//Plugins sense CDN ?>
Les obres consisteixen en el moviment de fins a 800.000 metres quadrats de terres a uns 40 metres de la calçada, la meitat dels quals ja han estat moguts. A part del moviment de terres, s'hi han instal·lat nous sistemes de drenatge per evitar més efectes negatius de l'aigua, i un replè de pedra per fer més força a la base.
El Ministeri de Foment ha hagut de destinar a aquesta actuació 15,9 milions d'euros per l'excavació de la zona esfondrada, la instal·lació del drenatge i de la pantalla rígida de protecció. Malgrat això, el cap de carreteres de l'estat a Catalunya, Lluís Bonet, ha assegurat 'tot i que en el seu dia ja es van detectar les dificultats del talús, les obres estaven fetes correctament, i prova d'això és que han durat 5 anys'.
Segons Bonet, l'actuació que s'està fent ara 'serà la solució definitiva'. Foment espera poder acabar les obres abans que comenci un nou període de pluges intenses. Fins llavors es mantindrà el ritme de treball les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana.
ACN