TORNAR

Manel Nadal es compromet amb la variant nord de Piera

El secretari de Mobilitat va ser dilluns a l’Anoia per inaugurar una nova via

politica
Dimarts, 23 març 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Des de fa uns dies els vehicles ja poden circular per la variant de la B-224 a Piera, una nova via d’1,4 km que permet evitar el pas per l’interior del municipi, per on circulaven un alt percentatge de vehicles pesants, sobretot en direcció a l’abocador dels Hostalets. Manel Nadal es va comprometre formalment a accelerar el procés per dotar Piera d’una autèntica variant, per connectar la vila amb Igualada i amb la C-15, i que passarà pel nord del municipi.

Manel Nadal, secretari de Mobilitat

Les autoritats, a la rotonda inicial de la nova via

La variant de la B-224, que va entrar en funcionament la setmana passada, ha comportat una inversió de 2,9 milions d’euros. S’inicia en una rotonda a l’encreuament de les carreteres cap a Esparreguera i cap als Hostalets de Pierola, i finalitza a la rotonda d’accés a les urbanitzacions de Can Bonastre i Can Claramunt. La via compta amb dos carrils per a la circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun. Les obres van començar el gener del 2009 i han contemplat també la construcció d’un pas inferior que permet la comunicació entre dos camins als dos costats de la variant.

En la seva visita a Piera, Manel Nadal es va comprometre a agilitar la redacció de l’estudi sobre la futura variant nord de Piera. Segons Nadal, el tram que ha entrat en funcionament és una ‘minivariant’, però no és suficient: ‘Cal actuar el més ràpidament possible per dotar el territori d’una variant real, que connecti el municipi amb Igualada i amb la C-15'. L’alcalde de Piera, Jordi Madrid, es va mostrar molt satisfet pel nou tram inaugurat i, sobretot, pel compromís de la Generalitat d’acomplir aquesta històrica reivindicació del municipi.

Igualada – UAB, a l’abril

El secretari de Mobilitat també va informar que entre el 6 i 7 d’abril entrarà en funcionament el servei d’autobusos llançadora que comunicaran Igualada amb Martorell, facilitant d’aquesta manera la connexió amb la Universitat Autònoma de Barcelona. Segons Nadal, hi haurà 5 trajectes d’anada i 5 de tornada cada dia.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.