TORNAR
PUBLICITAT

El PP d'Igualada reclama més neteja i control en les zones verdes de l’entorn del McDonald’s

politica
Diumenge, 5 juliol 2009. 19:45. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Pere Calbó, Portaveu del Grup Municipal del Partit Popular de l’Ajuntament d’Igualada, ha reclamat al Govern Municipal "més neteja i control dels parcs que es troben en els entorns de l’establiment McDonald’s. Molts veïns del barri ens han expressat el seu malestar pel fet que hi ha clients, especialment gent jove, que utilitza les zones verdes de l’entorn de l’establiment per consumir els seus productes i després deixen l’espai molt brut"

Calbó i Agramunt del grup municipal del PP a Igualada

El Portaveu Popular ha dit que “les zones on passa més freqüentment aquest fets son, entre d’altres, el parc que es troba al davant del col•legi Maristes, la finalització del carrer Joan Serra i Constansó o les de l’avinguda Catalunya a l’alçada del carrer comarca.”

Calbó ha manifestat que “és molt bo que els joves es relacionin i comparteixin estades en els parcs de la ciutat. Però, es exigible que si mengen o beuen deixin els residus dipositats a les papereres que es troben aquests espais.”

El Portaveu Popular considera que “cal que el Govern Municipal intensifiqui la neteja d’aquest espais i alhora adopti mesures per tal que aquests comportaments no es produeixin.”


14 Comentaris

m

marc

igualada

8 de juliol 2009.16:41h

Respondre

Menja sa, menja pa. Menjars artificials NO gràcies

J

Joan V.

Igualada

7 de juliol 2009.15:17h

Respondre

Ho sento, Ronald, ni tinc ganes que m’atribueixis pensaments o fòbies, ni tinc ganes de tenir la darrera paraula (escrita), ni ganes de seguir una discussió estèril, però no vull que pensis que... Llegir més callo perquè estic equivocat.

Estem tots d’acord en que hi ha gent incívica: brutícia per terra, crits a la matinada, pixums a les cantonades...

Estem d’acord que aquests locals no animen a embrutar.

He anat al Mc de manera voluntària, semivoluntària i forçat i suposo que hi aniré algun cop més.

Però tinc clar el que vaig dir i segueixo pensant. No aporta gaire res distintiu a la ciutat, i sabia, per experiència acumulada, i vaig comentar a altres persones, que això passaria. El prefereixo al polígon, i ho sento pels que viuen a prop, que al centre per les molèsties que se que, de manera indirecta si ho vols així, comporta.

J

Jaume Blanch - Maier

Igualada

7 de juliol 2009.13:04h

Respondre

Conclusió 2 (amb permís de l’amic Ronald): No es que siguin porcs, es que son mal educats (pq a casa seva segur que no ho fan) Un porc, es porc a qualsevol lloc. Un mal educat, ho és allà on li... Llegir més sembla.
Visca la demagògia barata.

r

ronald

igualada

7 de juliol 2009.12:01h

Respondre

en conclusió, no es el mc donald’s, es que la gent es porca

C

CesK

Igualada

7 de juliol 2009.09:58h

Respondre

tens raó marc, volia dir trànsit, que jo sàpiga al McDonald’s encara no passen whoopers d’estraperlo... tot arribarà! guarros n’hi ha hagut i n’hi hauran, el que passa que ara,... Llegir més estadísticament, en passen més per aquell indret...

r

ronald

igualada

7 de juliol 2009.08:59h

Respondre

Espero que tinguis raó Cesk, pq aixó que diu el Joan sobre que fa mandra llençar els gots a les papereres, o que llençin els residus per la finestra del cotxe, etc... tot aixó que diu el Joan... Llegir més confirma que és la gent que es una porca, que no te res a veure al Mc. A mí, sem donen un got de ”usar i tirar” i el tiro al terre per que em fa mandra anar a buscar una parerera o un contenidor (per lluny que estigui), serà que soc un guarro.
Joan, crec que tens molts ganes de criticar el Mc. Pero amb el munt de coses que pots trovar per criticar, no t’entretiguins amb aixo dels resdisus pel terra, pq crec que no l’encertas, ni de llarg.

m

marc

igualada

6 de juliol 2009.20:34h

Respondre

Cesk, suposo que vols dir trànsit o és que també hi ha tràfic (avui en dia no m’extranya res).

C

CesK

Igualada

6 de juliol 2009.18:49h

Respondre

El que vol dir el Joan V., entenc, es que a causa del Mc Donald’s l’afluència de gent per aquella zona a augmentat i no s’ha tingut en compte pel manteniment; fet que provoca que estigui més... Llegir més brut que abans, sobretot, perquè hi ha més tràfic, més pas de gent, etc... per tant, el problema és més que res, una descompensació en la freqüència de neteja de la zona i el nombre de persones que ”passen” per l’indret.

J

Joan V.

Igualada

6 de juliol 2009.15:07h

Respondre

Noi, accepto que potser no m’acabo d’explicar bé, però una mica de voluntat ajuda a entendre les coses.

Que jo recordi no hi ha cap rètol al local ni als envasos que digui que llencin les... Llegir més coses pel terra. Fins aquí, tots d’acord?

