//Plugins sense CDN ?>
Poble Actiu va proposar allargar la línia de bus Exprés Lleida - Cervera fins a Igualada i el dimecres 18 d'octubre, el Parlament de Catalunya va aprovar per unanimitat la proposta de resolució de la candidatura.
La proposta s'emmarca en una proposta resolutiva per repensar de les línies de la xarxa de busos Exprés perquè "és un model centralista i provincial en què l'única demanda de transport públic que es cobreix és per anar de la capital de l'Anoia a Barcelona".
La proposta presentada per mitjà del grup parlamentari de la CUP, va ser aprovada pel Parlament de Catalunya i ara és responsabilitat de la Generalitat de Catalunya aplicar els acords de la cambra parlamentària.
Poble Actiu valora molt positivament l'aprovació de la proposta i reclama al govern català que "Igualada no pot continuar sent una ciutat amb sensació de final de línia", on acaba el transport públic, i ha de tenir bones connexions amb ciutats del seu entorn com Lleida, Manresa, Vilafranca o Cervera.
La línia de bus proposada, quan la Generalitat la faci realitat, començarà a Igualada, farà parades a Cervera, Tàrrega, Bellpuig i Mollerussa i acabarà a l'estació d'autobusos de Lleida, amb una freqüència de set autobusos diaris entre les 7 del matí i les 9 del vespre. L'objectiu és que el transport públic sigui una eina ràpida i accessible per totes les igualadines i igualadins que treballen a les terres de Ponent i no tenen o no poden permetre's l'ús del cotxe, segons va expressar Elisabet Farrés.
La proposta presentada per modificar la xarxa de bus Exprés per connectar ciutats de diferents províncies preveia tres altres punts, més enllà de connectar Igualada i Lleida. El segon punt de la resolució era connectar les Terres de l'Ebre amb Lleida, el tercer punt era revisar les línies de bus internes a les comarques del Vallès i el darrer punt era revisar el mapa de les línies de bus Exprés quan no es disposi d'oferta ferroviària, amb l'objectiu d'incloure-hi noves línies de bus i potenciar-ne l'ús.
Igualada tampoc disposa de connexió amb transport públic amb Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú, malgrat que les tres ciutats formen part de la Vegueria Penedès. El transport públic demostra les contradiccions del govern català, mentre el govern aposta per consolidar políticament les vegueries, el departament de Territori manté una xarxa de busos centralista i provincial.
Poble Actiu reclama que la Generalitat de Catalunya es comprometi a estudiar la viabilitat de la connexió entre Manresa, Igualada, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú, les capitals de quatre comarques que tenen molta relació i que ara mateix només disposen del vehicle privat com a alternativa de transport.
Igualadí
Igualada
30 d'octubre 2023.19:52h
Ja era hora. És increïble i VERGONYÓS que hagin tardat tant en obrir més connexions entre Igualada i la província de Lleida. Molts anys amb només un servei de 3 busos al dia i amb mil parades... Llegir més entremig, que la majoria de vegades ni hi paraven tret que es demanés per telèfon amb antelació.
No he votat mai Poble Actiu, però s’ha de dir que és l’únic partit que ha tingut en compte la trista realitat en aquest cas.