//Plugins sense CDN ?>
Arran de la presentació de l'estudi informatiu de reforma i millora de l'A2 entre Igualada i Martorell, elaborat pel Ministeri de Foment espanyol, Poble Actiu ha manifestat l'oposició al projecte tot reclamant centrar les inversions en infraestructures en el transport públic, concretament en el ferrovial que neix les dues ciutats.
Pocs dies després que el batlle d'Igualada, Mac Castells, manifestés la satisfacció per les propostes de l'informe de reforma de l'autovia plantejades pel govern espanyol, Poble Actiu ha respost mostrant la seva oposició al projecte. "En un context d'emergència climàtica, és bàsic que tota la inversió en infraestructures es concentri en millorar el transport públic", han remarcat des de la candidatura municipalista.
La setmana passada, el batlle igualadí Marc Castells manifestava que "ja vam denunciar públicament l'alta sinistralitat entre Castellolí, Igualada i Òdena i demanàvem la millora de seguretat en un tram que no compleix els estàndards de seguretat europeus, un dels més importants és la corba pronunciada a l'altura de Castellolí que en el nou traçat s'elimina".
Per la seva banda, des de Poble Actiu assenyalen que, inicialment, el projecte "inclou perforar un tercer túnel del Bruc i un nou traçat dins d'aquest terme municipal que comporta una nova cicatriu en el territori, i tindrà un pressupost estimat de 530 milions d'euros". El regidor de Poble Actiu, Pau Ortínez, ha assenyalat que "no considerem oportú per afrontar l'emergència climàtica continuar invertint únicament en autovies, fomentant el transport en vehicle privat, i reclamem que hi hagi una aposta decidida pel transport públic."
Des de Poble Actiu lamenten "que les promeses dels governs espanyols en infraestructures són sempre fum i ha posat d'exemple el corredor mediterrani, una infraestructura bàsica per reduir el trànsit de mercaderies per carreteres entre el sud i el nord d'Europa que fa molts anys que està aturada. Posem en dubte la necessitat d'aquesta obra, donat que el tram amb un alt volum de trànsit de l'autovia es concentra entre Esparreguera i Barcelona, tractant-se d'un tram que no se significa per una alta sinistralitat. Només la voluntat de transformar la Conca d'Òdena en un desert logístic explicaria l'interès del Gobierno per aquesta obra." En aquest sentit, la regidora Neus Carles ha recordat que "el dissabte 7 de maig va fer quaranta-cinc anys de la històrica manifestació per reclamar millores al Carrilet i que, des de llavors, la connexió en transport públic entre Igualada i Barcelona només ha fet que empitjorar. El temps de trajecte en tren entre Igualada i Barcelona actualment és de més d'una hora i mitja, el doble del temps que es tarda a fer el mateix trajecte en vehicle privat, perquè el tren va a una mitjana de 44 km/h."
Poble Actiu reclama concentrar les inversions en infraestructures en el transport públic i, més concretament, en la millora de la línia ferroviària que uneix Igualada i Martorell. En paraules de Neus Carles, Poble Actiu reclama "unitat d'acció a totes les forces polítiques de l'Anoia per exigir una infraestructura bàsica per millorar la vida de milers de persones que es desplacen cada dia a l'àrea metropolitana de Barcelona per treballar o estudiar", tot recordant que "alguns municipis de l'Anoia, com Castellolí, ja han anunciat que presentaran al·legacions al projecte i que és el moment d'unir-se per reclamar que cada euro invertit en infraestructures a l'Anoia es concentri en el tren entre Igualada i Martorell". Pau Ortínez ha afegit que "la connexió d'Igualada amb Martorell no només és bàsica per facilitar la mobilitat a les persones que viuen a la comarca de l'Anoia, sinó també per reduir els costos econòmics i ambientals del transport de les mercaderies produïdes a l'Anoia. Tenir tren és essencial per impulsar l'ocupació, garantir l'equilibri territorial i preparar el país per afrontar l'emergència climàtica."
Josep
Igualada
10 de maig 2022.16:07h
A veure , jo soc una persona que va lluitar perque no ens traiesin el carrilet , la inversió per millorar-lo t’ ’ he d’eser de la Generalitat , el tema Carreteras es de l’ estat, de Foment... Llegir més , sempra es bo que es millorin , he vist les posibles millores i crec que estan molt be.i el tema ferrocarrils ha estat sempre tabu de tots els ajuntaments que hi han hagut , desde el segla IXX que van rebutjar el tren gran, baig lluitar perque no ens suprimisin la linea , baig lluitar per soterrar tot el tram del paseig , vaig lluitar perque no ensorresin l’ estacio vella , lluito per soterrar lestacio nova , que han fet els ajuntaments nostres ? res de res