Es tracta de material que ha comprat per l'Ajuntament o ha cedit l'ACM i la Diputació de Barcelona. També una part del material ha estat el·laborat per persones voluntàries a través del projecte "el bon veïnatge".
Un equip de professionals del transport, amb les mascaretes
La part més important d'allò que s'ha repartit són mascaretes de tela reutilitzable, mascaretes d'un sol ús, viseres-pantalla i salva-orelles que s'ha fabricat gràcies a una xarxa de persones voluntàries formada per 10 cosidores i un impressor 3D. El material es va començar a repartir entre persones de col·lectius vulnerables - ateses pels serveis socials o des del projecte "el bon veïnatge"-, comerciants i professionals dels serveis mèdics com el CAP o el servei d'ambulàncies. En total, fins al moment, s'han elaborat i donat unes 900 mascaretes, 20 viseres i 20 salva-orelles i se'n continua fabricant més.
Es tracta de material que ha estat cedit a cost zero per persones a títol individual, entitats i comerços. Per això, des del consistori volen fer un agraïment públic a totes les persones que d'una forma o altra fan possible la fabricació i repartiment del material. L'Ajuntament de Calaf també ha adquirit des de l'inici de la crisi: 200 mascaretes, 600 guants, una trentena de pots de gel hidroalcohòlic desinfectant de mans i una vintena de gels, esprais i aerosols desinfectants per netejar recintes i superfícies.
Per part de l'Associació Catalana de Municipis també s'ha facilitat al consistori quaranta mascaretes quirúrgiques de tela reutilitzables i des de la Diputació de Barcelona han subministrat a l'Ajuntament en diferents entregues: 25 tests de detecció ràpida d'anticossos, una trentena d'unitats d'hidroalcohol, 10 granotes i 10 bates, 100 casquets, 200 peücs i més de 250 mascaretes i 400 guants d'un sol ús. Gran part d'aquest material fungible, ja ha estat utilitzat per tal de garantir que els serveis essencials del consistori puguin realitzar la seva tasca amb totes les garanties i mesures de protecció necessàries per a la seva salut.