TORNAR

Una nova parada eliminant el pas a nivell i un tramvia són les alternatives de Política territorial pel Ferrocarril

El departament descarta de moment el soterrament

politica
Dijous, 27 agost 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha anunciat aquest dimecres a Igualada que Aeroports de Catalunya ha obert el concurs per la redacció del Pla Director Urbanístic de l'Aeroport Corporatiu, avançant així mateix que al 2012 'podria començar a veure's-hi alguna cosa'. Nadal ha anunciat també que de totes les alternatives estudiades per la Generalitat al pas a nivell que hi ha pel ferrocarril a l'entrada d'Igualada, el que veuen més viable i per tant el que estudiaran és fer una nova estació a Torre Requesens, i un tramvia fins a Montbui.

L'aeòdrom passarà a ser aeroport corporatiu - foto ACN

El pas a nivell actual - foto ACN

El conseller Nadal acompanyat per l'alcalde igualadí, Jordi Aymamí

Joaquim Nadal, el conseller de Política Territorial, ha estat rebut aquest dimecres a la tarda al saló de plens de l’Ajuntament d’Igualada per regidors, alcaldes i representants socioeconòmics de la comarca, a qui ha explicat algunes d eles novetats en matèria de transports per l’Anoia.

El carrilet

Així el conseller ha assenyalat que la proposta d’integració urbana de la línia de FGC, estudiades diverses alternatives al traçat actual amb el perillós pas a nivell, passaria per traslladar l’actual estació als terrenys de la Torre Requesens, eliminant així el pas a nivell de l’avinguda Montserrat. Tanmateix es preveu estudiar també la possibilitat d’allargar el servei en un sistema tramviari dins el nucli urbà d’Igualada que aniria de la Torre Requesens, passant per Mestre Muntaner i avinguda Balmes fins a Montbui.

Línies d’autbús

Per tal de millorar el servei d’autobús urbà i interurbà entre els municipis d’Igualada, Montbui i Vilanova del Camí, s’ha elaborat un pla que s’implementarà a partir del 2 de gener. Les reestructuracions que preveu consisteixen en desdoblar el servei Monbui - Igualada – Vilanova en dues línies diferents:

Vilanova del Camí – Igualada amb parada a l’hospital, facilitant una connexió directa entre el centre de la ciutat i l’hospital comarcal sense necessitat de transbordaments i millorant per altra banda la cobertura a la zona est de la ciutat d’Igualada.

Santa Margarida de Montbui – Igualada amb parada a l’hospital comarcal, arribant al polígon industrial de Les Comes i la zona oest de la ciutat d’Igualada.

D’altra banda s’ampliarà el recorregut de la ruta urbana dins Igualada arribant a noves zones i millorant la connexió entre el barri de Fàtima, el centre urbà, l’hospital comarcal i el polígon industrial de Les Comes. A més, es millorarà la freqüència de pas, que passarà a ser de 20 minuts, enlloc dels 30 actuals.

La introducció d’aquestes millores comportarà la incorporació de nous vehicles per tal de garantir les freqüències de pas. El DPTOP invertirà en aquesta actuació 650.000 euros anuals.

Primer pas cap a l’aeroport corporatiu

Nadal ha avançat també que Aeroports de Catalunya SA, ha tret a licitació la Redacció del Pla director urbanístic de l’aeroport corporatiu i també l’assistència tècnica en la redacció de l’informe de sostenibilitat ambiental.

Amb aquest pas el conseller ha assegurat que es dóna una empenta a una infraestructura que, igual que el Parcmotor, ‘ha de fer de dinamitzador, diferent, de l’economia de la comarca’.


16 Comentaris

E

Eric

Igualada

10 de setembre 2009.14:30h

Respondre

Exacte, carrers amples i plens de MacDonalds i gent adormida... esperant que els angels posin les vies del tren, i les soterrin i anem ràpids i ens carreguem estacions...oi? Visca els frustrats... Llegir més d’Igualada!

e

eduard

igualada (No volem un tren tercermundista)

28 d'agost 2009.13:46h

Respondre

Tranquils, l’únic que faran serà ubicar l’estació d’Igualada (final de línia) en un altre punt (com deia aquell: ”el recurso fàcil”, que els igualadins no ens mereixem els diners que... Llegir més costa el soterrament), us penseu que tindrem aquest tramvia ? Us penseu que es gastaran tants diners per un tramvia que travessa tot Igualada i arriba a Montbui ? (No cal perdre temps en dir ”no” perquè tot és fum: Més de 10 anys per decidir si soterrem o no i us penseu que ara tindrem tramvia ?, quan ? el 2050 ?).

s

s.

igualada

28 d'agost 2009.08:30h

Respondre

a igualada no volem tren via, volem parquings gratis i carrers grans per conduir mes amples, i centres comercials.

m

marc

28 d'agost 2009.00:15h

Respondre

”Amb salero” em sap greu per tu, però els actes més cocorreguts (i per gent de totes les edats, encara que l’alcalde i companyia ho vulguin amagar) de la Festa Major són els organitzats per... Llegir més la Coll@nada: ”se siente”; menys endolls, menys amiguismes, menys comissions i MÉS i MILLOR festa.

a

albert

27 d'agost 2009.22:46h

Respondre

Se molt be quins son els personatges de la Coll@nada, més aviat els animo a posar un personatge com aquest per enfotre’s una mica del personatge del salero de la ciutat.

a

amb salero

Igualada

27 d'agost 2009.18:36h

Respondre

Carles, ja recolzo la proposta de l’Albert de posar de Salero 2010 al Conseller Nadal. Em sembla que tampoc la Coll@nada tenia pubilla i aquest any ja n’han elegit.
Pe ser un bon Salero de la... Llegir més Coll@nada els candidats haurien de ser uns bons encantadors de serps i saber vendre molt de fum, sobretot això.
Voteu a Nadal per Salero de la Coll@nada. Que algú obri un grup al Facebook.

