//Plugins sense CDN ?>
La Síndica de Greuges d'Igualada, Rosa Sánchez, va presentar al darrer ple municipal la memòria d'activitats realitzades durant el 2013. En total s'han produït 87 actuacions. D'aquestes, 46 han estat queixes, 37 han estat demandes d'assessorament o informació, s'han produït 3 actuacions d'ofici i 1 ha estat derivada al Síndic de Greuges de Catalunya.
Pel que fa a les 46 queixes, 5 no han estat admeses, 27 s'han resolt a partir de la mediació amb una solució amistosa, dues han estat acceptades totalment, una acceptada parcialment, sis desestimades, tres arxivades per desistiment i dues estan en tràmit.
Pel que fa a la tipologia, les més comuns són per sancions (12), manteniment de la via pública (10) i soroll (9). Pel que fa a l'origen de les consultes i queixes que rep la Síndica, 64 les han fet homes, 20 les han fet dones, 3 són d'ofici i cap prové d'un col·lectiu. El mitjà preferit és el presencial (59), seguit del correu electrònic (20) i el telèfon (3).
Més rapidesa en la resposta de l'administració
Cal destacar que s'ha produït un lleuger descens sobre el nombre total d'actuacions respecte al 2012. Les queixes sobre les actuacions municipals han entrat en retrocés i, en canvi, s’ha registrat un augment en les consultes i peticions d’assessorament.
La Síndica valora "la tasca eficient que duen a terme els diferents departaments de l’administració". Tot i així, i a nivell de recomanació, demana que els terminis de resposta a les peticions rebudes "s’intentessin reduir al màxim ja que encara detectem algunes queixes per retards en la resolució dels conflictes". Rosa Sánchez creu que la nova Oficina d’Atenció Ciutadana "representarà un progrés en les relacions entre administració i administrats i que s’agilitzaran significativament els tràmits burocràtics".
Menys reclamacions per sancions de trànsit
Respecte de les reclamacions per sancions de trànsit, que sempre han estat les més freqüents, "hem observat amb certa satisfacció que han estat inferiors a d’altres anys". "M’agradaria pensar que els conductors són més conscients de la seva responsabilitat i actuen amb més cura i prudència i, potser també, la policia no és tan inflexible en la seva activitat sancionadora", apunta la Síndica.
La Síndica reclama més accions contra la pobresa
D'altra banda, la Síndica explica que "hem detectat, lamentablement, que la problemàtica de molts igualadins deriva, cada vegada més, cap a la necessitat d’ajuts econòmics". En aquest sentit, Sánchez recorda "el dret de les persones a viure dignament, així com el deure dels poders públics de vetllar pel repartiment equitatiu dels recursos".
"El Govern municipal ha de mantenir i millorar els seus esforços per tal de combatre i eradicar una pobresa que ja fa massa temps que afecta la nostra societat i que no podem permetre que es converteixi en crònica", recalca.
Els sorolls, focus de conflicte
Una de les inquietuds més comuns dels veïns són els sorolls causats per establiments públics, comercials o simplement veïnals. "Sóc conscient de la dificultat que comporta el fet de compaginar una activitat comercial o d’oci, amb el benestar ciutadà, i encara ho és més la convivència entre veïns. Aquí ens enfrontem a una qüestió de civisme i fins i tot de bona voluntat entre les parts implicades", diu la Sïndica.
Des del seu punt de vista, "també és cert que l’Administració ha de vetllar pel benestar ciutadà i ha d’aplicar, si cal, la normativa i els recursos que estiguin a les seves mans per tal d’evitar la contaminació acústica a carrers i habitatges, garantint el descans diari que tot individu necessita per a la seva salut física i mental".
Dues recomanacions escoltades
La Síndica destaca la resposta positiva del govern municipal davant dues de les recomanacions que va fer en la Memòria de l’any passat.
La primera, que els joves menors d’edat que cometin faltes amb sanció, puguin pagar-les a través de treballs socials a la ciutat. I la segona, que aquelles persones interessades en fer donacions de medul·la, de sang, etc., trobin una connexió que els dirigeixi cap a les entitats que els puguin informar a la mateixa web de l'Ajuntament.
Com funciona el servei
El telèfon per adreçar-se a la Síndica és el 93.803.1950 (Extensió 553) i el correu electrònic: sindicatura@aj-igualada.net. La Sindicatura de Greuges també disposa d'un apartat a la web de l'Ajuntament d'Igualada.
L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de les 8 a les 15h. Els dies de visita són els dilluns a hores concertades. La resta de dies, les consultes o informacions s’atenen telefònicament o per correu electrònic.
La primera atenció la realitza la secretària per a determinar si el tema és o no competència de la Síndica i dóna hora per a l’entrevistar, si escau. En cas que el tema no sigui competència de la Sindicatura local, es deriva la persona al lloc corresponent.
Les actuacions de la Síndica són gratuïtes per a tothom i es duen a terme amb confidencialitat i vetllant especialment per la intimitat de les persones.
Joan, Joan i Jordi...em fa vergonya que sigueu tant ignorants, si estiguessiu ben informats sabrieu que la feina de la Síndica és una feina d’honor, és a dir ni tu ni tu ni tu podreu mai accedir... Llegir més a treballar-hi, perquè està clar que no en teniu cap. La feina que realitza és del tot impagable. És una feina díficil i a vegades punyent. Si us informessiu no haguessiu quedat com a totals ignorants, i és de fet la ignorància la que ens fa tenir, a vegades, una societat com aquesta.
Si tothom penses com vosaltres no sé pas on arrivaríem...
Llegint els comentaris, sento tristor per la Rosa Sánchez, francament crec que no es mereix, alguns dels comentaris.
Lo mes trist, es que sempre es complex, la regla, de que els que estan a prop, de... Llegir més un inepta, com es el cas del Alcalde, la ineptitud del personatge , esquitxa, a bons profesionals de la política, que sols volent servir a la seva comunitat.
Es el preu que tenen que pagar, per suportar a personatges mediocres, que sol volen la alcaldia, per saltar a ”alta política” del trapicheo.
Aquesta gent, molt bla, bla, populisme a dojo, i aixo si fum i fum i mes fum.
(Les Filos, de la capelleta, dels Castells de Igualada, avui, es podran esplaiar. )
Total, pel que serveix queixar-se avui en dia...
La Síndica fa una feina irremplaçable i es la garantia que el ciutadà pot accedir a l’administracio. No entenc perquè precisament ataqueu a la figura que ens defensa. Puc estar d’acord que hi... Llegir més ha molts carrecs i despeses inutils a l’administracio, però no es el cas de la Sindica.
Massa burrocracia, per res. ( secretaria, sindica, etc,etc )
Al final, anar pagant sous, dels Impostos del ciutadans, per conten-tar a la tropa de la ”casta”
Per saber, que els carrers, fan pena,... Llegir més sols cal que el Alcalde, es passegi, per Igualada, no cal pagar un altra sou a la SINDICA.
Es un informe fred,5a la sindica li falta pasio en la seva responsabilitat.
jORDI iGUALADA
iGUALADA
8 de juliol 2014.11:30h
M., DIUS QUE ”NO SÉ PAS ON ARRIVARÍEM”. Doncs on estem, precisament no és una situació gaire idílica...