//Plugins sense CDN ?>
Ha estat en la valoració de les partides que aquest any la Generalitat ha destinat a la comarca que Llansana feia aquesta observació. Del conjunt dels pressupostos pel 2009, hi ha hagut per l'Anoia una rebaixa considerable en relació al 2008, si bé és cert que l'any passat hi va haver un increment molt important. Així, amb la partida actual, 38'5 milions d'euros, segons les dades d'IDESCAT, que indiquen 111.655 habitant s a la comarca, tindrem pel 2009 345€ per habitant, una xifra superior a l'Alt Penedès (232€/hab), el Baix penedès (203€/hab) o el Garraf (103€/hab).
Tot i que la gran part del pressupost va a parar al projecte de la ronda sud (15 milions d'euros), el pressupost pel 2009 inclou també una partida de 14.000 euros pel soterrament de la via de tren entre Vilanova del Camí i Igualada. Marina Llansana ha lamentat que no sigui una partida més important recordant que l'any passat es va deixar perdre una partida igualment simbòlica per manca d'acord entre els dos ajuntaments implicats i la Generalitat, insistint en què la feina "no l'hem feta bé des de la comarca".
Aquestes declaracions han estat rebudes per l'alcalde d'Igualada Jordi Aymamí, com una galleda d'aigua freda i ha insistit en què Igualada i Vilanova estan més que d'acord en soterrar la via del tren i que és la generalitat qui no ho tira endavant."Tan de bo tinguéssim la competència del tren" ha assenyalat l'alcalde, "la partida de l'any passat era frívola, com la d'aquest any". Aymamí ha recordat que a falta de la iniciativa per part de la generalitat, igualada va fer un pas més donant una segona opció (per si el problema era que el soterrament era massa car) en què estaven disposats a canviar la disposició de l'estació perquè no passés per l'avinguda Montserrat (una zona important de sortida de la ciutat) ni pel costat de l'escola del Gabriel Castellà. "L'únic que volem és evitar el tall que la via fa al barri i la perillositat que suposa el fet d'estar tan a prop del col·legi".
Els pressupostos
Soterrament a banda, la diputada ha explicat que els pressupostos de la Generalitat (que es veu que són de contenció) s'han elaborat amb la mirada posada en l'acord al que s'hauria d'arribar amb Madrid, de manera que aquest pressupost permetria a la Generalitat 'subsistir' encara que no s'arribés a cap acord.
Durant aquests quasi 20 anys el projecte no ha parat, avançant les obres un cop els traçats estaven aprovats pels ajuntaments, amb els quals s’ha negociat per evitar el màxim d’inconvenients o... Llegir més negociar-ne les compensacions. Ara les obres ja són a Girona i a Barcelona tardaran uns 2 o 3 anys fins Sagrera; les obres ferroviàries són lentes, malauradament.
Socialistes, si us plau, deixeu-nos de robar amb l’impost de successions, i apreneu a gestionar els diners del poble. Gràcies
Ara que l’estimen brindem tots amb cava (o whisky). Moderació amics.
Si, però a Sevilla fa quasi vint anys que va arribar i a Girona encara no el tenen ? Fets i no paraules com diu el teu jefe, o no ? Ja vec les prioritats del PSOE (i ara si guanya ZP, guanya... Llegir més Catalunya: mai havia rigut tant).
P.D. : Dona-li records al Sr.Romero
Primer carnets de catalanitat, i ara de socialistes. Curiosa evolució.
Exacte, no els estimaven; pregunta’ls-hi amb els governants de llavors pq no els estimaven...i especialment el... Llegir més d’Igualada...
Xavi, respecte l’AVE et recomano que consultis exactament el projecte, aprovat a finals dels anys vuitanta, amb el nom de línia Sevilla-Madrid-Barcelona-Frontera francesa.
Totalment d’acord amb en Carles, no es pot aguantar més !
Esperem no haver d’esperar uns 15 o 20 anys com ens va passar amb l’autovia A-2 gràcies a aquells ministre ”català” de Fomento... Llegir més del PSOE o com aquells governs del PSOE que van portar l’AVE cap a Sevilla enlloc de cap a Barcelona (direcció França-Europa)
Carles, l’Aymamí socialista? Voldràs dir del PSC (que de socialistes ja no n’hi queden).
Vec que estàs a l’aguait, no te’n passa cap. Llàstima que no ens comentis la FM organitzada pels... Llegir més ”teus” (si no fos pels de la Coll@nada més valdria quedar-se a casa), que extrany certs silencis, oi?
PD: Només el d’Igualada? i els de Montbui i Vilanova, què? No t’importen? O és que són d’una altra família ”socialista”? Què no t’estima el Sr.Romero?
L’informe sobre el soterrament és el presentat el dimecres 26 d’agost i ara comença el treball del perllongament.
Esperem no haver d’esperar uns 15 o 20 anys com ens ha passat amb la Ronda... Llegir més Sud (la qual no construien per no afavorir l’alcalde socialista d’Igualada).
Sr. Cuerva agrairïem poder veure aquests informe abans del segle XXII. Gràcies.
Això s’està determinant a l’estudi que es redacta actualment. Pol, seria un tramvia superficial o el soterrament de l’estació/trasllat a les piscines Recasens.
Però quant costaria arreglar la via d’una vegada??????? i anar en 35 minuts a Barcelona?????
eduard
Igualada
10 de setembre 2009.16:38h
Les obres ferroviàries són lentes i els gestors públics actuals una colla d’incomptetents; la majoria sense estudis ni formació i amb un pèssim nivell d’idiomes, només cal veure com alguns... Llegir més currículums contenen informacions inventades i/o falses (diplomat en físca, quan NO existeix tal diplomatura, màsters inventats, etc.). A l’empresa privada, on de veritat s’exigeix eficàcia, durarien quatre dies.