//Plugins sense CDN ?>
La diputada d’Esquerra Marina Llansana ha preguntat al Conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, quines previsions té el Govern sobre l’Eix Transversal Ferroviari (ETF) i especialment per una connexió ràpida de la Conca d’Òdena amb el Port de Barcelona, passant per Martorell. Llansana s’ha interessat en saber ‘quin és el calendari concret d’execució’ i ha insistit que ‘el Govern hauria d’adquirir un compromís pressupostari, perquè el que estem plantejant és una inversió al territori de primera necessitat’.
A resposta a la diputada anoienca, el Conseller Nadal ha anunciat que abans del 30 de març hi haurà l’aprovació definitiva del Pla director urbanístic de l’eix Transversal Ferroviari que és ‘el que garanteix la reserva urbanística per després fer-lo possible’.
Nadal ha admès l’‘excessiva lentitud del carrilet’ en el seu recorregut entre Igualada i Martorell i ha assegurat que l’ETF servirà per ‘trencar aquest relatiu aïllament’ ferroviari de l’Anoia.
El Pacte Nacional per a les Infraestructures signat fa poques setmanes recull la proposta de prioritzar la connexió de l'Eix Transversal amb el port de Barcelona, però Llansana ha manifestat que ‘poder fer aquest ramal en un termini de temps raonable significaria un pas endavant molt important per un territori que viu i pateix una connexió ferroviària més pròpia del segle XIX que del segle XXI. I ha recordat que ‘l’única connexió per tren entre Igualada i Barcelona és el carrilet que tarda 1 hora i 38 minuts en recórrer 60 quilòmetres’.
Llansana també ha defensat que no només és un problema dels usuaris, sinó que també deixa en situació de desavantatge competitiu un territori que ‘ja ho està passant prou malament’.
No sé si ho recordeu però fa 3 anys la Marina va preguntar al conseller al respecte del pressupost per al soterrament del tren a l’entrada d’Igualada i, aquest, li va respondre que el... Llegir més pressupost per el següent any contenia una partida de 1000 euros. Aquí es veu allò realment que volia dir allò del ”fets, no paraules”.
el que passa es que hi ha alguns que preferirien que no es trovessin els diners... per poguer seguir dient ”veus que oblidats estem?? veus??”
Aneu fent.
Jo em faria pesat com diu el toni. Si... Llegir més voleu el tren, no li poseu tantes traves i anem a una per ell, anara a una, cosa que s’acostuma a fer a igualada.
Ens hauríem de posar tots plegats les piles (institucions, partits, sindicats, entitats, usuaris) i pressionar perquè es compleixin els terminis, surtin les ”misses” i vegem el tren un dia o... Llegir més altre. És clar que el ramal costa molts diners, i que de diners no n’hi ha, però és més probable que surtin si ens fem pesats que no pas si ”anem fent”. Amb tot l’escepticisme que vulgueu, però fem-nos pesats.
La Marina pregunta i el Nadal respon.
Algu ha aclarit algun compromís a partir de la resposta del Nadal?
Marina, al març torna-li a preguntar.
Al març tindrem la reserva de sòl.
I la pasta per... Llegir més fer la via?
Ja sabiem que el Nadal era lent donant respostes, el problema ara és que no dona ni una resposta.
Tot això es fum...
Em recorda aquell acudit absurd de l’Eugenio:
TU PAPÁ SE LLAMA JUAN?
NO, PERO TIENE UNA BICICLETA.
Jordi camps
Igualada
20 de novembre 2009.10:52h
Es cert, la Sra Llansana pregunta i pregunta, insisteix i burxa, ja que és la única manera de fer les coses en aquest país, si l’ajuntament i el consell comarcal tinguessin la mateixa... Llegir més insistència segurament ja tindríem tren, aeroport, autopista i alguna empresa amb gent treballant a dins i tot.