TORNAR

Un centenar de ciutadans s’interessen per l’estudi de mobilitat per a Vilanova del Camí

societat
Dimarts, 14 juliol 2009. 16:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Un centenar de vilanovins i vilanovines van assistir a la presentació de l’Estudi de Mobilitat que l’empresa DOYMO va fer al municipi. Després de mesos de prospecció i recollida de dades, David Solé de l’empresa DOYMO, va presentar dijous passat a Can Papasseit, una diagnosi del municipi i va proposar tres eixos d’actuació: en primer lloc, ordenar la mobilitat dels vehicles a motor; en segon, la regulació i ordenació de l’aparcament; i com a tercer eix, i amb prioritat absoluta, la potenciació d’itineraris a peu i en bicicleta.

Plànol amb les zones actuals més saturades pel trànsit

Plànol amb la proposta del nou recorregut del bus

Els ciutadans van escoltar amb atenció

Presentació de l'estudi

Ordenació del trànsit rodat

Les actuacions més immediates que es proposen al Pla afecten al carrer Santa Llúcia que passarà a ser de sentit únic, nord-sud. Amb aquest canvi es preveu potenciar aquesta zona que passarà a convertir-se en un eix social i comercial. El canvi de sentit de Santa Llúcia també afectarà als sentits de la circulació dels carrers perpendiculars que aniran alternant-se a dreta i esquerra alternativament. També afectarà al circuit de l’autobús, tot i que l’estudi ha intentat canviar-lo el menys possible per evitar confusions. Es preveuen al voltant de 12 parades de bus a l’interior del municipi. Podeu consultar els canvis de sentit dels carrers a través d'aquest enllaç al plànol dels sentits proposats

A mig termini, entre el 2010 i el 2012, l’estudi de mobilitat de Vilanova del Camí proposa diferents actuacions en vies perifèriques com la prolongació del carrer de Ronda i la urbanització del final del carrer Major.

Una altra de les actuacions que es proposa és convertir el carrer Monistrol només per a vianants i, potser la més important és l’execució de la Ronda Sud. Una important via que permetrà l’accés a l’antiga Nacional II i la connexió amb Igualada sense haver de passar per la rotonda de la Masia, un dels punts més conflictius per l’alta densitat de trànsit que es registra sobretot en hores punta.

Pensant en un futur més llunyà, el 2020, es proposa la prolongació del carrer Cervantes, per millorar l’accessibilitat a la part més antiga del casc urbà.

Segons David Solé, al 2020, caldrà tenir molt en compte el creixement de la vila pels barri de La Pau- Bonavista, l’Eixample i Santa Llúcia i també del creixement del parc mòbil que s’estima en un 20%. Un dels problemes derivats d’aquests creixements incidirà novament en la rotonda de la Masia, que segons les seves previsions, serà incapaç d’engolir el trànsit rodat.

Regulació i ordenació de l’aparcament

DOYMO proposa l’eliminació de l’aparcament al carrer Santa Llúcia que, recordem, serà de sentit únic. També recomana la utilització de l’aparcament soterrani de la Plaça del Mercat, que hauria de combinar les places de pagament a un preu simbòlic amb algunes places de lloguer o venda.

El Pla de Mobilitat també proposa eliminar els cordons d’aparcament quinquennals, una mesura obsoleta que s’ha anat eliminat a totes les ciutats europees, i també s’indica la necessitat d’incorporar places de càrrega i descàrrega al carrer 11 de Setembre, regulades amb un disc horari per garantir-ne la rotació.

Vegeu el plànol de l'aparcament futur

Potenciació i millora de la mobilitat per a vianants i bicicletes

L’eliminació de barreres arquitectòniques i l’amplada de les voreres, són les dues màximes municipals. El regidor Antonio Cano va explicar que s’han sol·licitat 6 plans d’ocupació a la Generalitat de Catalunya, única i exclusivament per treballar durant 9 mesos en la supressió d’aquestes barreres que dificulten el pas dels vianants, persones amb mobilitat reduïda, i cotxets de nadons. També es contempla en aquest apartat l’arranjament i millora de la plaça dels Miquelets.

Pel que fa a la mobilitat de vianants, el Pla vol incentivar els desplaçaments a peu. Per aquest motiu es proposen una sèrie d’itineraris en els que s’inverteix menys temps anant a peu que agafant el cotxe i cercant aparcament. Segons les mesures de l’estudi de Doymo, anar de l’ajuntament al Mercat Municipal suposa uns 9 minuts; travessar el carrer Migdia, entre Miquelets i Ducs, 5 minuts, i fer el carrer Santa Llúcia, des de la rotonda del Rovy fins a Sant Antoni, 12 minuts.

Una altra de les propostes que s’inclouen en el Pla són la construcció de les anomenades zones 30 i d’itineraris per a bicicleta. En aquestes zones la circulació dels vehicles es pot mantenir per sota de 30 quilòmetres per hora, cosa que millora la qualitat medi ambiental. El volum de trànsit disminueix i, per contra, s’augmenta la seguretat vial del vianant i de la resta d’usuaris de la via pública.

Malgrat que la sessió pública va ser força participada i els veïns que hi van assistir van fer aportacions importants, encara es poden aportar idees, propostes de millora i suggeriments. L'estudi està penjat a la web municipal, a la secció de Serveis Tècnics, en un enllaç a l'Estudi de Mobilitat. Qualsevol aportació s’haurà de fer per escrit i dirigida als Serveis Tècnics. També es pot demanar cita amb al regidor de Mobilitat, Antonio Cano, al telèfon 93 805 44 22.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.