//Plugins sense CDN ?>
Les principals avantatges que comporta el nou tram són el desviament del trànsit i la millora de les comunicacions del municipi i per tant, suposa un nou atractiu per la instal·lació de noves empreses i més seguretat per la ciutadania.
Per una banda, l’alcalde va destacar que el desviament del trànsit pel nou eix permetrà convertir en un futur no molt llunyà la carretera C-37 al seu pas pel nucli urbà en un bulevard, com ja anunciava l’actual equip de govern en el seu programa electoral. En aquest sentit, Casanova afegia també la millora en quant a seguretat que aquest desviament suposa per la ciutadania que veurà com disminueix el trànsit de cotxes en el seu pas cap a Manresa.
En quant a les millores econòmiques, el nou alcalde odenenc va subratllar l’oportunitat que la nova infraestructura suposa pel desenvolupament econòmic del municipi ja que 'és el moment de promoure el nou sòl industrial a la zona de les Gavarreres, allunyat de zones residencials, que permetrà acollir noves empreses, atretes per la nova via de comunicació'.
Les avantatges d’aquesta nova carretera les tindran els del sud de la comarca,perque el temps que es triga a agafar la carretera nova des d’Òdena/Igualada,amb la vella ja s’arriba abans a... Llegir més Maians(paraules dites per a un restaurador conegut a Òdena avui mateix).
Si el ”trèvol” de comunicació amb l’A-2 s’hagués completat,ja es parlaria d’altres paraules,però el nyap que s’hi ha fet és del tot lamentable.
El que no acabo d’entendre és a qui se li ha ocorregut posar el límit de 80 qms/h.Límit que està vigent des de Vilafranca i fins a Manresa(atenció als radars,senyors).Un via crucis en tota regla,si bé la comunicació ha millorat(i que per fi després de vuit llargs mesos han obert el tram de Cabrera),anant a la velocitat que toca,de Vilafranca a Òdena en trenta-tres minuts...
A veure senyor Balcells, he fet amb cotxe la carretera nova i la carretera vella i em surt un estalvi en temps d’uns cinc minuts a favor del nou trajecte. Per poc que pugui sempre agafaré la nova... Llegir més carretera. S’ha de ser poc intel·ligent per continuar menjant-se els sis quilòmetres inacabables de revolts entre Òdena i Castellfollit. Cada vegada tinc més clar que la carretera vella serà ”pels de casa, primer”, cosa que a vostè suposo que li agradarà molt. Què hi diu la ”Vox Populi” de tot això ?
Que la carretera no passi pel canto oest del Puig d’ Aguilera, pel costat del Rabal te nom i congnoms. Passar pel costat d’ Òdena hagues sigut una gran avantatge pel poble, pero es deia de que... Llegir més Òdena ja tenia el municipi massa degradat i uns senyors es van fer forts per que no pases pel terme d’ Òdena.
Jo no crec que la gent d’ Igualada per anar a Manresa passin per aquesta carrtera, ho faran normalment com abans pel centre d’ Òdena per que es mes curt i planera.
El temps ens ho dira. Joan Balcells Masachs
Per fi un alcalde de la Conca que valora positivament aquesta nova infraestructura.
El problema és si el segon alcalde d’Òdena tambè pensa igual, perque si no recordo malament, quan es va... Llegir més plantejar el traçat d’aquesta nova carretera, havia de passar per el costat d’Òdena en lloc de Castellolí, i potser tindria una sortida directa al poble, i alguns varen fer molt rebombori perquè no fos així? Ara potser tindria Òdena sortida a la nova carretera si pases per on havia de passar inicialment...
Coses de la vida.
Espero que no es perdin més oportunitats, i que els nous alcaldes defensin el que per als ciutadans si son prioritats (Outlet, Zona Franca...), que plantin cara a la Generalitat amb les retallades, i ajudin a tirar endavant els projectes que semblava que estaven en dansa, i que ara no s’escolta parlar d’ells per enlloc.
Avui i passare per aquesta nova carretera. Cartanya!! ens trobem a Mayans.
Marc
Igualada/Manresa
28 de juliol 2011.10:48h
Ricard, estic completament d’acord altra vegada amb el que dius. El nus de comunicacions amb l’A2, per mi la via més ràpida pels igualadins per agafar la nova carretera, és un nyap que va en... Llegir més contra dels interessos de la ciutat!!! Per mi no hi ha guany de temps entre la via nova i la vella, i el trajecte en el meu cas s’ha incrementat en 6 km...
De moment seguirem creuant Òdena, com porto fent des de fa 4 o 5 anys!
Algú sap si el nus de comunicacions, el trèvol, amb l’A2 el completaran??