//Plugins sense CDN ?>
42 comerços i negocis dels carrers afectats pel projecte, la pràctica totalitat dels que hi ha en aquesta zona, van signar una carta que van enviar a l'Ajuntament, a través de la qual expressaven la preocupació per la incògnita que representa la implantació de la zona de vianants en els resultats comercials dels seus establiments. Afirmaven que la seva clientela gaudia fins a l'inici de les obres de la possibilitat d'accedir als seus establiments amb cotxe particular, i que a partir d'ara això ja no ho podran fer. En aquest sentit destacaven les dificultats que podrien tenir les persones amb mobilitat reduïda per accedir a alguns serveis que es donen en algun d'aquests establiments.
Els comerciants expressaven en la seva carta el temor que amb l'actual projecte, que té com a objectiu revitalitzar la zona, es pugui acabar provocant l'efecte contrari, la ''pèrdua d'alguns establiments'' que segons exposaven en el seu escrit ''en aquests moments estan estudiant la possibilitat de traslladar-se a indrets amb accés de circulació''.
En aquest sentit, els comerços signants van demanar l'Ajuntament que reserves unes hores de lliure circulació que permetessin el servei als clients afectats en unes hores concretes. Suggerien que aquesta zona podria ser de circulació lliure -encara que no d'estacionament- fins a les 11 del matí, i a la tarda, de 3 a 6.
L'Ajuntament disposat a tirar endavant el projecte tal i com estava previst
En declaracions a Anoiadiari.cat, el regidor d'urbanisme i mobilitat de l'Ajuntament d'Igualada Jordi Pont, ha afirmat que entén la preocupació dels veïns davant de la incertesa que comporta un possible canvi en les rutines dels seus clients, però ha afirmat que des de l'Ajuntament es creu que el Projecte serà una important eina per revitalitzar comercialment el centre, i que si bé, ''la comoditat d'alguns clients es pot veure afectada, també és veritat que convertir el centre en una illa de vianants farà que hi hagi molta circulació de gent que passi per davant dels comerços i els seus aparadors, i això estem segurs que revitalitzarà l'activitat comercial dels comerços existents i fins i tot en pot fer obrir de nous''.
Jordi Pont ha explicat que amb aquesta actuació l'Ajuntament d'Igualada ''no s'està inventant res, està fent el mateix que han fet altres ciutats amb el seu nucli antic, com Vic o Granollers''. Pont també ha matisat que convertir la zona en un espai per a vianants no vol dir que sigui un espai totalment restringit al pas de vehicles: ''els veïns amb pàrquing podran accedir-hi, també els vehicles especials que transportin persones amb mobilitat reduïda, i les furgonetes que facin tasques d'aprovisionament als comerços. Els que no hi podran accedir són els turismes convencionals. De fet, no tindria cap sentit, perquè tampoc hi ha cap zona d'aparcament. Si hi accedissin haurien de deixar el cotxe sobre la vorera, o en llocs on no es pot deixar, i això l'Ajuntament no ho pot permetre''.
Jordi Pont ha demanat als comerços afectats que esperin a valorar la repercussió de l'actuació: ''Estem segurs que pot ser molt positiu. De fet la intenció a l'hora de dur a terme aquesta actuació no era només estètica, principalment era per recitalitzar comercialment la zona''. Pont ha explicat que potser en un principi els comerciants hauran d'inventar noves estratègies per conservar els clients que per culpa de veure afectades les seves rutines, estiguin estudiant la possibilitat de buscar altres establiments fora d'aquesta zona, però que un cop acabades les obres veuran circular molta gent per davant dels seus comerços, i que les possibles pèrdues de clients inicials quedaran compensades amb el guany de noves persones interessades en els seus negocis.
Un centre comercial com a Vic? Tant de bo! Ara, amb els comerciants que tenim aquí dubto que mai ens hi acostem ni de lluny, per moltes eines que els doni l’ajuntament.
Les posicions maximalistes no son bones conselleres. Particularment em sembla raonablel’accés per vies colaterals com el carrer Nou en hores com les proposades dematí i tarda, en que normalment... Llegir més no hi ha circulació de vianants ni compradors.
Tant debó es reconsideri la situació a partir de l’experiència. De fet a Igualada va ser pot-ser la darrera població de les seves característiques a on es va implantar una mínima illa de vianants, per l’oposició dels comerços, i després va resultar una mesura molt positiva.
Joanma
=ada
6 de març 2014.11:29h
Si es fa una illa de vianants no te sentit que hi passin turismes. Es lògic dons que sigui pels vianants. Es veritat que hi a turismes que per anar a comprar una capseta a una coneguda botiga del... Llegir més carrer del born/plaça de Pilar, deixen els vehicles molt mal aparcats. Si deixem passar cotxes, continuarem veient cotxes mal aparcats i que la policia local no els multi.