TORNAR

Igualada per la Independència col·locarà una estelada a la rotonda de davant de l'Hospital

L'Ajuntament d'Igualada dóna permís per a aquesta instal·lació

politica
Dimarts, 18 juny 2013. 21:45. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L'entitat Igualada per la Independència, delegació local de l'Assemblea Nacional de catalunya col·locarà una estelada a la rotonda situada entre l'Avinguda Muntaner i la Carretera de Manresa. L'ajuntament ha anunciat en el ple d'aquest dimarts la voluntat de donar permís municipal per a aquesta instal·lació, el cost de la qual assumeix íntegrament l'entitat.

L'estelada onejarà a la rotonda situada entre l'avinguda Mestre Muntaner i la carretera de Manresa

Des de l'equip de govern s'ha defensat aquesta iniciativa afirmant que l'Ajuntament d'Igualada no fa més que seguir la voluntat expressada per 'una majoria social i política, que ja va sortir al carrer l'11 de setembre que demanda que es consulti al poble català la seva voluntat de constituir-se en estat'. Aquesta voluntat també va quedar expressada, com ha apuntat l'alcalde de la ciutat Marc Castells pel 'Parlament de Catalunya que ha impulsat uan declaració de sobirania'. I Finalment ha quedat expressada per l'Ajuntament d'Igualada que va manifestar el 'seu compromís sobiranista formant part de l'Associació de Municipis per la Independència'.

Segons Marc Castells l'equip de govern autoritzarà aquesta mateixa setmana aquesta instal·lació que segons ha afirmat l'alcalde: 'ens fa sentir orgullosos'.

El representant del PP, Pere Calbó ha declarat que estan en contra d'aquesta autorització i ha demanat a l'Ajuntament que ho reconsideri perquè 'l'espai pulic és de tots els que volen i també dels que no volen la independència'. Calbó ha preguntat a l'alcalde quina seria la posició de l'Ajuntament si 'demanés incorporar qualsevol altre símbol a la ciutat. Es tractaria de la mateixa manera?' Calbó ha afegit que 'no es pot utilitzar un espai públic per una questió partidista'

Per la seva banda el regidor de Plataforma per Catalunya, Robert Hernando, també s'ha mostrat contrari a l'autorització: 'no hi estem d'acord. Amb aquesta acció esconstata que el seu eslògan ''economia, economia, i economia'' ha passat a 'ideologia, ideologia i ideologia'. Hernando també ha preguntat si l'Ajuntament tractaria a tothom per igual: ' i si algú vol penjar una bandera comunista?' ha plantejat.



20 Comentaris

j

jaume rodriguez enrich

igualada

21 de juny 2013.11:39h

Respondre

Eugeni no m excuso però les faltes son també conseqüència del feixisme franquista , que encara patim. Perquè feixista es també qui sotmet les cultures,
I quant vostè diu que les banderes son... Llegir més tonteries amb els problemes que tenim precisament els tenim perquè estem sotmesos a una bandera .La Española.
Encara que reconec que les banderes per si mateixes en general fan por. No la catalana que m emociona.En tot cas gracies per el seu interès .El dialec encara de molt lluny es la unica posibilitat de trobar la solucio.

e

eugeni

igualada

21 de juny 2013.00:27h

Respondre

Jaume , et caldria mes amagarte perque amb les teves paraules quedes retratat, et cal una cura d’umiltat ..... Apren a respectar si vols respecte y una mica de ortografia perque si parles igual que... Llegir més escrius no crec que arribis massa lluny,sembles una mica amargat , o potser es ignorancia , as de apendre que aquesta ciutat te problemes mes grans que la instalacio d’ una bandera , per cert anticonstitucional y per tant denunciable ....APA CORRE A POSARLA!!!!!

