TORNAR

Els alcaldes demanen accions després d'una nova jornada de caos a l'autovia

Sense notícies de l’actuació de manteniment que havia de fer Fomento

societat
Dissabte, 12 març 2016. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

Durant quasi deu hores, els dos carrils de l'autovia en sentit Barcelona van estar tallats a l'altura del restaurant Urbisol de Castellolí, a causa d'un accident. El sinistre torna a posar sobre la taula la precarietat del manteniment de l'A-2.

El bolcatge d'un camió a l'A-2, a l'altura del quilòmetre 562, al terme municipal de Castellolí, posa de relleu de nou la precarietat d'aquesta carretera. El trànsit es va desviar durant hores per la via de servei que hi ha en paral·lel a la calçada en sentit Barcelona. L'accident i les retencions quilomètriques arriben en un moment que els alcaldes del territori han manifestat la seva indignació pel retard de les inversions en manteniment que va prometre el Ministeri de Fomento fa un any. L'alcalde d'Igualada -municipi que va aprovar fa unes setmanes una moció on s'exigien millores-, Marc Castells, manifesta que " des del territori hem d'aixecar encara molt més la veu per exigir solucions al govern central, el titular de la via". Assenyala que "seguirem anant a Madrid i on faci falta per exigir solucions, hem de dir prou a una carretera deficient i a una situació d'oblit i deixadesa amb aquest territori".

Les afectacions haurien pogut ser més greus si el vehicle hagués bolcat en un altre punt. L'indret de l'autovia on hi va haver l'accident té just al costat la via de servei que va permetre desviar els vehicles i que no es trobessin obturats pel camió atravessat. "No és el punt més freqüent on hi ha els accidents" comenta Joan Serra, alcalde de Castellolí, que indica "la calçada en sentit Lleida, a l'altre extrem del poble, és on hi ha la corva on els accidents són més habituals". 

"Via mal concebuda des de l'inici"

Les grues, en les tasques de retirada del camió FOTO: @eloibcnDes d'Igualada, el batlle entén que "dia sí i dia també els accidents i afectacions a l'A-2 entre La Panadella i Abrera posen encara més de manifest que aquesta és una via mal concebuda des de l'inici i molt mal mantinguda els últims anys". Pel que fa a la freqüència dels accidents, opina que s'ha verificat que "el tram entre Igualada i Castellolí és massa perillós per suportar el volum de vehicles que suporta cada dia". 

Els accidents canvien la rutina de les persones a Castellolí. El batlle d'aquesta població explica que "els vilatans s'ho prenen amb resignació. Quan hi ha un accident a l'autovia, els cotxes acaben passant per dins el poble i tot canvia de mig a mig. Se satura tot". Serra remarca que "des que vam fer la petició l'any passat, en la declaració d'alcaldes, no hi ha hagut cap moviment del Ministeri".

El Bruc va ser un dels municipis que l'any passat va fer la declaració. El tram que passa per la població és menys problemàtic que el de Castellolí, però les darreres setmanes hi ha hagut incidències com l'autobús que es va cremar i que va obligar a desviar el trànsit per dins el poble. Enric Canela, el seu alcalde, manifesta que "tenim, a més de rebaixar la perillositat del tram d'autovia, peticions com la instal·lació de barreres acústiques per atenuar l'impacte de l'autovia". El batlle no descarta tampoc portar al ple una moció que exigeixi accions a Fomento.


7 Comentaris

@

@VolemA2a120

Igualada

14 de març 2016.10:11h

Respondre

El tema de la perillositat és més que evident.
Un altre tema és la senyalització i els límits de velocitat. Només cal veure com està la limitació de velocitat.

Per posar un exemple. la... Llegir més nova Carretera de Manresa, que com tots sabem té un carril en cada sentit, té molts trams amb una limitació de 100, la que precisament permet la llei en una carretera de doble sentit i sense separació de carrils. Quan es va construir el límit es va posar a 90 km/h i posteriorment es va augmentar a 100 km/h

Doncs bé, la l’Autovia A2, que tots sabem que té dos o tres carrils en cada sentit i on les calçades de cada sentit estan separades, la limitació també és 100 Km/h.

