//Plugins sense CDN ?>
"Lamentem el poc pes que té l'ajuntament d'Igualada en les decisions finals de la Generalitat"
El diputat de CiU, Josep Rull, ha posat de manifest el "menysteniment tan rotund que la Generalitat té del govern d'Igualada. De què serveix que manin els mateixos si la Generalitat va fer cas omís del 80% de les al·legacions que l'ajuntament d'Igualada va presentar al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya?".
En aquest sentit Rull ha insistit que el Pla és fins al 2013 i que cal que sigui ara, al principi, quan hi incorporem millores.
9 al·legacions entraran al Parlament com a propostes de resolució
1. Que s'obri una nova línia de bus des d'Igualada fins l'estació de Tren d'Altes Prestacions prevista a Vilafranca del Penedès.
2. Més freqüència en les expedicions Igualada - Manresa i Igualada Vilafranca (6 d'anada i 6 de tornada)
3. Incrementar la freqüència del Tren directe d'Igualada a Barcelona (fins a 4 en hora punta) i de semidirectes, així com suprimir els passos a nivell existents a l'Anoia
4. Obrir el servei de bicicletes públiques a la resta del territori
5. Ampliar la línia d'Igualada a Santa Coloma de Queralt amb el trajecte: Sta Coloma - Sant Martí de Tous - Igualada - La Pobla de Claramunt - Carme
6. Ampliar la freqüència de la línia de bus d'Igualada a la Universitat Autònoma amb un horari de tarda, que surti al migdia i torni al vespre.
7. Crear una nova línia de bus que faci com a mínim 5 anades i vingudes d'Igualada a l'estació de Renfe de Martorell
8. Que els serveis nocturns del transport públic arribin als límits de la zona tarifària i no només a l'àrea metropolitana de Barcelona.
9. A nivell de gestió del transport públic, com es gestions i buscar integració i conciliació d'horaris i tarifes
El traçat pel futur Eix Transversal Ferroviari
El diputat ha compartit el posicionament manifestat darrerament per Unió de pagesos i diversos col·lectius de la comarca assenyalant que les reserves de sòl que s'estan fent pel traçat del futur Eix Transversal ferroviari "poden hipotecar el desenvolupament ebndustrial i agrari del territori". En aquest sentit ha explicat que demanen a la Generalitat un calendari, estudis de viabilitat i la certesa que aquest projecte s'acabarà fent.
De totes maneres ha assenyalat que hi ha un ramal que és molt important, el que fa Cervera - Igualada - Martorell - Port de Barcelona, i que d'aquest se n'hauria de detallar més l'actuació, però que de la resta "no hi ha necessitat de mantenir la reserva de sòl sense tenir calendari ni estudis de viabilitat".