J

JAUME RODRIGUEZ ENRICH

IGD

20 de juny 2013.16:52h

Respondre

EUGENI FEIXISTE ES EL CONQUISTE I SOMMET ELS POBLES I O LES RAÇES. , HITLER EL MILLOR EXPEMPLE , CATALUNYA ES UN PAIS SOMMES PER ESPAÑA, EL FEIXISTES SON ELLS ,NO ELS QUE VOLEM UNA... Llegir més CARTALUNYAINDEPENDENT, SI VOLGEUSIM UNA ESPAÑA CATALANA ALLAVORS SI SERIEM FEIXISTES.ES INCULTURA O ES FEIXISEM EL QUE PREDIQUES? , PREFEREIXPO PENSAR QUE ETS UN IGNARANT ADOCTRINAT.eNCARA QUE PER EL PSEUDONIM DE EUGENI PODRIA ESSER UN ACUDIT , EVIDENTMENT UN PESSIM ACUDIT
I HO SIGNO SENSE AMAGAR-ME

S

Seny

IG

20 de juny 2013.11:23h

Respondre

No ser qui son els d’il•lusos, doncs tots estem compartint la nostra opinió. Una cosa es ser catalanista i un altre es ser independentista. A la consulta del 2010 nomes vam participar un 23%,... Llegir més amb això no anem enlloc. I l’equip de govern hauria de ser una mica més seriós i defensar el dret a poder fer un referèndum legal i vinculant, en contes de buscar la polèmica posicionant-se on creu que tindrà més benefici electoral.

R

Ramon F.

Igualada

20 de juny 2013.00:25h

Respondre

Seny, no siguem il-lusos, a l’hora de votar sabem ben be que votem, si la majoria de govern a Igualada esta formada per partits nacionalistes i representa a la majoria de la voluntat popular perque... Llegir més ells els han votat, dons ja sabem que faran i serà representant a la majoria dels ciutadans de la ciutat i per tant no hi ha res a dir.

Si la majoria del govern de la ciutat fos un altre, en lloc d’estelades o senyeres posarien banderes espanyoles i tampoc podríem dir res perquè també representarien a la majoria de ciutadans ja que també els haurien votat.

Per tant això del respecte no ho tens ben enfocat, ells tenen respecte per la majoria de ciutadans de la ciutat, que son també els que els han votat. La democràcia és això, el joc de majories i minories, i a més a més te un altre cosa molt important, que és que cada quatre anys, si es vol, es pot canviar de majoria

e

eugeni

igualada

19 de juny 2013.23:43h

Respondre

Y si ara be una associacio o una entitat d’igualada y diu que vol la bandera Española a la rotonda de la balmes / avda bcn que passara?
Siguem realistes no crec que la arribin a possar seria de... Llegir més tontos y ganes de buscar problemes, perque aqui tambe tenim gent que se sent catala pero tambe ESPAÑOL y tenim els mateixos drets que la resta .
Tots els extrems son dolents tant l’independentisme catala com el mal anomenat fascime español. No oblidem que l’ independentisme no deixa de ser ” feixisme ” d’ esquerres pero feixisme .

L

Lidia

19 de juny 2013.22:22h

Respondre

Seny, realment sí que és trist que no tinguis criteri propi. Mare, pare... i tu?
Respectuosament t’ho dic, eh

J

JRE

Igualada

19 de juny 2013.19:18h

Respondre

catalunya sera independent o no sera.

S

Seny

IG

19 de juny 2013.18:09h

Respondre

Si el conflicte es de sentiments parlant difícilment ens ficarem tots d’acord perquè els sentiments son irracionals. Inclús, una persona pot tenir sentiments oposats i viure amb ells tota la... Llegir més vida. Crec que aquest cas es més simple: l’ajuntament no està tenint respecte per igual a tots els seus ciutadans. Un altre tema es si legalment ho pot fer, que es de suposar que si l’equip de govern ho va aprovar es que s’ha assessorat convenientment. I finalment el tema politic: estem en un moment de crisis en que el tema de la independència ven i l’ajuntament aprofitar per fer punts.

r

raul

vilanova

19 de juny 2013.18:04h

Respondre

Quan Catalunya a guanyat un mundial per tindre una estrella a la bandera?
La nostra bandera la quatribarrada. De moment nosaltres parlant de quimeres i els politics a riure...

R

Ramon F.

Igualada

19 de juny 2013.15:09h

Respondre

Seny,tu ho has dit al final, quant anem a vota, i aquesta és la qüestió, que alguns demanem aquest dret mentre que altres ens el neguen.

I si t’hi fixes hi ha amés a més coincidències en el... Llegir més que demana cadascú, els que volen per exemple posar ara l’estelada estan a favor del referèndum i acataran el seu resultat, mentre que els que s’oposen a l’estelada s’oposen també generalment al referèndum.

