TORNAR

L'àrea de Consum del Consell registra més de 40 queixes per l'estafa d'iDental

El gruix de les consultes segueix sent sobre telefonia i energia

societat
Dimecres, 4 juliol 2018. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

L'oficina de Consum del Consell Comarcal, coordinada amb l'Agència Catalana de Consum, s'ocupa de tramitar les diferents denúncies de la ciutadania sobre productes o serveis quen no compleixen les condicions estipulades. En els darrers mesos, a més de les consultes i queixes pels serveis de telefonia i energia, s'han multiplicat també les referents a productes 'pseudosanitaris' i cadenes de clíniques dentals.

Les darreres setmanes, l'oficina d'atenció al consumidor del Consell Comarcal de l'Anoia ha atès "de 40 a 50 queixes d'usuaris" en relació amb l'estafa d'iDental. Aquesta cadena de clíniques odontològiques va tancar aquest 2018, amb molts dels seus clients que havien pagat o demanat finançament per valor de milers d'euros per tractaments que no es completaran. Jordi Puiggròs, responsable de l'oficina, explica que "per bé que no hi havia cap sucursal a Igualada, sí que tenien força clients a l'Anoia". Desenes de persones ja s'han adreçat a l'espai del Consell per demanar assessorament. Les recomanacions són "presentar una denúncia als Mossos i immediatament parlar amb la financera per suspendre el crèdit". Afegeix que "s'ha de trametre també la denúncia que s'ha fet contra iDental a la financera. I si no hi ha cap resposta, s'han d'adreçar a nosaltres".

El cas d'iDental és el més freqüent que s'està tractant aquest any a Consum, per bé que Puiggròs matisa que "també hi ha una gran afluència de consultes sobre productes 'pseudosanitaris'". Es tracta d'aparells de l'àmbit salut que s'ofereixen majoritàriament a persones grans per via telefònica i també per venda a domicili. "La gent que compra aquests productes, que en bona part són gent gran, ha de consultar sobretot als metges primer si val la pena. Són estris que poden costar 3 ó 4.000 euros". Les persones víctimes d'aquestes promocions no coneixen les condicions exactes "i no saben que han de denunciar el contracte abans de 14 dies". En aquesta publicitat enganyosa també hi entren aparells d'òsmosi d'aigua "que es venen per preus que multipliquen per deu els dels supermercats".

La majoria de queixes i denúncies, però, que reben al Consell són referents a empreses energètiques o de comunicació. Aquests dos àmbits junts sumen més del 50%, segons Puiggròs, de les denúncies presentades a la Catalunya Central. Empreses com Endesa, Gas Natural, Iberdrola o Orange, Vodafone i Movistar. "Són les empreses que tenen més abast i és habitual que siguin les que acumulen més denúncies" aclareixen des del Consell.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.