//Plugins sense CDN ?>
Aquest dijous es donava a conèixer el document de l'auditoria que la Generalitat va fer al servei d'autobús del corredor Igualada-Barcelona. El document llista les actuacions que es van fer la primavera i la tardor del 2017 per provar la qualitat del servei de les línies que gestiona Monbus amb la marca Hispano Igualadina. Els resultats han portat a la Generalitat a iniciar els tràmits de rescissió de la concessió.
L'incompliment "dels seus propis horaris", "manca de rigor" en la informació i un "baix índex de satisfacció" per part dels "clients" (sic) són algunes de les conclusions que aboca l'auditoria que el Departament de Territori i Sostenibilitat va fer sobre el servei de l'Hispano Igualadina entre la capital de l'Anoia i Barcelona. La que era "la darrera oportunitat" segons Ricard Font, Secretari General de Transports, que es donava a l'empresa exposa uns resultats que tot i que remarquen certes millores en aspectes com les persones que van dretes i en l'atenció telefònica, assenyalen deficiències notables. Almenys un de cada sis vehicles presenta deficiències tècniques. A més, l'auditoria revela "retards sistemàtics" per als usuaris en especial a Abrera i Esparreguera quan el transport és en sentit Barcelona, mentre que quan és en sentit Igualada, "les expedicions que surten d'aquestes parades ho fan entre 10 i 20 minuts abans de l'hora estipulada".
Al costat d'aquests detalls, hi ha aspectes concrets que reflecteixen millores del servei, encara que no repercuteixen en la qualitat global dels trajectes, com és el cas de l'atenció telefònica, que és l'únic punt on l'auditoria detecta canvis en positiu. També és remarcable que l'estudi reflecteix que els usuaris que fan més viatges són els que tenen pitjor opinió del servei, mentre que els que l'utilitzen de manera puntual el censuren menys. L'índex global de qualitat i la satisfacció del client estan sobre el 60% -"un índex baix" adverteix l'auditoria-, però en les categories que tenen una opinió més baixa dels usuaris hi ha l'estat dels vehicles i la informació en cas d'incidències.
L'estat de la flota, preocupant
El punt crític de l'auditoria són els retards i el manteniment d'alguns vehicles. Pel que fa als retards i al pas per les parades, el document assenyala que en molts casos els aparells no passen pels punts de control o fins i tot que algun bus Exprés (creat i pagat per fer el trajecte directe entre Igualada i Barcelona) "fa parades a Esparreguera". La qüestió de les ITV als vehicles és que presenta més punts crítics. Es tractava d'inspeccions pactades en la que els auditors es desplaçaven a les cotxeres. Se'n van fer 60, 10 de les quals van ser desfavorables (i de les altres, en 15 es van detectar defectes). La conclusió és que aquest 16,7% que representa "és un percentatge dista de ser l'ideal per a un servei de transport col·lectiu".