//Plugins sense CDN ?>
La plaça elevada que el govern actual vol construir al carrer Santa Anna té previstos un total d'1,7 milions d'euros en els pressupostos multianuals fixats per al mandat 2015-2019. La principal incògnita és quins usos tindrà. L'Ajuntament adverteix que s'ha d'estudiar encara si tindrà un objectiu comercial i nega que es projecti un outlet.
Convertir l'illa de cases enclotada al carrer Santa Anna en una plaça elevada que faci de mirador del Rec és un dels projectes pivotals del govern igualadí per al mandat 2015-2019. De fet, hi ha una provisió d'1,7 milions d'euros per als propers quatre pressupostos per a aquesta obra (no significa, en cap cas, que la inversió hagi d'arribar a aquest volum). En la campanya dels comicis locals el batlle Marc Castells va posar sobre la taula per primer cop la creació d'un edifici que seria la continuïtat del portal d'en Vives i que serviria com a terrassa i connexió entre el centre d'Igualada i el Rec, amb un pas elevat sobre l'actual calçada sud del passeig de les Cabres.
Amb aquest pas elevat, en paraules del segon tinent d'alcalde Jordi Pont, "els vianants es podran plantar al Rec salvant el Passeig de les Cabres, des de la plaça de l'Ajuntament. Se sortirà de les muralles amb una plaça elevada. El vianant ja es trobarà al Rec, només haurà de baixar. És una cosa completament nova i que pot tenir un abast comercial, tot i que s'ha de definir", explica el regidor. Aquest sector urbanístic ja estava afectat pel pla de 1986 i la idea és tancar l'expropiació en aquest mandat i fer les primeres actuacions. Una de les possibilitats que va sonar en un primer moment era fer un centre de productes de quilòmetre zero, pactat amb el sector comercial.
Pont avança que "és una illa complicada per treballar, està enfonsada, i ara cal pensar com es treballa", afegeix. El retard en la concreció d'un outlet a Òdena -ja són més de sis anys- fa que sonés la possibilitat que un format similar s'ubiqui dins la trama urbana igualadina. Hi haurà outlet allà? L'Ajuntament nega que sigui el que hi ha pensat, tot i que un centre de similars característiques en aquest punt de la ciutat i a prop d'on hi ha iniciatives com el Rec.0 "tindria un valor afegit".
Una de les opcions que es planteja l'Ajuntament és en el marc del programa Urbact, d'abast europeu, que la ciutat fa en col·laboració amb altres viles europees. L'actual convocatòria té l'objectiu de madurar noves propostes en l'àmbit comercial que signifiquin una oferta innovadora. La primera tinent d'alcalde, Àngels Chacón, matisa que "les decisions sobre aquest projecte europeu es faran amb totes les parts implicades, comerciants, ciutadania i oposició". La idea d'Urbact es tracta segons la responsable de Dinamització Econòmica i Internacionalització d'un procés participatiu i nega "que abans de començar-ho tinguem pressuposat què es farà i on" però la del carrer Santa Anna "és una de les opcions que hi ha sobre la taula". Sobre aquest projecte de la plaça elevada, sigui o no sigui el recipient d'una iniciativa comercial a nivell de ciutat, "hi intervindran moltes regidories" apunta Chacón.
Esquerra demanava un nou pla urbanístic
Fa uns dies, Esquerra va plantejar en un comunicat que abans de qualsevol nova actuació de relleu "calia tenir un pla urbanístic enfilat" que avalés els projectes. El mes passat, el portaveu del principal partit de l'oposició, Josep Maria Palau, opinava entorn la iniciativa del carrer Santa Anna que "ens sembla que no és el moment
d'invertir 1,7 milions d'euros a construir nous edificis municipals. Abans tenim molts equipaments municipals que necessiten una important inversió de posada al dia i de manteniment: des dels espais públics de tots els barris, fins les escoles".
Juan
Igualada
1 de desembre 2015.12:13h
¡Me parece que ya más evidente no puede ser! Por todas partes vemos como el gobierno de CiU de Igualada utiliza la “cosa pública” para “interés privado”: una nueva plaza en el Mirador del... Llegir més Rec (http://anoiadiari.cat/…/ajuntament-nega-mirador-del-rec-ti…/), el Parque Central en la Avenida Catalunya (http://infoanoia.cat/…/precarietat-laboral-com-a-model-de-c…-), la carísima reforma de la Adobería Bella (http://anoiadiari.cat/jordi-cuadras/cost-adoberia-bella/) y así vamos a ir viendo otros tantos ejemplos que harán visible la teoría de la Plusvalía de la Marca Igualada (http://infoanoia.cat/…/1…/la-plusvalua-de-la-marca-igualada/).
Estad atentos que lo que ocurre en nuestra ciudad no es de broma no, es absolutamente real Y CON NUESTRO DINERO!!!!!!!!!!!!!!!!