TORNAR

Aigua de Rigat garanteix la qualitat i el subministrament de l'aigua durant l'episodi de confinament

La companyia ha canviat les dinàmiques d’equip amb unitats independents per reduir el risc de contagi

societat
Dimecres, 18 març 2020. 11:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

La companyia subministradora de l'aigua a diversos municipis de la Conca d'Òdena llança un missatge de tranquil·litat sobre el servei. Assenyalen que "hem implantat diverses mesures preventives", també en relació a la salut dels seus treballadors. 

En un comunicat, Aigua de Rigat afirma que "davant l'estat d'alerta per la propagació del COVID19, volem manifestar que els serveis de subministrament i sanejament d'aigua estan plenament assegurats amb les mateixes garanties que fins ara. Els actuals processos de tractament i distribució, així com els controls de qualitat realitzats pel laboratori, garanteixen la innocuïtat de l'aigua subministrada, no veient-se aquesta afectada per l'actual situació".

La companyia ha implementat "una sèrie de mesures preventives encaminades a protegir la seguretat sanitària" de tot el seu personal, així com a "assegurar el normal funcionament de les instal·lacions on opera, siguin plantes de depuració, potabilització o subministrament". L'empresa ha pres les mesures necessàries per "disposar, en temps i termini, del material necessari i suficient per assegurar la qualitat del subministrament amb totes les garanties que habitualment són aplicades.

Durant els darrers dies s'han confeccionat "equips independents de treball operatiu en les àrees de manteniment de xarxa d'aigua i clavegueram, depuració, atès que les característiques de l'activitat requereixen una tasca presencial que impossibilita el teletreball". Són equips que funcionen de manera independent per "evitar qualsevol risc de contagi i, en cas que es detectés en algun d'ells, haver d'establir un període de quarantena". Això "implica així mateix la supressió de qualsevol contacte directe o indirecte, tant en instal·lacions com vestidors. S'atendran totes les urgències i es realitzaran manteniments preventius inajornables, però es posposaran tasques no crítiques. En qualsevol cas, es garanteixen els serveis essencials perquè no quedi compromès el servei".

El personal que fa tasques administratives se li ha habilitat el teletreball, "s'han cancel·lat totes les visites a les instal·lacions, excepte en activitats essencials com és el transport de materials necessaris per assegurar la salubritat l'aigua i el normal funcionament de les instal·lacions" i davant els riscos "d'eventual desproveïment de productes o components a causa del caràcter global d'aquesta crisi, l'empresa ha procedit a fer un aprovisionament de material necessari per assegurar durant els propers mesos la continuïtat del subministrament amb les garanties habituals". Afegeixen que "estem en tot moment en comunicació amb les autoritats sanitàries davant la situació actual i ha aplicat els protocols de prevenció dictats per les autoritats entre la seva plantilla a totes les instal·lacions. Les mesures preventives (sanitàries, teletreball, torns rotatoris, ...) estan orientades a protegir la salut del personal. En tot moment, des de la companyia s'ha compartit amb tota la plantilla detallada informació tant de la situació a l'empresa com en l'entorn".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.