//Plugins sense CDN ?>
Impresos i consells per als masquefins
L'Ajuntament de Masquefa ha penjat a la pàgina web unes recomanacions als veïns i veïnes que han patit desperfectes en els seus béns. Aquestes recomanacions poden ser de gran utilitat a l’hora de fer les pertinents reclamacions o d’aconseguir el restabliment dels serveis afectats. L’Ajuntament també posa a disposició dels veïns i veïnes un formulari per a comunicar sinistres a les entitats asseguradora.
A més, està lliurant a tots els veïnes que ho necessiten un certificat amb la velocitat del vent a Masquefa aquell dia (110,2 km/h). Això és important perquè si les ràfegues de vent són inferiors a 135 km/h ho cobreixen les asseguradores i s'ha de tramitar amb elles. Si les ràfegues de vent són superiors, s'ha de tramitar al Consorci de Compensació d'Assegurances.
Recomanacions pels afectats pel vent
Relació béns danyats pel temporal
D'altra banda, l'Ajuntament ha emprès una altra mesura: les autoritzacions per a les reparacions dels danys causats pel temporal de vent en els habitatges no tindran cap repercussió tributària.
Hostalets manté oberta fins avui l’oficina d’atenció als afectats
L’Ajuntament dels Hostalets de Pierola ha posat a disposició de tots els vilatans uns punts d’atenció al ciutadà per tal de recollir totes les incidències i desperfectes que s’han produït arrel del temporal d’aquest cap de setmana, i poder arranjar, de forma més immediata, els danys a la via pública.
Durant aquesta setmana, el personal tècnic de l’Ajuntament ha estat recollit incidències veïnals al local social de Can Fosalba, el poliesportiu de Serra Alta i encara fins aquesta tarda, a les 2, al mateix Ajuntament.
L’ajuntament d’Igualada aconsella dirigir-se a les asseguradores privades
El regidor de mobilitat Xavier Figueres, ha indicat que les destrosses ocasionades per la ventada han estat força nombroses a la ciutat però que amb l’ajuda dels serveis tècnic, policia i altres col·laboradors, s’han pogut corregir la gran majoria de problemes tot i que encara s’estan calculant els danys. El mateix regidor, ha assenyalat que l’ajuntament no ha obert ni té previst obrir cap oficina d’atenció als afectats, reiterant que durant dissabte i diumenge es van atendre prop d’un miler de trucades telefòniques al 092. En aquest sentit ha aconsellat als afectats adreçar-se a les seves companyies asseguradores perquè els atenguin i es facin càrrec de la situació.
El dimarts ja es va restablir completament el servei elèctric a totes les zones que havien patit talls en el subministrament
Figueres recorda que durant el dissabte es van interrompre totes les activitats esportives i les que s’havien de celebrar en espais públics com a mesura de seguretat i que ja al diumenge, es van poder reprendre algunes d’elles. Així mateix ha assegurat que s’han inspeccionat tots els edificis públics, amb especial atenció als CEIP, que aquest mateix divendres ja podran tornar a fer ús del pati, que fins avui s’havia restringit com a mesura de seguretat. També la biblioteca ha recuperat la normalitat amb proteccions a les finestres trencades pel vent, en vistes a la previsió de pluja.
L’Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor a Montbui
Avui divendres visitarà l’ajuntament l’Oficina Mòbil d’Informació al Consumidor (OMIC) de la Diputació de Barcelona. L’objectiu de la visita serà ajudar a formalitzar les seves corresponents reclamacions o denúncies a aquells ciutadans que van patir danys materials com a conseqüència de la forta ventada de dissabte passat. Cal recordar que des de dilluns passat a l’ajuntament de Montbui es va habilitar l’Oficina d’Atenció al Ciutadà que ha anat canalitzant les peticions i reclamacions dels ciutadans.