//Plugins sense CDN ?>
Les declaracions de Jordi Aymamí que acompanyen la recomanació de l'enllaç tornen a defensar el projecte recordant que el tren ("que alguns hem defensat malgrat les rialles" i que fins i tot "alguns han batejat com el trenet del Conseller Nadal", diu) ja és un projecte en actiu: "Per primera vegada des de l'any 1847 tenim damunt de la taula un projecte en actiu, que ja està en exposició publica que connecta Igualada i una part important de la Conca d'Òdena amb Barcelona-Lleida, port i aeroport, frontera i Europa, i que proposa la seva millor interconnexió a Igualada, amb Estació a peu del nou Hospital general d'Igualada"
El projecte
Consta de quatre trams: Alguaire - Lleida - Cervera, Cervera - Igualada - Manresa, Igualada - Martorell i Vic - Viloví d'Onyar.
Tot i que no té definit cap calendari, la programació del projecte proposa tres fases, en la primera de les quals entrarien les connexions de ponent i també entre igualada i Barcelona. Així aquesta primera etapa inclouria la construcció entre Martorell i lleida incloent la baixada d'Igualada, la conversió a tren-tramvia la línia actual de FGC entre Martorell i Igualada i allargar la línia dins d'Igualada.
Podeu consultar tot el programa a l'enllaç del DPTOP o un resum en el document adjunt.
Segons el Sr.Cuerva (càrrec de confiança amb sou de l’Entesa per Igualada), oblideu-vos de tren directe; però tranquils que, amb una MICA (quina ironia) de sort a partir del... Llegir més 2030 ja podrem anar a Barecelona en menys d’1 hora i mitja (que és el tren més ràpid que es pot agafar avui). Gràcies "socialistes", ai ai ai la cadira.
Penso Carles Cuerva que el seu alcalde Aymamí millor faria deixant de posar-se medalles absurdes sobre aquest tren que, si el veiem acabat, serà a partir del 2020. El senyor... Llegir més Aymamí hauria d’estar calladet i treballant, buscant idees brillants per aconseguir que algú amb cara i ulls anés invertint i donant feina a la gent del territori. Ja és prou trist que acabi pensant de vostè que és un "sociolisto" sectari que només defensa obsessivament al seu jefe i no pas un socialista.
Fets no paraules ha estat passar de la reivindicació a la reserva de sòl pel pas del tren que limitarà l’activitat en més de 3000 ha del nostre territori.
Si algú altre l’hagués planejat... Llegir més abans, ara seria una realitat; i Això són fets.
Respecte el tren directe, crec que l’interès no és que sigui directe sino que el transport públic entre Igualada i Barcelona tardi menys de 60 minuts.
Un professor meu deia que una planificació que es compleix no és una planificació sinó un miracle. Existeix un grup en el Facebook que dóna suport a un tren directe IGD-BCN ja,independement... Llegir més d’aquest projecte.
http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=119697560079
Sr. Cuerva cada dia es millor polític: moltes paraules sense dir res; vostès no eren els de ”fets, no paraules”, com fan canviar les cadires
Els comentaris traslladen les previsions amb les quals treballen els tèncics que han el·laborat els respectius documents de Planificació Territorial, Urbanístic i Sectorial.
Com tota previsió,... Llegir més pot ser abans o més tard, tot i que generalment solen ser poc o molt tard. Amb tot, i crec que és l’important, Igualada, i per àmbit, la Conca d’Òdena ara estan presents a un projecte que els situa a un centre estratègic dle pais.
Com ve es diu, si aquesta línia s’hagués pensat a principis dels anys 80 ara potser seria una realitat. Quelcom ningú hi va pensar, o més aviat no se li donava importància. Ara sí, i ara està a l’agenda de les infrastructures del pais.
Sr. Cuerva, quan una mentida es repeteix moltes vegades acaba semblant veritat. El sou porta això ?
De veritat vostè creu que amb els incompliments de termini impresentables al que ens tenen... Llegir més acostumats els politiquets d’avui en dia ens podem creure aquestes dates, au va que no ens mamem el dit !