Que és difícil escollir entre el pare i la mare?, si, però si el pare te l’han imposat i a més a més et maltracta i et pren els calers de la cartera, la cosa ja varia.

El nacionalisme no és una opció política, és un sentiment, i el sentiments es tenen o no es tenen, no és compren ni és venen, però últimament des d’el govern de l’estat s’han produït un seguit de fets que han generat com una fàbrica d’independentistes i cada cop son més els que diuen prou i creuen que així no es pot continuar: tenint d’assumir unes retallades impossibles però continuant aportant diners als fons de solidaritat mentre hem d’ aguantar el que ens diuen des d’Extremadura per exemple, tenint d’acceptar els privilegis de bascos i navarresos però aguantant que el lendacari digui que no ens mereixem un pacte fiscal et.

Jo soc catalanista i la meva bandera és la senyera i m’he resistit mol a acceptar-ne cap altra, però saps que et dic, que potser ja n’hi ha prou, que potser ja esta be que hi posin l’ estelada, ja que la veritat és que ens estan pressionant tant i amb tant descaro que al final penso que fins i tot m’ agradarà veure-la onejar

T

Toni

Igualada

19 de juny 2013.14:18h

Respondre

Cesca, jo ni et valoro ni t’etiqueto ja que no et conec personalment, i si així ho ha semblat et demano disculpes. Ara bé, l’estelada és institucional? no ho és, està clar, l’estelada és... Llegir més un símbol de llibertat d’un poble, que vol (que li cal) guanyar la seva llibertat, perque arribats a aquest punt de la història està més clar que l’aigua que amb Espanya i a Espanya, no hi tenim cap futur, ni econòmic, ni cultural.

Avui mateix, 19 de juny del 2013, ens hem d’empassar que el PP li demani a la RAE que no consideri al valencià part del conjunt de la llengua catalana, i que el que es parla a València prové te els seus origens en la llengua íbera que es parlava al segele VI A.C. ... potser ja n’hi ha prou d’aquesta història oi? No crec que Espanaya estigui en disposició de donar-nos lliçons de respecte i democràcia als catalans. Estelada a la rotonda de l’Hospital?, Estelades a tot arreu!!!

El problema de Catalunya no es només no tenir un estat propi, es formar part d’un que la vol destruir, i assimilar a qualsevol altre territori de Castella.

S

Seny

IG

19 de juny 2013.14:17h

Respondre

La veritat es que si algun dia s’arriba a fer el referèndum hauré de escollir entre el pare i la mare. Que trist, no? Potser votaré en blanc... De qualsevol manera, com a demòcrata, crec en... Llegir més el dret d’autodeterminació dels pobles, però com a ciutadà també entenc que l’espai públic no es per fer campanya per una determinada opció política. Fins hi tot penso que es una falta de respecte de la alcaldia vers els ciutadans. Els espais municipals pertanyen per igual a tothom, independentment de la nostre afinitat política tothom paguem els impostos. I quan anem a votar que cadascú faci campanya pel que vulgui!

T

Toni

Igualada

19 de juny 2013.13:03h

Respondre

Felicitats a l’ANC per la iniciativa. De mica en mica anem construint...

C

Cesca

Igualada

19 de juny 2013.12:39h

Respondre

Toni,
l’estelada és el símbol de representació institucional? con diu l’estatut és la senyera
El teu argument és etiquetar-me com incivilitzada, neofeixista i unionista.

Et diré que tinc... Llegir més la sort de haver nascut amb la ciutat que porta 60 anys ensenyant català (Universitat de Granada Facultat de Filosofia i Lletres). I això fa que la meva visió d’Espanya sigui amb més d’una direcció.

Mi argumento es en base al lugar elegido, pues considero que no solamente es paso obligado para todos los igualadinos que necesitan ir al hospital sino de toda la comarca. Y hay ayuntamientos en la comarca que no son independentista. Por lo tanto considero que es una provocación, es mi opinión que es mía y no de ningún partido.

AB,
No puc estar més d’acord amb tu amb el tema de les banderes i amb els impostos jo també me’n pregunto que fan amb els diners que paguem.