Tindrà potser a veure el fet que quan compren el menjar per endur al cotxe, un cop acabat els fa nosa i es fàcil llençar per la finestra? Potser una part te a veure amb això.

Te a veure amb que si t’emportes un d’aquells gots tan grans fa mandra carretejar-lo fins a una paperera? Potser com les capsetes de porespan dels entrepans?

No em dedico a anar mirant a terra i fer estudis estadístics de brutícia, però potser pels colors es més llampant la del Mc. No recordo veure tans envasos ni papers d’un forn que fa cantonada una mica més enllà al polígon i que fa entrepans i ven pastes per endur.

Potser a la Rambla hi ha més papereres, però comptem els vasets de gelat de les gelateries versus els gots Mc per metre quadrat a les diferents zones?

Ni tothom que menja en un local d’aquests es un porc, ni tothom que no hi va una bellíssima persona, però... recordem el titular? Es o no es veritat que hi ha un increment d’un tipus de deixalla.

I em reafirmo en el meu comentari; a d’altres persones els havia dit que això passaria. Potser es tan inherent a la naturalesa del producte/establiment com l’olor característica que pots sentir fins i tot als voltants de Pça. Catalunya de Barcelona, lloc que no destaca per la seva flaire a flors de muntanya.

Això es una mica com el tema de les curses de braus que sortia ahir a televisió. Que hi hagi catalans als que els agradi, no vol dir que la ”Fiesta” no sigui una salvatjada. Que la gent es porca, sí, però que als voltants d’un d’aquests locals es genera molta més brutícia, també

r

ronald

igualada

6 de juliol 2009.13:42h

Respondre

ah, si la gent que compra al mc donald’s despres es dedica a embrutar el terra dels voltants per que son uns guarros, que te a veure el Mc Donald’s? Sera que la gent es una porca, no?
EL... Llegir més raonament pel que el culpable sigui el mac donald’s no l’he entes.

J

Joan V.

Igualada

6 de juliol 2009.12:09h

Respondre

Hola Marta i a tothom, però deixeu-me personalitzar per respondre al comentari.

Content que discrepis, com més parlem més ens entenem. Per temes professionals he hagut de passar moltes hores per... Llegir més molts llocs on hi ha Mc. A la majoria de llocs m’he trobat brutícia i més brutícia de la marca.

Això no treu de tota la colla d’incívics que es dediquen a creure’s que el carrer és de la seva propietat i per tant poden fer el que els roti (a casa seva també llencen les coses per terra).

Seria interessant que els veïns més propers ens poguessin dir si han notat aquest increment de brutícia. Sí puc dir que hi ha més brutícia als voltants de Cal Font i Isabela a l’estiu que a l’hivern (ampolles, vidres, substàncies enganxifoses). D’això se’n viu causalitat, no casualitat.

I el tema del reciclatge... Si pensem que dins aquelles caixes on diuen que buidis la safata hi ha una sola bossa, i que la treuen lligada de tant en tant, no crec que tinguin amagats a la banda del darrera els recicladors.

No m’entusiasmava un Mc a Igualada, considero que no hi aporta (fora de l’aparcament gratuït de moment vora l’hospital) gaire res, però et ben asseguro que no aniré a llençar-hi pedres, pintura o escridassar qui hi vagi.

M

Marta

Igualada

6 de juliol 2009.11:27h

Respondre

Perdona, Joan, però discrepo. L’incivisme de la gent no té res a veure amb què a McDonalds donin recipients per emportar. La gent també menja galetes del súper pel carrer, fa botellons portats... Llegir més de casa i no té res a veure del lloc on han tret les coses. D’altra banda dir-te que a McDonalds reciclen. No barregis el fet de ser anti McD amb el fet que la gent no sàpiga llençar la brossa a les escombraries. Ah! No hi vaig mai al McDonalds, jo, però sóc partidària que la gent ha de fer el que vulgui, però amb civisme.

J

Joan V.

Igualada

6 de juliol 2009.11:09h

Respondre

Em sap greu dir allò de ”ja ho havia dit”.

Molta gent estava molt contenta perquè Igualada ja està al mapa del mon (McDonalds) Els que hem viscut a poblacions del primer mon que en tenien... Llegir més abans que els igualadins (ironia), ja sabem el que es això de poder emportar-te els recipients (per cert, McDonalds separa i recicla el paper, els plàstics, etc???) i poder-los llençar tranquil·lament per tot arreu perquè hom sàpiga que hi hem estat i som molt cosmopolites.

Em diran que no es pot fer, etc. etc, però no se’ls podria cobrar a aquest tipus d’establiments un cànon especial per tal de pagar un treballador municipal que neteges les deixalles de la seva marca?

M

Miriam

6 de juliol 2009.10:32h

Respondre

Visc al carrer Lluís Companys i a l’alçada de l’avda Catalunya tenim un parc brut i ocupat per una colla de joves que cada dia venen a mostra-se què li han tunetjat al cotxe, després posen la... Llegir més música alta i baixen finestres dels vehicles, treuen el mobiliari de platja, i paren la taula amb el botellón i el MacDonalds.
Fa molt mal als ulls veure un camping davant de casa teva però més mal fa quan marxen i la plaça queda plena de brutícia i això és cada dia de la setmana, fagi fred o calor!!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.