//Plugins sense CDN ?>
Després de la derrota del tripartit el 28N, com s’enfronta una campanya municipal?
E.A.: Amb molta empenta. La desfeta del tripartit no va afectar a tothom per igual i, havent format part d’un govern que va estar durament castigat, en va sortir força ben parada.
M.S.: A més, és l’únic partit que no ha renegat del tripartit, de la mateixa manera que a Igualada no reneguem dels anys d’Entesa.
Això, parlem de l’Entesa. Com ho farà Iniciativa per diferenciar-se dels socialistes després de tants anys de pacte preelectoral
E.A: La diferència es pot veure en la llista electoral i les propostes de programa però sobretot, nosaltres ens diferenciem perquè som un grup. Un grup de persones que pensem què poem oferir a la ciutat, això ens diferencia clarament de la proposta socialista.
Un altre tret fonamental d’Iniciativa és la potenciació de la participació sempre hen treballat en aquesta línia i volem seguir fent-ho així.
Quins trets forts té Montserrat Mateu com a candidata?
E.A: L’experiència de 12 anys al govern i la sensibilitat social. La Montserrat Mateu és una persona implicada socialment, compta amb una sensibilitat important en una època com en la que ens trobem de retallades, retallades i més retallades.
Si ICV té dues potes, les esquerres i l’ecologia, quina es potenciarà més durant aquesta campanya?
E.A: Són tres potes, l’ecologia, les esquerres i el futur. Crec que van juntes i cap d’elles pot funcionar sense les altres, per tant, són els eixos que hem de potenciar i de marcar.
Quin lema proposeu?
E.A: El lema ‘amb tu encara som més’ va ser el que vam utilitzar per presentar la llista, però no és el de campanya. Per la campanya farem servir un lema conjunt de tot el partit a Catalunya que presentarem el proper divendres.
Com és el votant d’iniciativa?
Hi ha moltíssima gent que es pot sentir atreta per les propostes d’iniciativa, és un ventall molt ampli. Són persones que veuen el futur sense resignació i que busquen una manera diferent de fer les coses. El votant d’iniciativa és el votant que pensa més enllà, que no es queda amb les propostes concretes sinó que té una idea més àmplia.
Quin missatge clau voleu transmetre
E.A: Que hi ha una manera diferent de fer les coses i que des de l’Ajuntament es pot actuar sense caure en les retallades que està imposant la Generalitat.
M.S: exacte, que la crisi es pot gestionar d’una altra manera.
Quin és el paper de les eines 2.0 en aquesta campanya?
M.S: Un dels principals trets d’aquesta campanya és l’austeritat, no només perquè som un partit petit i perquè estiguem en crisi sinó perquè és com sempre s’ha funcionat. Les eines 2.0 ho posen fàcil per poder fer una campanya austera. Utilitzarem la web, el blog dels candidats i el facebook.
E.A: Les xarxes socials són molt importants per arribar a un cert tipus de públic però tampoc no et permeten arribar a tothom. Per tant, hem portat el 2.0 al paper i hem fet butlletins, que funcionarien com un blog i targetons que serien com un facebook.