//Plugins sense CDN ?>
La polèmica sobre l'aplicació Tickdi, per digitalitzar tiquets i com a eina de fidelització, ha tornat al taulell polític d'Igualada. L'esquerra independentista assenyala que altres ciutats el poden adquirir a preus molt inferiors al que va pagar l'Ajuntament. També apunten que la implantació, amb 18 comerços, és molt discreta per haver-se pagat 63.400 euros més IVA. Tickdi va situar-se al centre de la polèmica política quan els cupaires van exposar que havia estat confeccionada per un treballador de l'Ajuntament i comprada per la mateixa àrea on treballava, poques setmanes després que el tècnic abandonés les seves funcions.
La plataforma Tickdi continua sent una de les pomes de la discòrdia entre govern d'Igualada i CUP. La formació de l'esquerra independentista afirmava aquest dilluns davant els mitjans que altres municipis poden obtenir l'aplicació nascuda per la fidelització del comerç local a un preu molt inferior al que es va pagar a Igualada. Si a la capital anoienca el cost va ser de 63.400 euros més IVA, amb un total d'uns 76.000, el regidor Albert Mateu manifesta que segons consultes que han pogut fer ells mateixos, Tickdi oferiria a altres municipis l'aplicació a uns preus "molt més baixos". En concret, exposen que només es partiria de 2.000 euros l'any per ajuntament més 120 euros per cada comerç. "En el cas més optimista, amb aquestes tarifes, un municipi de les dimensions d'Igualada, si uns 150 comerços haguessin volgut usar Tickdi, es pagaria 20.000 euros; si fossin 300, uns 40.000".
La conclusió cupaire és que l'Ajuntament d'Igualada va pagar de més per l'aplicació "tota vegada que no hi ha exclusivitat i s'està oferint a un cost molt menor del que van pagar els igualadins i igualadines". L'agreujant, segons Mateu, és que dels 300 comerços que es calcula que té Igualada Comerç, "vuit mesos després que es firmés el contracte, menys d'una vintena estan emprant l'aplicació, i 7 ó 8 d'aquests botiguers són membres de la junta". La prova pilot que es va començar "era amb una trentena d'establiments; ara només n'hi ha 18 ja que la fan servir".
Les dades que aporta la CUP són que "amb les dades d'ús que hi ha a Igualada, de 18 comerços, un altre municipi pagaria 4.160 euros menys IVA; Igualada ja n'ha pagat 63.000". Els cupaires entenen que aquesta xifra estaria per sobre del mercat, com ho corroborarien els pressupostos que es van enviar quan se sol·licitava informació sobre quant costaria en un altre indret.
Mateu retreu al govern que "tampoc en cap moment van dir quins barems d'utilització significarien un èxit". Creuen que l'Ajuntament "no ha facilitat la informació que ho faria esclaridor sobre els objectius de comprar l'aplicació. Sembla que hem pagat la inversió inicial d'una start-up i ara aquella oportunitat 'única' es pot oferir a un preu molt menor al pagat pels igualadins". La CUP manifesta que, a més, "no se sap si Tickdi té més clients" però que aplicacions similars ofertes al comerç tenien preus molt menors.
I aquesta senyora será Directora d’industria de la Generalitat? Í si tenim un alcalde a la diputació i la primera tinent d’alcalde a la generalitat, qui està governant a Igualada? que som... Llegir més burros o què?
Quina vergonya de governants. Gràcies per la bona feina.
18 comerços, i quants usuaris regulars?
aproximadament cap?
El comerç està emprenyat amb la Chacón i no es deixarà comprar per una aplicació. Ho ha fet fatal a nivell comercial, només cal mirar com està el comerç. El que passa és com que que que no... Llegir més es tracta d’una industria sinó de un conjunt de particulars anònims, el mal no sembla tan gros. Si sumessin el munt de botigues que han tancat, el nombre de treballadors perduts i la nul·la competitivitat dels que queden de ben segur que molts es posarien les mans al cap. I no val a dir que la culpa és d’Internet, només cal fixar-se Vilafranca, Lleida, Terrassa , Granollers, Vic, etc. amb una altre cultura comercial i de com ara estan els seus centres.
Rosa Vallès
22 de juny 2017.12:41h
que trist tot plegat i no diuen ni ”mu”