T

Tramvia virtual

IGD

27 d'agost 2009.18:27h

Respondre

L’estació es quedava al mateix lloc que ara i el pas a nivell també. D’aquí en sortien dos ramals. El primer anava passeig amunt fins l’avinguda Gaudí que la feia tota, travessava el pont... Llegir més de la rotonda cap a Montbui i s’allargava per la Carretera de Valls fins al polígon que s’està fent dels Plans de la Tossa.
El segon ramal pujava per Pau Casals, Mestre Montaner fins l’Hospital i d’allà pujant per la Carretera de les Maioles fins creuar l’autovia i arribar al futur (?¿) polígon del Creixement Nord.
Em tranquil•litza que a 6 mesos de l’aprovació d’un Pla tan controvertit es digui que tot aquell traçat que va estudiar durant tres anys ja és paper mullat i per tant que d’aquí al 2026 aquest tramvia canviarà de lloc cada 6 mesos. Fins hi tot potser arribarà a ser virtual.
I ves que no passi com al Polígon Industrial de Castellolí que ha estat 2 anys sense funcionar per que es van oblidar de fer arribar subministrament elèctric. Igual aquests aprenents d’enginyers” es pensen que els tramvies van amb gas.
Travareu el plànol d’infraestructures del Pla Director aquí www.gencat.cat/ptop/ptcat/pdu_conca_odena/PLANOLS_ORDENACIO/A3/Ordenacio_de_les_Grans_Infraestructrures_de_Mobilitat_A3.pdf

c

carles

27 d'agost 2009.18:07h

Respondre

Albert, el salero no forma part dels actes de la Coll@nada, informa’t una mica noi.

p

pere

Igualada (capital de ?)

27 d'agost 2009.17:13h

Respondre

Toni, em sembla que això va per llarg. Tot i el que diu un amic de confiança que viu a Montbui i cobra del igualadins, no el tindrem ni el 2050.

m

marc

27 d'agost 2009.17:08h

Respondre

Ai Albert, em sembla que els del PSOE (no dic PSC perquè tots sabem que no existeix), als anoiencs, ens veuen així: www.youtube.com/watch?v=-HeRaXfsdSQ

a

albert

27 d'agost 2009.14:34h

Respondre

A aquest home l’hauríem de portar com a un possible salero per als de la Coll@nada.

Aquesta ciutat i comarca requereix urgentment d’una bona xarxa de trens, i sobretot invertir en creació... Llegir més d’empreses i no de rucades com un TRAM.

Malauradament sempre estem discutint per on passem una carratera, una via o una pista, endarrerim els projectes anys i després encara ens queixem de que no es fa res a la comarca.

Ens mereixem això i molt més, som un poble que s’ha quedat en els classicismes i que als 4 que han volgut tirar endavant s’els hi ha posat t ants pals a les rodes que han viscut ofegats.

Segurament criticareu la opinió però si mireu a fons l’anoia i sobretot la conca observareu com encara m’estic moderant.

m

marc

27 d'agost 2009.13:38h

Respondre

Tramvia per l’avinguda Balmes? Que n’arriben a ser de rucs aquests sociates.

e

eduard

igualada

27 d'agost 2009.13:35h

Respondre

Com deia aquell: ”el recurso fácil” (eliminem un pas a nivell i el substituim per un tramvia que no té passos a nivell, no -mode ironia-). No es pot ser més inútil, oi ? Gràcies PSC, ja vec... Llegir més quina és la comarca que voleu; bon vent i barca nova ! Enlloc d’avançar, encara anem més enrera (em pensava que era impossible, però ja es veu, tot allò que toquen aquests ... ).

T

Toni Olivé

La Mallola

27 d'agost 2009.13:17h

Respondre

Va dir alguna cosa el Conseller del traçat Martorell-Òdena de l’Eix Transversal Ferroviari? M’agradaria poder anar a treballar a Barcelona amb dignitat, i no com ara que he d’anar fins a... Llegir més Martorell amb cotxe i agafar la Renfe o els FGC (si han avisat d’avaries a la Renfe per la ràdio). Em queden vint anys per a la jubilació. M’hagués agradat preguntar-li al Conseller si hi arribaré a temps...

P

Pere

27 d'agost 2009.11:35h

Respondre

El que haurien de fer es treure el monopoli de la Hispano Igualadina, fins que això no passi la gran quantitat de persones que van a Barcelona cada dia estan a disposició del que l’empresa vulgui... Llegir més fer amb ells.

P

Pagès

Òdena

27 d'agost 2009.11:07h

Respondre

Au va home, que ens prenen per ximples?.
Aquest Nadal és dels que avui dia 27 sortirà a veure les dues llunes que hi haurà al cel.
Ja posats en despeses faria passar també el tramvia pel Barri de... Llegir més Montserrat i sobretot que no s’oblidin de Fàtima.
Després podríem fer-lo passar per la nova piscina i finalment si ja està a Montbui que pugi en sistema cremallera fins la Tossa.
Ari si que estic convençut que ens prenen per idiotes. Baixar i pujar pel carrer Balmes?. Suposo que s’ha oblidat de posar que seria amb cremallera!!!
En canvi no veig cap proposta de millora per millorar els transport d’Òdena ni que arribi als barris de Sant Pere i L’Espelt.
Es nota que el nou finançament els ha embogit. Haurien de vigilar més el fum que els venen a Madrid.
D’això si que en dic vendre fum!!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.