//Plugins sense CDN ?>
En la moció, s’argumenta que ‘viatjar de l’Anoia a Barcelona en transport públic continua essent extremadament dificultós’. Malgrat que des del febrer de 2008 la freqüència de trens és més alta, s’han eliminat trens directes. Així, en el tram de Martorell a Barcelona el tren s’atura a gairebé totes les estacions, cosa que suma minuts de trajecte.
La proposta pierenca ha estat presentada a Igualada, Vilanova del Camí, la Pobla de Claramunt, Capellades, Vallbona d’Anoia, Masquefa, La Beguda, i Sant Esteve Sesrovires, al Consell Comarcal de l’Anoia i a la Cambra de Comerç d’Igualada, per tal que, si ho creuen oportú, s’hi adhereixin.
Igualada també ho demana
La ciutat té una plataforma 'Tren directe IGD-BCN', que també ho reclama, i que mobilitza quasi 1.900 persones en un grup de Facebook. A més, el passat desembre els Amics del Tren van proposar una sèrie de millores a la direcció de FGC, qui es va comprometre, amb l'Associació, a tirar endavant el que sigui possible per millorar el servei.
Aprovat el pressupost
El ple va servir també per aprovar el pressupost d'aquest 2010, que és de 18.789.702,05 €. El document preveu actuacions com la inversió al barri del Portell amb el projecte d’urbanització; l'adaptació i ampliació d'una de les vies comunicatives més destacables del municipi, com és el Camí Romeu; o la construcció d'una rotonda a l'entrada del poble (carrer Balmes) que distribuirà millor el trànsit cap al nucli urbà.
Amb tot, aquí no s’hi inclouen alguns dels projectes d'aquest any que es finançaran amb les ajudes dels fons estatals i que afecten per exemple l'Escorxador (que es convertirà en un local per a activitats), la nova seu de l'Aula Municipal de Música, el soterrament de contenidors, o la fase final de les obres del Casal, que el convertiran en un Centre de Dia que aviat entrarà en funcionament.