//Plugins sense CDN ?>
En concret, la diputada representant de la comarca anoienca, preguntarà al govern per la concreció i reserva de sòl de l'Eix Transversal Ferroviari i si l’executiu té previst continuar amb la tramitació d'aquesta infraestructura. Anna Simó sol·licitarà també si el govern té previst mantenir la priorització de la connexió de l'Eix Transversal Ferroviari amb el port de Barcelona (ramal Igualada-Martorell-Port) que va ratificar l’anterior govern.
Per Joan Torras, candidat a l’alcaldia igualadina, ‘Igualada viu i pateix una connexió ferroviària més pròpia del segle XIX que del segle XXI’. Torras recorda també que ‘l’única connexió per tren entre Igualada i Barcelona és el carrilet que tarda 1 hora i 38 minuts en recórrer 60 quilòmetres’. Segons l’alcaldable republicà, l’actual situació està deixant en situació de clar desavantatge competitiu Igualada i l’Anoia: ‘Aquesta és una inversió de primera necessitat pel territori que ha de trencar el relatiu aïllament ferroviari de la ciutat i de la comarca’,
En aquest sentit Torras sosté que ‘no es pot fer bandera de tenir línia directa amb el President de la Generalitat, perquè, més enllà de paraules ben intencionades, els igualadins volen fets’. ‘Esquerra Republicana ha defensat, defensa i defensarà al cent per cent una comunicació ferroviària digna i potent per la ciutat i la comarca governi qui governi’, ha conclòs Joan
Torras.
En la mateixa línia el president d’ERC Anoia, Josep Maria Palau, ha volgut recordar el compromís del partit republicà amb la comarca manifestant que ‘aquesta demanda comarcal fou recollida en el programa electoral d’Esquerra Republicana en les passades eleccions al Parlament’. Palau també ha posat de relleu la postura d’ERC vers la comarca tot declarant que ‘a finals de 2009 amb un govern amb presència d’ERC, vam treballar per aconseguir el compromís d’accelerar la construcció del ramal mitjançant les gestions de la nostra diputada, Marina Llansana; ara al 2011, amb un govern de CIU continuem treballant en la mateixa línia, a favor de l’Anoia’.
Pensador,
Es de suposar que has llegit al meu post sobre els comunicacions a Igualada i en ell no hi faig distinció de qui mana o manava, simplement parlo de comunicacions i que no m’agraden les... Llegir més que te Igualada. El que em sembla bastant absurd és que a un partit que encara no ha acabat de fer arqueig de caixa, se li demani sobre un projecte que va fer un altre govern, que pel que es veu, feia els números d’en Robert i les cabres.
Jo soc pragmàtic i axis com penso que tenim un tren del segle XIX, també penso que la portada al Parlament d’aquest tema ara i en aquest moment, és electoralisme pur i dur, el faci qui la faci.
Perquè es contesti el que es contesti al Parlament, l’anterior govern no el preveia fins el 2026 i el nou govern ni farà miracles, ni és capaç en el moment actual de preveure coses que altres sense tenir en compte ni les disponibilitats ni les dotacions que van planificar, i si aquestes són realistes o ja s’ho van gastar abans de començar.
La resta és demagògia electoralista, ni més ni menys.
Per si et pensaves que lo del deute ho deia per fer broma, fes un cop d’ull: www.facebook.com/album.php?id=1146608316&aid=2061675
Que tinguis una bona tarda.
PD: Ah! Com que veig que t’agrada pensar, si tens una solució econòmicament factible per resoldre el problema abans del 2026, no deixis de donar-la, t’ho agrairem tots plegats. Perquè, per ara lo de la mitja hora que parles, deu ser un somni oníric.
