//Plugins sense CDN ?>
La construcció de l’Eix Diagonal, reclamada de fa més de deu anys pels ajuntaments de Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, Igualada i Manresa, és una de les obres viàries de més abast i més destacades del Govern de la Generalitat ja que preveu millorar la connexió viària entre el litoral i les comarques centrals de Catalunya. A més, quan estigui fet, constituirà una connexió més directa entre la costa i el futur Eix Transversal desdoblat, que és la via que connecta transversalment Catalunya, de les Terres de Ponent fins a Girona.
El nou Eix Diagonal, que combinarà trams viaris ja construïts i trams nous, tindrà una longitud de 67 quilòmetres. Inclourà 35 quilòmetres de nova carretera -13 dels quals seran d’autovia- i la millora dels 32 quilòmetres restants en trams de la C-15 i la C-37. Les obres començaran esglaonadament a partir de finals d’any i conclouran entre el 2011 i el 2012.
L’Eix Diagonal tindrà una longitud total de 67 quilòmetres i unirà els municipis de Vilanova i la Geltrú, Canyelles, Vilafranca del Penedès, Sant Pere de Riudebitlles, Capellades, Igualada, Sant Salvador de Guardiola i Manresa. Actualment, està construït prop del 50% del traçat d’aquest eix viari; en concret, entre Puigdàlber i Igualada (corresponent a la C-15) i entre Castellfollit del Boix i Sant Salvador de Guardiola (C-37).
Les obres que s’impulsen consistiran en la formació d’una autovia entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès i la construcció de les variants de Vilafranca del Penedès i Canyelles, així com de diferents trams de nova carretera. En paral·lel, els treballs comportaran l’adaptació de la resta del recorregut fins a Manresa a les característiques del nou eix viari.
D’aquesta manera, l’Eix Diagonal unirà l’Alt Penedès i el Garraf amb una nova autovia que també connectarà amb les autopistes C-32 i AP-7. Així mateix, configurarà una connexió més directa entre la costa i l’Eix Transversal (C-25) i millorarà la mobilitat entre el Bages i l’Anoia.