Aigua és Vida critica que des de 2016, el govern parlava ja de la municipalització i tres anys després encara no hi ha res palpable. Emplacen a "que l'oposició, que té majoria, resolgui el problema".
El col·lectiu critica que els pressupostos de l'Ajuntament d'Igualada finalment "no contemplen la gestió pública de l'aigua", una demanda que la plataforma havia transmès als partits de l'oposició i que els havia demanat "no acceptar els pressupostos si aquests no apostaven de forma clara i evident per la gestió pública de l'aigua a la capital de l'Anoia". Admeten que "és una bona notícia que l'Ajuntament pressuposti diners per a la regularització del servei, però no podem acceptar aquesta mesura com un èxit" ja que "fa més d'un any que aquest procés hauria d'haver finalitzat".Els membres d'Aigua és Vida, en una roda de premsa
Remarquen també les demandes específiques que els hi van transmetre als grups de l'oposició d'Igualada, demandes que necessiten d'una previsió pressupostària i que no que estan incloses en els pressupostos: apostar per la gestió pública a partir de la creació de la Taula de l'Aigua i l'adhesió a l'AMAP (Associació de Municipis i Entitats per l'Aigua Pública). En aquest sentit, Aigua és vida considera que "els partits de l'oposició que defensen la gestió pública i que tenen majoria al ple de l'Ajuntament, hauran de buscar la manera de solucionar aquest problema". Esperen que "no es perdi un any més en el camí cap a la gestió pública del servei, motiu pel qual no ens hi estarem de braços plegats". Així, els membres de la plataforma expliquen que tornaran a reunir-se amb els partits de l'oposició per tal de buscar la manera que les propostes que se'ls hi van transmetre acabin duent-se a terme a l'Ajuntament d'Igualada.