La coneguda recta d’Esparreguera, que almenys deu tenir 4 quilometres de llargada, està limitada ara a 100 Km/h, fet que molta gent no sap ja que fins fa uns mesos estava a 120 Km/h. Un autèntic absurd i una animalada.

Aquesta senyalització anòmala i absurda fa que ningú en faci cas (excepte on hi ha el radar), i per tant això encara es pitjor.

Demano a tothom que un dia faci un esforç d’anar d’Igualada a Abrera, si si, d’Igualada, a l’alçada de l’Aeròdrom fins Abrera, sense passar mai de 100 Km/h, i després ens ho expliqueu. és impossible complir la norma. És que l’aplicació de la norma és absurda i el seu compliment impossible.

Les lleis han de ser justes i coherents i s’han de complir. En aquest país que ens costa complir les normes potser les incomplim perquè no son ni justes ni de fàcil compliment.

Cal que l’Autovia, en la majoria del seu traçat torni als 120 Km/h i lògicament cal eliminar, arreglant els traçats, els que ara estan a 80 Km/h.

Us encoratgem a seguir el twitter @VolemA2a120 que hem posat en marxa per poder aconseguir que la senyalització de 100 Km/h torni on mai s’haurai d’haver substituït, a no ser que sigui per passar-la a 130 km/h com per exemple està a molts països com França.

Us animem a seguir-nos a @VolemA2a120

R

RO

14 de març 2016.20:02h

Això que dius és del tot cert. No obstant, un dels problemes importants del tram que va d’Igualada a Abrera és que en molts casos només hi ha dos carrils per sentit i també hi ha molts carrils... Llegir més d’incorporació on els conductors rarament respecten el ’ceda el paso’ i en comptes de reduir se’l prenen com si tinguessin la preferència. Per això 100 en comptes de 120.

A més a més l’autovia té revolts força marcats: el de l’abocador de Can Palà, i ja no diguem pujant o baixant El Bruc. Afegim-hi un ferm en un estat pèssim de conservació que va més ellà d’Abrera i no vulguis saber com està entre Tàrrega i Igualada,.

Tot plegat, fa que pateixin molt la suspensió i les rodes dels cotxes escurçant la seva durada i fiabilitat.

Com ja he dit, o ens amotinem (des de Tàrrega a Abrera) com fan els de la N-340 o no ens en sortiem.

R

RO

12 de març 2016.23:42h

Respondre

Si, és ben cert que la autovia ha estat mal gimbada des de l’inici quan es van fer mans i mànigues per passar per davant de l’Hotel del Bruc per interessos particulars, quan el seu traçat... Llegir més natural res tenia a veure amb aquell establiment hoteler.
Si al menys el tren funcionés com cal! Però una durada d’una hora i trenta-cinc minuts per a recórrer seixanta km entre Igualada i Bcn (pl. Espanya, que no al centre) és del tot inadmissible al S XXI.
Amb aquesta péssima comunicació, Igualada i la seva indústria mai podran créixer al nivell que necessitem. I tal com està la situació amb l’Estat espanyol (i l’economia en general) en tenim per generacions abans no es resogui. Podem cridar a pit obert, però si no fem un motí...

m

maria

12 de març 2016.12:50h

Respondre

Quan el eix que uneix, la tractora amb la caixa del camió, es trenca, es culpa de Madrid!
Visca les mitges veritats, tot si val, per els interessos creats, dels populistes.
Veritat Sr Castells... Llegir més ?
(Alguns ja se estan , comprant terrenys a Castellolí, esperant fer el negoci de la seva vida)

G

Gerard

Igualada

15 de març 2016.09:11h

Ostres maria, quanta rancor...

D

Dr. Amor

15 de març 2016.22:11h

Almax Forte, sra. Maria.

p

pep

12 de març 2016.10:33h

Respondre

De que parlem?
De mala conservació de la carretera, o simplement que un camió se li va trencar el eje del remolc!
Sr polítics siguem seriós!!!!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.