//Plugins sense CDN ?>
Per estrany que pugui semblar, l’oposició en pes, comparteix criteri. Els grups de CiU, ERC i PP, s’han mostrat absolutament contraris a l’increment de zones blaves que ha acordat el govern municipal. Per decisió d’alcaldia s’ampliaran a partir del 20 de febrer 211 noves places de zona blava, entre elles 91 al Passeig Verdaguer i 57 als voltants de l’hospital.
Tot i que els mateixos tres grups celebren que no siguin les gairebé 300 places que s’havien dit en un inici, coincideixen en que 211 encara són masses.
Una de les zones més polèmiques és l’entorn de l’hospital. Joan Torras i Marc Castells han insistit en què és precisament una zona on “no s’hi va per plaer, sinó per necessitat” considerant així un abús convertir tots els espais propers a l’edifici en zona blava.
Torras recordava també que l’accés amb transport privat és massa vegades imprescindible “ja que l’horari de l’autobús tampoc és tan freqüent com perquè pugui substituir realment el cotxe privat; a més a més ve gent d’arreu de la comarca”.
Coincidint amb el representant d’Esquerra Republicana, Marc Castells, Torras lamenta que “el resultat negatiu del compte d’explotació del pàrquing de l’Hospital es vulgui cobrir amb la recaptació de la zona blava per quadrar els números”
Per altra banda CiU veu molt contradictòria la postura del PP que va votar a favor d’uns pressupostos municipals, que ja preveien augmentar en gairebé 180.000€ les previsions d’ingressos sobre la zona blava “al pressupost del 2009 preveuen 758.000 que els igualadins pagaran de les seves butxaques. Això vol dir que incrementaran un 30% els seus ingressos en concepte de zona blava. I el PP llavors ja hi va estar d’acord”
Malgrat tot CiU veu molt positiu el canvi d’actitud del PP, cap a les postures de l’oposició en aquest tema tan greu.
Pere Calbó, coincidint amb els altres dos representants de l'oposició, ha destacat que “no te cap justificació ni per raons de mobilitat ni d’afavorir el teixit comercial”. Igualment els grups de CiU i ERC han lamentat no haver estat informats per part de l’ajuntament sinó a través de la mateixa premsa.
Castells ha proposat “fer zones blaves gratuïtes, on el ciutadà pugui extreure un tiquet d’una hora sense haver de pagar, com altres municipis ja estan fent".
Otres, pagaria 20 Euros per veure un debat entre el Ramon Folch, com a expert, i el Pallarols... no sabeu el que donaria... Ester, vas llegir bé, l’exemple es del tot oportú tot i... Llegir més que no ens agrada que ens facin pagar per res que tradicionalment ha estat gratis. Tot i aixó, el debat sobre la zona blava al cosatat de l’hospital es un altre. Jo tampoc ho veig clar a nivell tecnic. Pero que el ramon sap el que diu es evident, axi qeu segueix llegint els que en saben.
A Ester H.
És possible que hi hagi gent que critiqui per criticar, però això no és així quan es fan servir arguments i alguns dels escrits ho fan. Tampoc és lògic que les Zones Blaves siguin... Llegir més d’una empresa municipal, ja hi han empreses que ho fan i d’una manera professional. No és de rebut que es tingui una empresa d’aparcaments i al mateix temps es decideixi on en hi aniran més en funció de criteris peculiars, això és crear la necessitat i fer-la pagar, cosa que no poden fer les empreses privades.
En quant a l’ho de la rentadora al carrer, no és comparable, no te res a veure amb el que parlem. Els propietaris de cotxes paguem un impost de circulació, paguem pel gual del pàrquing privat, paguem molts impostos en la gasolina, en les autopistes, en les multes de trafic, etc. Sembla ser que és la millor manera de caçar als ciutadans amb impostos i d’això alguns en fan un gra massa.
Els aparcaments al voltant del nou Hospital ja ratllen la presa de pèl absoluta. La SIMA, l’ empresa municipal d’aparcaments que també és la propietària del pàrquing va pressupostar l’any passat uns 350.000 € d’ingresos i en van fer als voltants de 24.000 €, amb un desfas de presupost que fa esgarrifar i ara pretenen compensar amb les zones blaves al voltant. Això es tenir molta barra. El desfas presupostari si passes amb una empresa normal, segurament hauria de tancar i el que va fer el presupost no trobaría feina mai més, per incompetent!
Però al ser una empresa municipal no passa res, simplement els que pagarem d’una manera o d’una altre les incompetències serem sempre els mateixos, els ciutadans d’Igualada.
Cordialment.
Josep M.
www.igualadi.com
Nou grup al facebook, No volem més zones blaves a Igualada!!
