del servei d’FGC en paral·lel a l’avinguda de Montserrat en forma de tramvia per l’interior d’Igualada.
L’execució de la nova estació comportarà la construcció d’un nou pont sobre el riu Òdena, a partir del tram de via ja existent, per a enllaçar amb el nou traçat previst. Es preveu que la nova estació doni servei a més de 2.600 viatgers al dia, i que comporti una inversió propera als 20 MEUR.
La nova estació no resoldrà els principals problemes
Com ja manifestaven a principis de desembre, els Amics del Tren recorden que aquests canvis 'són bones propostes però que no serviran per solucionar el principal problema del carrilet: cal guanyar temps i viatgers en el trajecte a Barcelona'. Aquestes peticions coincideixen amb el grup de ciutadans que s'han aplegat en un grup al Facebook demanant un tren directe amb la capital catalana, i que té ja més de 1.700 amics.
Per l'Associació, que ha redactat un estudi amb les principals mancances i solucions, és primordial escurçar el temps del trajecte fins a Barcelona, i millorar el servei per tal que els ciutadans el facin servir més, corregint els sotracs, millorant la coordinació amb la resta de transport públic, comptant amb serveis de valor afegit com wifi...
Integració a Vilanova i tren-tramvia a Igualada
D’altra banda, l’estudi Informatiu quehauria d'estar acabat a mitjans de juliol també haurà de desenvolupar i analitzar les propostes i alternatives per a la integració urbana del ferrocarril a Vilanova del Camí, que contempla FGC en l’estudi de viabilitat que està redactant actualment.
Finalment, l’estudi informatiu també inclourà la possibilitat que, en un futur, el servei d’FGC pugui perllongar-se en forma de tren-tramvia per l’interior d’Igualada, a partir de la futura estació prevista a l’entrada de la ciutat, connectant entre d’altres punts amb la futura estació intermodal de l’Eix Transversal Ferroviari.
Benvolgut pesat,
No sé que vols que et digui, apart de criticar als que escriuen sobre un tema, jo no sé si tots els que escriuen són genis o si tu ets el suficient geni com per criticar sense... Llegir més argumentar o tot el contrari.
Però si algú fa comentaris de sentit comú sobre un tema, no el pots tractar ni de geni ni de estúpid, sense caure tu en lo mateix que critiques.
Jo crec que gastar-se € 186.000 en un estudi em sembla molt agosarat en els temps que corren i sense més connotacions una presa de pel, havent llegit la noticia: “.....l’estudi d’alternatives d’integració i penetració de la línia d’FGC a la ciutat d’Igualada, ha adjudicat la redacció d’un estudi sobre l’alternativa escollida......”
Recapitulem, representa que ja sa fet un estudi d’alternatives, (el cost del qual no ens consta) i d’aquestes alternatives se’n ha escollit una, per tant és de suposar que aquesta alternativa ja estat estudiada i ara diuen que faran l’estudi de l’estudi de l’alternativa triada. En que quedem si ja s’ha estudiat aquesta alternativa a que bé gastar-se € 186.000 en quelcom que ja ha estat estudiat. I després que? Farem l’estudi del projecte, de l’estudi de l’alternativa triada, del estudi de les alternatives d’integració i així “at infinitum” (sense altres connotacions)?
Per cert els autors dels estudis (tindran els seus mèrits i carnet), encantats de la vida, que de diners públics pels amics, companys i afins, en sobren per tot arreu.
Escurçar el temps de viatge per quant? Perquè aquí pot ser si que valdria pagar estudiar com escurçar-lo, per comptes de perdre el temps marejant la perdiu, esperant arribar sense masses danys col·laterals a les properes eleccions, Catalanes i Municipals.
Com tu dius s’ha de ser un geni per entendre aquest galimaties, jo em declaro un solemne estúpid, sota aquestes premisses. El cas és que m’agradaria saber qui ha fet l’estudi de les alternatives, el que farà el estudi de l’alternativa triada i el que ha fet l’estudi de la cloïssa brillant, la dels falcons peregrins i tants altres estudis genials, que han costat una fortuna a la butxaca de tots els ciutadans.
Ah! A les properes eleccions et pots presentar tu, ja que amb el teu nivell d’argumentació dones el perfil, per no desentonar gens, entre tants genis.
Cordialment i sense rancúnia a reveure.
Em semblava que el Sr. Castells (conceller d’economia) havia dit que aixó dels estudis fets per empreses externes i innecessaris s’havia acabat. sembla ser que ni el conceller sap el que fa el... Llegir més govern, o és que era una broma?
Farem una estació nova per eliminara un pas a nivell. Argument potentíssim per gastar diners i fer contents a a alguns amics to i que el tren seguira tardant 1,50 per anar a BCN..
Llavors... Llegir més l’estudi també ens dirà com perllongar el tren en una TRAMVIA per fer 20 passos a nivell nous i arribar a Montbui.
Si us plau, que algú m’ho expliqui. No potser que els que governen tinguin tants amics per fer contents...
no se penya, em dona la sensació que aqeusta ciutat esta desaprofitant els gran talent que tenen els genis que escriuen comentaris per aqui. Si tant ruc es tothom i vosaltres tant llestos, per que... Llegir més no feu vosaltres l’estudi i de pas us presenteu a les eleccions? Si soun tant genis segur que tots us votarem, no?
El geni que fa l’estudi per un milio de peles seria un gran fixatge.
BUeno, visca la prepotencia!
Jo o soc molt ruc o es que n’hi ha que son massa llestos...
A veure, representa que hem de destinar diner públics (i no pocs) per tal d’estudiar com fer una nova estació, un tren-tramvia i no... Llegir més se quines tonteries mes...
Senyors polítics, a veure si us entereu, el que VOLEM molts ciutadans de la Conca es UN TREN QUE VAGI A BARCELONA EN UN TEMPS RAONABLE, no com ara, que la meva iaia a peu i arriba abans!
No pot ser que els que vulguem entrar a Barcelona amb transport públic la única alternativa real sigui anar amb cotxe particular fins a Castellbisbal i allí agafar el tren de la Renfe...
Ja se que vosaltres els politics continuareu anant a Barcelona amb l’Audi o altre cotxàs que paguem entre tots, però com a mínim el que podríeu fer es no dir bajanades, que el dia 28 ja ha passat!!
ricard
igd
4 de gener 2010.20:33h
a la persona que justifica aquesta despessa, potser es que a ell ja li va bé. Però la despessa es totalment exagerada, molt discutible en tot cas i en cap cas prioritària en els momentos que... Llegir més vivim.
No va entendre que lo dels 6000 euros era una ”boutade” i aixó que es llest sembla!. perque mira que defensar aquest ”gasto”...