//Plugins sense CDN ?>
El projecte progressista dedicava la setmana passada a tractar diversos aspectes relacionats amb la mobilitat. Entre aquests, aconseguir afinitats per tirar endavant el projecte del carril de vehicles d'alta ocupació a la B-23.
Agilitar l'entrada del transport públic provinent de l'A-2 i des de l'Anoia a Barcelona és una de les prioritats que es marca la candidatura que encapçala Jordi Cuadras, Igualada Som-hi. La setmana passada, van seguir amb l'Agenda Exterior amb la qual visita ciutats amb experiències d'èxit en diferents àmbits o bé administracions que poden compartir objectius amb la ciutat. En aquest sentit, ha impulsat "una aliança amb alcaldes de l'Àrea Metropolitana de Barcelona per reclamar el carril Bus-VAO d'entrada a Barcelona per la carretera B-23 fins a la Diagonal".
El candidat Jordi Cuadras reivindica que "des d'Igualada necessitem el carril Bus-VAO per assegurar una connexió de 40 minuts amb Barcelona durant totes les hores del dia". El projecte de carril Bus-VAO permetria reservar un carril d'accés a Barcelona per a autobusos i vehicles d'alta ocupació, el que facilitaria un temps de trajecte competitiu entre Igualada i Barcelona sense que les retencions que hi ha, sobretot a les primeres hores del dia, tinguéssin cap efecte i s'arribés en 40 minuts a Barcelona.
Així, Cuadras i el seu equip van ser rebuts pel vicepresident de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Antoni Poveda. Durant la trobada els va lliurar el projecte de carril Bus-VAO a la B-23, "que està pendent d'un acord entre la Generalitat i l'Estat que els municipis que el volem hem de reclamar". Poveda, que també és l'alcalde de Sant Joan Despí, considera que el carril Bus-VAO "és fàcil encabir-lo a la carretera, sense construir cap estructura de nou". El projecte preveu reduir la mitjana dels dos sentits de circulació, repintar els carrils i afegir una via reservada per autobusos i vehicles d'alta ocupació d'entrada a Barcelona.
La candidatura també es va reunir amb l'alcalde de Sant Feliu de Llobregat, Jordi San José, que recolza l'aliança per aconseguir el nou carril i comparteix la importància de disposar d'un Bus-VAO d'entrada a Barcelona a través de la B-23 fins a l'Avinguda Diagonal. Cuadras i San José van acordar portar l'assumpte als plens municipals de les poblacions afectades a partir de la proposta d'Igualada Som-hi per fer força i aconseguir el projecte.
Jordi Cuadras manifesta que "el carril per a autobusos i vehicles d'alta ocupació a la B-23 és clau per a Igualada perquè ens pot donar qualitat de vida, oportunitats laborals i ens pot convertir en ciutat de referència gràcies a una connexió ràpida". El candidat d'Igualada Som-hi afegeix que aquest és un projecte "per a millorar les comunicacions d'Igualada a curt termini, però a mig i llarg termini ens comprometem a lluitar per un tren gran i ràpid". Cuadras assegura que "aconseguirem les aliances que siguin necessàries per a fer realitat el tren gran. Ens movem per Igualada des del minut zero i aquest serà el nostre tarannà si tenim la confiança de la ciutadania per governar la ciutat a partir del proper mes de maig".
Eduard Ruiz
Igualada
3 d'abril 2019.08:04h
Excel.lente iniciativa per reduir el temps d’accés a Barcelona amb transport públic per carretera (o vehicles privats alta ocupació VAO), especialment en ”hores punta”.
Ja posats, ... Llegir més també caldria una iniciativa per reduir el temps de l’accés ferroviari, el CARRILET (actualment 60 KM en 1 h. 45 min, a 35 km/ h. !!!) amb trens directes o semi - directes (estacions principals) i altres millores 4.0. Barcelona en 45 min. o en 1 hora (com la l’Hispano), amb l’avantatge de que a les “hores punta” no estaria condicionat pel tràfic en les carreteres d’accés a Barcelona-
Un altre millora desitjable de mobilitat: L’ EIX DIAGONAL, entre Manresa – (C-37) Igualada (C-15) – Vilafranca, 45 km. previstos majoritariament amb trams 2 X 1 (només 7 km. entre Igualada Capellades autovia 2 x 2, anunciats a darrera hora), que hipotecarà durant dècades la competivitat industrial, comercial, turística de l’Anoia (recordem 30 punts per sota del promig del PIB català) , per INSUFICIENT I PERILLOSA.
Pel que fa a la mobilitat interna local, la revisió del POUM (que data del 1986 !!! del segle passat, a on ni es prevei la Ronda del Rec, que es va fer amb un “parxe” posterior) ja és del tot necessari, també per diversoos motius urbanístics per ordenar l’escàs (i esgotat) terme municipal d’Igualada i en relació als municipis veïns a tocar.
És l’hora de eleccions municipals. I d’exigir compromisos ferms, per treballar-hi i aconseguir, i que no quedin en bones intencions.