//Plugins sense CDN ?>
"Menys comerç electrònic, és el moment de baixar al carrer". Apostar pel comerç local i no per la pantalla. Aquesta és la filosofia amb la que s'encara la campanya de Nadal a Igualada, que aquest matí es presentava a l'Ajuntament, amb representants de totes les entitats comercials de la ciutat.
No ha estat un any com els altres i la campanya de Nadal que planteja l'Ajuntament d'Igualada també serà excepcional. Una campanya atípica, que s'allunya dels tradicionals eslògans nadalencs i fa una crida a la ciutadania a "fer pinya" durant les festes i tancar files amb aquells que més ho necessiten. El lema és 'A Igualada, per Nadal, fem pinya', per remarcar "la importància de fer-nos costat els uns als altres per donar suport a sectors com el de la cultura, la restauració o el comerç, que viuen una situació molt complicada pels efectes econòmics de la crisi, i també a col·lectius com el de la gent gran o els sanitaris, que han viscut la part més dura de la pandèmia".
S'invoca la solidaritat ciutadana i a la complicitat entre institucions, associacions empresarials, entitats i ciutadania. Es tracta d'una crida a la cohesió social -"una societat més unida és una societat més forta"-, i també una interpel·lació als ciutadans com a consumidors perquè apostin pel comerç local i no pels gegants tecnològics a l'hora de fer les seves compres nadalenques.
La crida del comerç
L'excepcionalitat farà que les infraestructures que es portaven cada any des del 2014, com la pista de gel, no estiguin aquest Nadal a la Plaça de Cal Font. Amb tot, els botiguers de les diferents associacions ja han avançat que estaran d'allò més actius amb propostes: a més del concurs d'aparadors, hi haurà sortejos, paneres i tiquets regal de les diferents associacions. El batlle Marc Castells anunciava també que hi haurà més il·luminació nadalenca.
La campanya compta amb dos cartells; un específicament centrat en el comerç, amb una bossa igualadina plena de pinyes nadalenques com a protagonista, i un altre amb diferents pinyes que representen col·lectius de la ciutat, i que cada comerç es podrà fer seu afeginthi noms de nous col·lectius. Per reforçar la campanya, l'Ajuntament organitza un concurs d'aparadors entre els comerços amb les pinyes com a element principal.
Acudien a la presentació l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, la regidora de Promoció de la ciutat, Patrícia Illa, i el regidor de Dinamització Econòmica, Jordi Marcé, acompanyats pels representants de les associacions de comerciants Igualada Comerç, Nou Centre d'Igualada i Mercat Municipal la Masuca. S'anunciava que la tradicional encesa de la
il·luminació nadalenca tindrà lloc el divendres 27 de novembre davant de l'emblemàtica Merceria Vidal, 'Cal Perico', que enguany compleix 180 anys d'existència i s'ha convertit en el negoci familiar més antic de Catalunya. El programa d'actes de Nadal complet –en alguns aspectes encara pendent de l'evolució de la pandèmia-, així com les diverses accions de suport a la cultura i a l'esport que ha preparat el govern municipal per a les properes setmanes.
JOSEP-MARIA
IGD
19 de novembre 2020.20:17h
rSolidaritat amb els comerciants! és el que demana la campanya. Solidaritat amb els insolidaris respecta la industria catalana oi?, per què fa quatre dies la majoria dels comerciants et deien que... Llegir més se subministraven de producte xinès per què era competitiu i més econòmic. I mentrestant a Igualada vam xapar la industria tèxtil i bona part de les curtidories.
Però ara demanem solidaritat amb els comerciants. La pregunta hauria de ser; i què m’aporten? Ja que si tinc que comprar un producte xinès, la garantia del qual me la presta un SAT -no pas el comerç- i les característiques per comparar les trobo àmpliament més ben explicades a internet, em pregunto quin valor m’hi afegeix el comerciant -si sé el cost que m’hi suma-
Els temps canvien i la distribució també. Són els comerciants els que van inaugurar el nou sistema global (no de comerç, ja que comprem molt i no els hi venem res, ens endeutem com a país), i poc a poc, les grans corporacions supranacionals van integrant tota la xarxa, i ara és el moment del canvi en la distribució final.
La solució no és la ”caritat” -què és el que demana la campanya, pagar més per ajudar-, el que cal és retornar a l’essència del capitalisme. El comerç i no la economia financera. Comprar al mòn a canvi de vendre al món, no de endeutar-nos sense límit. Venen noves èpoques i si no ens hi adaptem pitjor.
Si us plau, no em demaneu no usar ”amazon” o les mil botigues virtuals, que tenen ampli estoc permanent i distribueixen en 24 hores i accepten devolucions sense fer mala cara. No poseu portes al vent. Adapteu-vos al nou escenari botiguers, si cal agremieu-vos i col·laboreu, però no demaneu caritats.