Sentimentalismo español y por qué no? acaso has de callar tus sentimientos a una identidad u opción por el mero hecho de vivir en Catalunya.

T

Toni

Igualada

19 de juny 2013.11:28h

Respondre

Si Cesca si ... i vosaltres els unionistes també sou els que sou, respecte al posicionament de molta gent del PSC, d’IC, i UDC, n’hi hauria molt a parlar, NO els pots posar directament al teu... Llegir més bàndol. En el teu bàndol estrictament només hi ha el Partido Popular i Ciudadanos, i els neofalangistes de Plataforma. Feu una cosa, una cosa civilitzada per variar, deixeu que la gent pugui decidir, i a veure que opina la majoria dels catalans, a que no hi esteu d’acord amb deixar que la gent pugui decidir?

Si voleu conèixer el sentiment majoritari dels igualadins respecte a aquest tema, proveu vosaltres de penjar una bandera espanyola a qualsevol rotonda d’Igualada ...

A

AB

Igualada

19 de juny 2013.11:17h

Respondre

En fi, un altre tema calent sobre la rotonda. Uns fa temps es queixaven dels bous sobre les rotondes de Montbui, ara uns altres volen posar-hi una bandera i així anem fent.

Sincerament hagués... Llegir més preferit la bandera de Catalunya a l’estelada, però igualment haguessin sorgit personatges amb la seva típica imatge de sentimentalisme espanyol.

Mira Cesca, a mi que hi hagi una bandera o una estelada a la rotonda m’importa ben poc, com m’importa ben poc la bandera espanyola, encara m’importa menys que les altres, i és ben simple, tant l’estat espanyol com el govern català només es dediquen a fer-me cada dia més difícil estar-me en aquesta terra, m’ofeguen a imposts, es dediquen a la corrupció dia i nit, ara jo a pagar a Hisenda com un bon samarità, no aturen ni busquen sol·lucions al problema de l’atur, és gratis parlar malament dels catalans o parlar d’independència, tant uns com els altres al fi i al cap ens maltracten d’una manera o altre, i sincerament, jo haig de sentir uns sentiments vers un tros de roba de colors? Jo haig de sentir-me malament si algú li fot foc a la bandera? A mi que cada dia em fan la vida més impossible, haig de mostra’ls-hi un sentiment que em porti a límits de llençar merda per la boca?

Doncs NO, els sentiments me’ls guardo pels de casa meva, a mi i als meus que ens deixin viure tranquils, que no em vingui un espavilat amb sentimentalismes de bandera que em demostrarà que te poca feia i l’hi agrada el masoquisme.

O no és ser masoquista aquell qui veus sortir amb la bandera espanyola, els ulls sortits de ràbia, defensant l’indefensable i lloant un país que cada dia l’hi fot les quatre monedes que du a la butxaca? Tanta ràbia provoca ceguesa per veure com se l’hi pixen a sobre i encara riuen.

X

XAVIER

igualada

19 de juny 2013.10:08h

Respondre

Felicitats Igualada! Quin bon regal!

c

cesca

Igualada

19 de juny 2013.09:55h

Respondre

El lugar ha sido elegido con una gran carga de provocación pues el hospital como su nombre indica es comarcal y en la comarca hay El lugar ha sido elegido con una gran carga de provocación, pues el... Llegir més hospital como su nombre indica es comarcal y en la comarca hay sentimientos e identidades políticas de todos los colores.
No nos extraña esta forma de actuar de los defensores del sentimiento independentista, pues saben que no tienen más razón que las que les da la respuesta a sus provocaciones.
Por mucho que se intenten maquillar las cifras el seguimiento independentista es el que es = ERC+CDC+CUP.
Por lo tanto necesitan enrarecer la convivencia para convencer de sus razones.
Cosas como esta hacen que muchos a los que el sentimiento a una bandera no le dábamos importancia ahora tengamos presente la bandera española.

j

jepis

Igualada

19 de juny 2013.08:40h

Respondre

Igualadins, tots i totes, felicitem-nos!. Ens mantenim desperts i amb l’estelada mirant al cel de la llibertat!.Gracies a tots els que o fan possible des-de l’ajuntament, fins la societat civil... Llegir més que apreta amb força per tots costats!
Visca Catalunya lliure!!*!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.