Mirat així, si. Però de totes maneres potser no és un bon moment per fer-ho no? en plena crisi. Crec que si ha d’afavorir la rotació serà positiu, però... Llegir més potser haurien d’haver escollit un millor moment. D’altra banda la proposta de CiU que diu l’article no està malament no? Treure tiquet sense pagar. Si es passa d’una hora, la penalització hi pot ser igual, i la rotació l’afavoreixes de totes les maneres. Bé, suposo que com que no hi ha res a fer, em conformaré amb què els preus siguin assequibles. Si es pagués poc, crec que més gent aparcaria a la zona blava.
Jo no hi entenc gaire, perdonin, però em sembla que molts dels comentaris que s’estan fent aquí són només fets amb la voluntat de criticar per critcar.
Recordo que una vegada vaig llegir un... Llegir més article de’n Ramon Folch a sostenible.es dient que això de les zones blaves i verdes era totalment lògic. Venia a dir que si de cop i volta tothom volgués posar la seva rentadora al carrer, el més lògic fora que l’ajuntament fes pagar al propietari per haver-ho fet i la resta de la societat ho trobaria ben lògic, oi? Però amb els cotxes no passa. Per què?
He estat buscant l’article, però no me n’he sortit. És a dir, que si s’ocupa un espai de via pública,és lògic que l’ajuntament (és a dir, tota la comunitat) en tregui rèdit, no?
Fòrum sobre zones Blaves a Igualada en el facebook:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=24049207670&topic=10097
No entenc que si CiU+ERC+PPC=11 regidors o sigui majoria absoluta no hi estan... Llegir més d’acord, això s’hagi aprovat i s’apliqui, on es la democràcia?
L’Ajuntament s’ha quedat amb una previsió real d’ingressos molt inferior a la presupostada pel 2009.
Solució d’Entesa: augmentar la recaptació.
Solució racional: dismunició de la... Llegir més despesa superflua.
Ens esperen més sospreses d’aquest tipus ja que l’equip de l’Entesa no te els recursos de gestió ni de proposta de canvis que vagin més enllà dels camins - trillats - de lo políticament correcte.
Presa la decisió, mirar com es vesteix: millorar la rotació, afavorir el comerç, etc. En vendre ”motos” son realment bons. A més, els seus s’ho creuen tot. La capacitat de l’Aymamí en aquest sentit és espectacular.
La realitat, però, és tossuda. La demostració de manca de capacitat de gestió dels recursos públics per part de l’Entesa és molt preocupant.
Sr.Calbo, que pinta vostè? no es el seu grup qui marca la política d’aquesta ciutat? quin gol sr. calbo, quin gol, això torna a ser temps d’aquells que estaven oblidats, por decreto
A més a més, en el tema de les zones blaves a l’entorn de l’hospital, serà impossible calcular de quan de temps cal treure el tiquet, perquè un sap quan hi entra, però no quan surt, ja que... Llegir més tenir citació a una hora no vol dir NI MOLT MENYS que t’atenguin a aquella hora. Un gran servei públic, sí senyor...
De verds de debò (icv) a Igualada no n’hi han hagut mai. S’ho van haver d’inventar per crear l’Entesa, i cada quatre anys busquen gent que pugui passar per verda de debò, per mantenir el... Llegir més xiringuito...
I els ecosocialistes què hi diuen?
Molt bé, zones blaves. D’acord, hi ha crisi. Però què me’n dieu, del foment del transport públic? Unes línies de bus que fan PENA, un carril bici... Llegir més PATÈTIC... Si no hi han alternatives al transport privat i d’això no se’n diu ànim recaptatori, ja em direu què és!
Pagès
Òdena
4 de febrer 2009.10:48h
En temps del Franco un regidor d’Igualada va afirmar que tot propietari d’un cotxe havia de tenir garatge per aparcar un cotxe.
De la mateixa manera que quan un compra un cotxe fa la reflexió... Llegir més del cost del cotxe, l’impost i l’assegurança, caldria poder disposar d’un aparcament.
Pagar ja un impost municipal de circulació no crec que et doni dret a aparcar al carrer, si fos així seria il•legal la zona blava o verda.
Si per tenir un cotxe s’hagués de demostrar la propietat d’una plaça d’aparcament, en propietat o llogada, molts cotxes no ocuparien lloc al carrer i l’espai disponible seria molt mes elevat.
Quina ràbia em fa quan vaig a BCN i no puc aparcar per que tot és zona verda reservada als veïns quan jo estic obligat a anar a la capital per molts temes oficials.
I si es vol baixar la rentadora al carrer doncs també s’ha de pagar per ocupar un espai públic.