//Plugins sense CDN ?>
"Accions urgents", això han exigit alcaldes anoiencs com Marc Castells, Pep Solé, Joan Serra o Carles Castro en referència al caòtic tram entre Igualada i Esparreguera de l'A-2. Els municipis involucrats enviaran una carta a Ana Pastor perquè acceleri l'actuació
Els municipis del tram Igualada-Esparreguera de l'A-2, els únics 25 quilòmetres de l'Estat on una autovia té sectors limitats a 80 km/h, han escenificat el matí d'aquest divendres un "ja n'hi ha prou". Acompanyats del diputat Pere Macias (CiU), s'han trobat a Castellolí per reivindicar conjuntament inversions i millores en aquest tram de la via, amb l'objectiu de reduir l'alt índex d’accidents i afectacions de trànsit que s'hi registren cada any. Les demandes són accions urgents al traçat, que no es limiten a la millora del paviment i el seu manteniment, sinó a temes estructurals. Un d'ells, canviar el traçat per la zona de Castellolí -on les corbes són una de les causes dels accidents- i moure'l cap al nord, on ja hi ha planificada una alternativa i un terreny ideal. I una segona demanda urgent, la gratuïtat de l'AP-2. L'autopista podria acollir llavors el pas de camions i descarregaria l'alt nombre de trànsit pesat per l'autovia, un 25% dels quasi 50.000 vehicles diaris, una de les causes dels molts sinistres.
L'elevat nombre d'accidents que es produeixen -en un tram que travessa el túnel del Bruc-, impliquen també freqüents talls de trànsit. A aquest fet cal afegir-hi l'important volum de turismes i camions que recorren l'autovia entre Madrid i Barcelona, passant també per Saragossa i Lleida i que, en arribar a un tram com aquest -amb moltes corbes i diferents variacions de tres a dos carrils- augmenten la lentitud del pas i provoquen aturades a diari en hores punta. Bona prova de la dificultat del traçat és que fins a tres corbes estan limitades a 80 o 90 km/h de velocitat màxima. Marc Castells ,alcalde d'Igualada; Pep Solé, alcalde d'Òdena; Joan Serra, alcalde de Castellolí; Carles Castro, alcalde d'El Bruc i Ana Úbeda, alcaldessa de Collbató, s'han reunit amb Macias , president de la Comissió de Seguretat Vial i Mobilitat Sostenible del Congrés dels Diputats. Tots cinc han lliurat una carta signada amb l'encàrrec de traslladar-la a la ministra de Fomento, Ana Pastor.
L'escrit adreçat al govern central, responsable de la via, afirma que "la seguretat en un eix vertebral de comunicació i transport de mercaderies cap a Barcelona està greument compromesa" i, en conseqüència, els signants reclamen "una actuació urgent amb la finalitat d'evitar més desgràcies". Insten a "dur a terme les gestions oportunes per tal que aquest tram de l'autovia rebi la inversió i obres necessàries amb la major brevetat, per transformar-la en un tram segur per a la circulació".
L'acte ha estat al punt quilomètric 561, on l'any 2014 es van concentrar 23, més d'un 10%, dels 209 accidents registrats en els 25 quilòmetres que separen Igualada d'Esparreguera. Macias ha avançat que "el cost de les obres es podria xifrar en uns 100 milions d'euros" però apunta que el govern espanyol té mecanismes de crèdit perquè no sigui una càrrega impossible. D'altra banda, l'alcalde de Castellolí, Pere Serra, afegeix que a la seva població urgeix canviar el traçat per posar fi a l'impacte acústic de la via sobre la vida quotidiana dels veïns.
Ara es donen compte, de la Autovia, a les portes de les eleccions Municipals!
La culpa sempre dels de Madrid, i les aceres de Igualada, que algunes semblen el Drago Kant, que han diu Sr Castells... Llegir més ?
POPULISTES, QUE SOU UNS POPULISTES!!!!!!!!!!!!!!!!!!
alberto
B Montserrat
25 de gener 2015.13:30h
Reunion de pastores, oveja muerta.
Algunos pocos, quieren ”colocar” algun terrenillo, y otros muchos perderan, el beneficio de que la N2 passe por Castelloli.
Los de siempre, buscando... Llegir més llenarse los bolsillos.
Daos prisa, muy pronto los mas debiles, ”podrem”, acabar con la casta de los ITV, i demas allegados.