//Plugins sense CDN ?>
La dificultat per engegar qualsevol projecte de tren gran entre l'Anoia i Barcelona força a Generalitat i ajuntaments a cercar solucions alternatives, més econòmiques. Una d'elles, l'establiment d'una línia d'autobusos per l'Eix Diagonal.
El bus entre Igualada i Vilafranca per la C-15 és l'alternativa més probable davant l'eterna espera d'una línia de tren eficaç entre l'Anoia i Barcelona. La Direcció General de Transports treballa des de fa un any en establir un servei de bus per l'Eix Diagonal. Un servei que s'avançaria al desdoblament de la C-15 -una de les primeres peticions de l'administració igualadina al conseller de Territori Josep Rull- i sobretot al tren gran. Un tren gran que Jordi Baiget, conseller d'Empresa, afirmava fa quinze dies que no està descartat però que no hi haurà diners ni a curt ni mitjà termini. El cost és exorbitant i se situaria per sobre dels 600 milions d'euros només per la connexió fins a Martorell.
L'Ajuntament d'Igualada envia dades "de pre-matriculació a les universitats", a més de les d'intensitat mitjana diària, a la Generalitat. Tot i que el regidor de Mobilitat i segon tinent d'alcalde d'Igualada, Jordi Pont, ha manifestat que "en una carretera tan nova, el règim de trànsit es tarda molt a establir". Pel curs 2016-2017 es confia que els estudiants de comarques adjacents es duplicarà.
La ruta "acabarà arribant" i està incorporada segons el Departament de Territori al Pla de Transport de Viatgers del 2020. L'arribada de més estudis i alumnes al Campus Universitari d'Igualada és, així, un dels factors que podrien accelerar la decisió de l'administració catalana, que subratlla que no es farà de manera imminent. El precedent de l'Eix Bus, a l'Eix Transversal, que té unes xifres acceptables, és quelcom que avala l'operació a la C-15 i a la C-37 amb Manresa.