Tres mesos després, l'aigua de Calaf ja torna a ser potable. Amb tot, el govern calafí remarca que s'està cercant una solució definitiva a la problemàtica dels nitrats amb la planta potabilitzadora i la connexió amb la Llosa del Cavall.
Segons l'Ajuntament de Calaf, "les darreres analítiques mostren que els incompliments per terbolesa, suma de trihalometans (THM) i nitrats ja estan sota els paràmetres adequats de forma estable i continuada". Aquest dilluns, l'Agència de Salut Pública notificava a l'Ajuntament de Calaf l'aixecament de l'incompliment i ja es pot tornar a utilitzar l'aigua per a ús de boca.
S'han fet diferents purgues de manera continuada, però fins ara no s'aconseguia tenir un període d'estabilitat llarg pel que fa a la terbolesa de l'aigua. Per això, finalment, després que la darrera setmana s'hagi pogut realitzar una desinfecció del dipòsit de capçalera, els resultats de les analítiques tornen a estar de forma estable sota els paràmetres adequats i a més, visualment l'aigua tampoc mostra cap terbolesa.