TORNAR

Calaf treballa per identificar els carrers menys segurs per a les dones i il·luminar-los

La iniciativa parteix de l’assemblea ”La Sororitat” que prepara els actes del 8 de març

societat
Dilluns, 24 febrer 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Millorar i assenyalar els punts del municipi amb menys il·luminació perquè les calafines es puguin sentir més segures. En l'assemblea de la setmana passada de 'La Sororitat', es va donar compte de quins carrers de la vila requereixen d'aquestes accions.

Mentre es prepara la jornada del 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora, l'assemblea feminista "La Sororitat" de Calaf ha creat una comissió per crear un estudi sobre la il·luminació de l'espai nocturn als carrers per treballar conjuntament amb la Regidoria de Polítiques feministes i Igualtat i la Regidoria d'Urbanisme i via pública. Es tracta d'identificar els vials on hi ha més percepció de risc per assegurar una millor il·luminació dels carrers. En aquest sentit, es va fer una primera sortida on el grup de dones que participen d'aquesta comissió va inventariar quins sóns aquells carrers que per la seva poca il·luminació o característiques poden donar una sensació més d'insegurat. 

Sortides per indicar quines àrees són menys seguresEn base a aquests primers resultats, es treballarà amb els serveis tècnics de l'Ajuntament de Calaf per tal de veure quines possibles solucions es poden tenir en compte i així millorar-ho. L'assemblea remarca que "tal com indiquen les dades, una de cada tres dones occidentals ha patit alguna situació d'assetjament sexual al carrer durant la seva vida. Per això, assegurar una millor il·luminació dels nostres carrers podria ser una manera de reduir la percepció de risc".

 

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.