Senyor Josep M. Tomas, quant un és a l’oposició sempre veuen els problemes que tenen les ciutats i els ciutadans, peró quan hi ha arriben al govern guaita, ja no veuen aquests problemes. Vostè... Llegir més es queixa de l’electoralisme d’ERC dient que ells han estat al govern, jo li recordo que el senyor Pujol del seu estimat CiU va ser-hi com 20 anys al govern i mai ha fet res pel tren ni per res a aquesta comarca, tot el contrari, aquesta comarca és de les més pobres i menys desenvolupades gràcies als governs de CiU, tampoc és que el tripartit hagi fet massa cosa, però un sol tenir amnèsia quan li convé. El tren és molt important, tindre Barcelona a mitja hora aniria molt bé per la gent i per les empreses, però a aquest païs nomès interessa l’àrea metropolitana de Barcelona
Interessant noticia,
L’eix transversal ferroviari està previst pel tripartit per allà el 2026, curiosa aquesta demanda dos mesos abans de les eleccions.
El fil directe és amb un mortal i no amb... Llegir més Deu, al menys que jo sàpiga.
De moment els miracles, a Fàtima i a Lourdes. Al parlament hi han altres temes que cremen i en les eleccions Municipals també, però no són precisament aquest.
Quan s’hagi fet arqueig de caixa i hi hagin els nous pressupostos, suposo que ja ens parlaran del que es pot fer i del que no i també quines són les prioritats, però mentre no sigui així tindrem de tenir la paciència d’esperar, clar que amb les eleccions a la vista, tota noticia es bona per sortir al diari.
En quant als diners per fer-ho, aquests dies ha sortit al diari que en el últim any el tripartit va apujar el deute acumulat de Catalunya en un 30% fins a uns 31.000 milions d’euros o sigui uns 7.000 milions més del que hi havia el 2009, som record d’Espanya gracies al tripartit (ERC també hi era), ara haurem de veure si s’han gastat fins i tot els de fer els projectes i fins on ens han hipotecat.
Abans de gastar sempre s’ha de saber de que es disposa i aquesta vegada la caixa no només està buida sinó plena de factures per pagar, de coses que ni es van aprovisionar els fondos per fer-les.
Per tant, una mica de paciència si us plau i deixeu-vos de parafernalia efectista, que el tren per molt ràpid que és faci va per llarg, si queda algun cèntim a caixa i de això si que hi ha algú que en és corresponsable, admès per ell mateix. I clar alguns no poden dir ara, que ells no hi eren!
Crec que hi han millors maneres d’aprofitar el temps, per ara. Perquè hi han certes coses que em semblen de pati de col·legi.
Per si algú vol saber la meva opinió sobre el tema també en tinc un post (en quatre anys m’ha donat temps per tot) és del 2008:
http://aqualata.wordpress.com/2008/10/05/comunicacions-ades-de-igualada-o-haig-de-dir-la-manca-de-comunicacions/
Pd: Per cert, l’únic polític que ha comprovat personalment el tema del tren, va ser en Artur Mas que ho va provar amb la part on l’esquena perd el seu digne nom, per tant no hi pot haver cap polític més conscient que ell del tema i d’això també en tinc document gràfic, per si a algú li falla la memòria.
Sincerament, felicito ERC pel gest. On és i que fan l’alcalde d’Igualada i el cap de l’oposició? L’un encara espera el President de la Generalitat i l’altre que tenia línia directa amb... Llegir més presidència li deu fallar la connexió...
Està bé que s’interessin i preguntin per la situació del tren Igualada-Barcelona. És una de les qüestions que més ens manca als igualadins i a la comarca.
Ostres, bé per Esquerra que es mogui (un cop més i encara que sigui simbolicament) el tema del desitjat tren a Barcelona. Però el veure’m mai?. Els que manen hi apostaran d’un cop? I mentre no... Llegir més arriba perquè no arrengem el tren/metro que tenim i el fem més lleuger amb alguna llançadera directa fins l’Hospitalet i Barcelona i amb una sola parada a martorell? I perquè no arrangem momentaneament el primer tram de via fins a Martorell? BGHé ja sé que aquestes són propostes que Esquerra Republicana havia fet altres vegades, però és que tot està igual que sempre ostres
Josep M. Torras Payerol
Igualada
26 de març 2011.19:29h
L’enllaç del escrit surt truncat:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1913503074400&set=a.1429255248507.2061675.1146608316&theater