Li recomani que n’aprengui d’en Teo: hi ha socialistes i ”socialistes”.
Post sobre el ETF (Eix Transversal Ferroviari) i els trens del meu oncle.
http://www.igualadi.com/2009/02/el-tren-del-meu-tiet-funcionava.html
Fins un altre.
El Pla Director Urbanístic de l’Eix Transversal Ferroviari està dins les previsions del Programa de Planejament Territorial de Catalunya, tenint con any horitzó el 2026. Així, tots els plans... Llegir més directors urbanístics (Conca d’Òdena, Bages, Girona,,,), Territorials Parcials (Comarques Centrals), el Pla d’Infrastructures de Transport de Catalunya 2006-2026 (PITC), tenen com any horitzó el 2026, on es considera que l’infarstructura estarà construïda.
El Pla Director Urbanístic de l’Eix Transversal Ferroviari, quan parla de mercaderies, utilitza un estudi impulsat per la Cambra de Comerç de Barcelona que realitza previsions de trànsit de mercaderies fins l’any 2030.
Carles, ja que cobres de l’Ajuntament (com a càrrec de confiança), com a mínim llegeix-te amb deteniment el pla director (parla del 2030, no del 26) i no ens intenteu enganyar més, si us... Llegir més plau.
Gràcies
Sr. Cuerva, 2026 ? no em faci riure. Els seus amics són aquells que havien de portar l’AVE fins a la frontera francesa el 2007. I l’autovia Igualada-Cervera quin any havia d’estar... Llegir més enllestinda ? Companys, siguem realistes, si aquests "polítics" diuen el 2026, amb una mica (o molta) sort no el tindrem abans del 2035.
Ester V, és evident que els grans projectes d’infraestructures requereixen un temps important d’el·laboració, sobretot les ferroviàries pel seu impacte al territori i per les dinàmiques que... Llegir més les envolten.
Amb tot, des que el desembre de 2003 el govern de la Generalitat va iniciar els tràmits de definició, s’ha anat configurant el traçat. Actualment, tots els Plans Directors Urbanístics com el de la Conca, o el del Bages, ja contemplen el traçat de l’Eix.
En aquest cas, es posa a informació pública la reserva de sòl, que no és cosa menyspreable, ja que suposa la reserva de prop de 3.500 ha de territori pel pas d’aquest tren. No és cosa menyspreable.
Amb tot, i respecte la data, el Pla estableix tres etapes, iniciant-se pel ramal d’Igualada i de Ponent, connectant amb la xarxa de la Regió Metropolitana. La totalitat de l’Eix es contempla pel 2026, però el tram més proper a Igualada estarà abans.
Ester V, no preguntis pel calendari que et titllaran de derrotista, incrèdula i que estàs en contra de tot.
El Pla Director Urbanístic de la Conca d’Òdena diu que està programat per més... Llegir més enllà del 2030!!!
Feu números per comparatives: carretera Manresa, AVE Madrid-BCN, Hospital.
Intenteu recordar els calendaris d’aquests projectes i apliqueu-lo al nou tren. Ah, i un tren no és com la carretera Eix Transversal que es va anar inaugurant per trams. Encara que potser amb una mica de sort al 2030 tindrem fet el Tram Igualada-Castellolí (podrem anar a veure les curses al Parc Motor amb tren.
Les empreses expliquen els èxits i es fan les fotos quan els projectes ja son realitat. El polítics es fan la foto i expliquen sopars de duro amb el projecte.
Amb tres anys ja he vist 5 traçats de tren diferents.
Si al tren i no a fer volar coloms.
No qüestiono el traçat Jordi. Crec que tothom es pregunta pel calendari. dos mil què?
Carles Cuerva
Santa Margarida de Montbui
11 de febrer 2009.14:27h
Aquesta incisiva insistència en la identificació, que no pot ser recíproca, suposo que no deu ser per infravalorar l’opinió pq és creïble.
Respecte les medalles no són absurdes sinó... Llegir més treballades, i és àmpliament conegut que les infrastructures, o les seves perspectives de millora, atrauen empreses.
Per cert, recomano llegir l’entrevista que aquest diari ha fet a un directiu de FGC.