//Plugins sense CDN ?>
Aquest passat curs 2015-2016 ha estat el primer del 4D Health com a centre d'innovació i com a espai de pràctiques dels estudiants d'infermeria i fisioteràpia. Els estudiants afronten diverses casuístiques preparades pels seus avaluadors, en simulacions que duren vora un quart d'hora. Simulacions adaptades als diferents plans d'estudis de les universitats que hi fan pràctiques i que veuen en el 4D Health un lloc ideal per provar als joves davant situacions impensades i a voltes estressants.
Els dilluns del curs acadèmic del 4D Health d'aquest 2015-2016 han estat pels estudiants de fisioteràpia de la Universitat Blanquerna. Les dependències de l'antic Hospital d'Igualada estan habilitades com a diferents escenaris: quiròfans, sala amb el càrdex, despatxos de visita. I també hi ha un recurs humà de simulació, els actors de la companyia igualadina La Tarima. Així, els avaluats es troben amb casos preparats i amb "visites" de pacients que o estan de mala lluna, o volen tenir la raó, o tenen pressa o estan molt espantats. Pacients ficticis amb inquietuds molt reals.
Darrere les actituds d'aquests actors amb els que han de lidiar els avaluats, hi ha l'equip de psicòlegs del 4D Health. Segueixen cada cas -preparat per ells mateixos- des d'una sala on es monitoritza tot l'escenari. I ells mateixos, a través d'un transmissor, xiuxiuegen als actors instruccions. La clau de volta són els "distractors", és a dir, els 'problemes' sobrevinguts durant la visita que introdueixen els psicòlegs, professors i avaluadors des de la sala de monitorització.
Els distractors poden ser una trucada, al metge o al pacient, un cas d'urgència amb el que s'interromp la visita, o retrets del familiar. El seguiment de l'alumne no només el fan des d'una sala amb els tècnics, sinó també els seus propis companys, des d'un altre espai. Després de cada cas, hi ha un 'briefing' on es tracta com s'ha desenvolupat l'acció, que no acostuma a allargar-se més de 15 minuts. El vídeo de la 'performance', mentre, ja ha estat tractat pels professors amb diferents marques d'avaluació perquè l'estudiant sàpiga en quins moments ha comès errors on en què pot millorar.
El guió el preparen els professors, mentre que l'equip del 4D Health aporta les sorpreses, per exemple, "els atacs de tos". Una visita de recuperació de fisioteràpia pot ser seguida d'una en la que el pacient no sap ben bé el que té i acudeix molt alterat. Abans del darrer cas del matí, l'estudiant està parlant amb la infermera de triatge mentre que a la sala de monitorització, el psicòleg conversa amb Sònia -una de les actrius- sobre què haurà de fer en el següent cas.
Les presses i el nerviosisme de l'estudiant del darrer cas són evidents -"i millor que sigui ara i no un cop sigui de veritat"-, ja que s'ha descuidat de posar-se els guants i la bata i això en un centre mèdic significaria un greu perill de transmissió de bactèries. Però l'estudiant no n'ha fet esment. És més, està massa pendent dels retrets de l'actor que fa de pacient, un pacient avesat a estar en tractament. Quan l'estudiant diu "Bon dia", li replica "ho serà per tu, m'han ingressat tants cops". Altres perles: "si estessis al meu lloc, no ho aguantaries" i després d'uns quants exercicis respiratoris el pacient conclou que "estaré bé uns dies, després hi tornarem a ser".
El CISARC manresà
Els darrers anys han proliferat els centres de simulació mèdica arreu de Catalunya. Igualada no és l'únic cas a la Catalunya Central, doncs a Manresa hi ha el Centre de Simulació i Alt Rendiment de Catalunya, el CISARC. Més enllà de la clàssica rivalitat Igualada-Manresa, els responsables d'ambdós centres s'han afanyat a assenyalar que no són competència i que compten que col·laboraran. La voluntat del CISARC "és precisament que hi hagi una col·laboració entre els centres tant catalans com estatals i internacionals per compartir coneixements, i per afavorir el desenvolupament acadèmic i docent, i professional. Això és el que estem fent gràcies a diferents grups de treball en els que estem presents".
En el seu primer any de desenvolupament, unes 1.100 persones van passar pel CISARC. Entre aquestes 1.100 persones "hi ha alumnes de cicles formatius, estudiants de grau, de postgrau, de màster i de formació continuada per a professionals en actiu, algunes de les quals s'han fet amb professionals d'altres països". De fet, "cada dia laborable", les instal·lacions del CISARC acullen activitats de simulació.
La principal característica del CISARC és que està ubicat en un centre assistencial, la Clínica Universitària, on es duu a terme activitat clínica real amb pacients. Bona part d’aquesta activitat és resultat de l'acord amb Unió Consorci Formació, una entitat formativa que pertany a dues de les principals patronals sanitàries: La Unió i el Consorci de Salut i Social de Catalunya.
EL escenari es tant real, real, que fins i tot els ”figurants” , es moren de fastic!!!!
”En el seu primer any de desenvolupament, unes 1.100 persones van passar pel CISARC.”
Aquesta dada, pot portar a engany, si prenen com 226 dies laborables al any, que passin 1.100 alumnes al... Llegir més any, vol dir que al dia de mitja en passant 5.
Si els 1.100, (cosa que no crec) son de mitja diaria al any.......Excel·lent resultat, SI senyor!!!!!!
Senyor Castells i Sra Chacon, com que la broma la paguem nosaltres, seria bo, que aclarissin les dades.
( Lo mes trist, es que la ciutadania tingui que demanar explicacions, perquè tenim una oposició, que sols calenta la cadira, mareja la perdiu, pero això si, al final de mes, a parar la ma de la menjadora!!!!!)
QUE FELIÇ VIU EL CASTELLS, AMB AQUESTA OPOSICIÓ!!!!
UNA VERGONYA!!!!
igd
20 d'agost 2016.11:40h
El Castells es un crac, per no tindre, no te ni oposició!!!!!!
Tinc tres dubtes sobre la 1ra foto.
Son quatre metges i dos alumnes?
Son dos metges i 4 alumnes?
O son 6 alumnes?
Sigui qual sigui la resposta, massa fum , i mols pocs alumnes, Sr Castells/ i Sra... Llegir més Chacon!!!!!!!!
Com més notícies surten del 4DHealth més ganes em donen de cantar la cançó de Nadal: Fum, Fum, Fum...
albert
08700
21 d'agost 2016.10:36h
Voldràs dir de aburrimen!