L'incendi del passat dissabte, al Bruc, d'un vehicle de l'Hispano Igualadina ha fet endurir el discurs de les administracions. Aquest dimarts, els grups polítics igualadins i el batlle van parlar sobre la possibilitat de presentar una querella criminal contra la concessionària del servei de bus.
Amb l'auditoria tècnica de la Generalitat engegada, l'Ajuntament d'Igualada ha anunciat que hi poden haver més mesures contra l'Hispano Igualadina. El primer tinent d'alcalde Jordi Pont confirmava aquest dimecres al matí que l'alcalde Marc Castells ha sondejat els grups municipals de la ciutat sobre la presentació d'una querella criminal contra l'empresa que gestiona el grup Monbus.
L'incendi del bus, el passat dissabte, al Bruc
Dimecres al matí, el tinent d'alcalde ha clarificat que s'emprarà la via penal "ja que la via administrativa correspon a qui fa la concessió i la via civil no és possible ja que no hi ha perjudici econòmic directe". L'Ajuntament opta per la via penal perquè "s'està posant en perill la integritat física dels igualadins". Pont matisa que "ja no és un simple incompliment d'horaris, és una qüestió de seguretat dels vehicles. Enumera els transvasaments de passatgers a llocs perillosos de la via pública o les avaries com a part de la problemàtica de seguretat. El govern assegura que, aquesta possible querella, anirà en paral·lel a les mesures que pugui prendre la Generalitat "a partir de l'auditoria".
Sí, s’ha d’arribar fins al final, tal com vaig comentar quan va apareixer la noticia del informe pericial de l’Hispano, i em repeteixo indignat, l’accident ha estat el suficientment... Llegir més greu perquè només s’acabi amb la conclusió de que ha estat una causa ”fortuïta”. Les imatges difoses per vídeo de un incendi virulent han de fer reflexionar que si en alguna ocasió no es pot desallotjar el bus amb la suficient rapidesa les conseqüències haurien estat gravíssimes, fatals.
Així dons s’ha d’arribar al fons d’esbrinar les causes, per prevenir no tornia p assas, malgrat la probabilitat ens diguin que és baixísima.
Aillant dels cables elèctrics en mal estat ? Envelliment ? Sobrescalfament ? Circuit de refrigeració ? Falta de refrigerant ? Envelliment del refrigerant ?
En quina situació estant altres vehicles ? particularment els que tenen una antigüetat o kiometratge superior ? El manteniment preventiu és molt precari per aquests tipus de vehicles, no es comproven les possibles causes de curcicuits, o no amb la freqüència recomanable ?
Moltes preguntes, i altres que poden plantejar els experts, que la gravetar dels fets obliguen a respondre.
Estem parlant de temes de seguretat, perquè si parlem d’aspectes de confortabilitat també hi ha tema llarg, en una flota de molts busos vells que deixa bastant que desitjar.
el sr ramon
les rambles dels castells
1 de juny 2017.11:36h
Igualada estudia, es planteja , es possible que. .....RESUMINT com sempre cortina de ” FUM ”. ( Especialitat de la casa gran, amb el Castell davant)