TORNAR

Un col·lectiu de joves d'Igualada ocupa les piscines del Casal

Afirmen que hi volen fer un centre social

societat
Diumenge, 21 juliol 2013. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Una trentena de joves d'Igualada ha ocupat l'antic edifici de les piscines del Casal, situat al passeig Verdaguer. Afirmen que hi volen fer un centre social per dinamitzar socialment i culturalment la ciutat d'Igualada.

Manifestació dels joves per Igualada

Segons han fet saber a través d'un comunicat els mateixos joves, tot va començar amb la convocatòria d'una cercavila amb el lema 'Els nostres projectes necessiten espais' que es va organitzar a través d'un perfil a Facebook. La cercavila havia de començar i acabar a la plaça Pius XII, però no va ser així. Una seixantena de persones van participar de la cercavila i van recórrer diversos carrers del centre d'Igualada 'denunciant la manca d'espais per a projectes juvenils', però a mitja alçada del Passeig Verdaguer la marxa es va aturar davant la porta del pati de les piscines del Casal. Va ser llavors quan uns joves que ja es trobaven a dins les instal·lacions els van obrir les portes i la corrua d'assistents van anar passant cap al pati d'aquestes instal·lacions sense ús des de fa anys. Un cop a dins s'hi van celebrar els actes que estaven previstos inicialment a la plaça PiusXII: un sopar popular, un concert, i una assemblea que segons afirmen 'va començar a traçar el projecte que acabava de néixer'.

Amb aquest acte, com expliquen en el comunicat 'es feia pública l'ocupació d'aquest espai -ocupat realment tres dies abans-. L'edifici està ocupat per una trentena de joves que segons expliquen ells mateixos en el full volant que van repartir entre els assistents i el veïnat en aquell mateix moment, 'estan implicats en el teixit associatiu' i 'pretenen construir un punt de trobada que dinamitzi socialment i cultural la ciutat d'Igualada'.

El projecte, asseguren, 'pretén oferir una programació estable d'activitats socioculturals, de trobada d'entitats, i de locals d'assaig per a grups musicals'. Els joves asseguren a través del comunicat que prèviament havien proposat al Departament de Joventut de l'Ajuntament igualadí que els cedís un espai, però segons expliquen, des del consistori 'no ens van voler cedir cap espai' tot i que asseguren 'es tracta d'un projecte obert a tot el jovent' i on l'única premissa, diuen, 'era que la gestió anés a càrrec d'una assemblea juvenil on tothom hi tingués cabuda'.

El col·lectiu impulsor justifica l'ocupació de les piscines del Casal ja que 'fa anys que es troben en desús i no està previst fer-hi res', i, a més, 'no s'afecta cap particular'. En aquest sentit afirmen que 'la propietat recau en l'Església i en concret dividida en tres parròquies d'Igualada'. També expliquen que 'aquest edifici es troba afectat urbanísticament pel projecte d'ampliació del carrer Sant Josep' però afegeixen que 'és un projecte que no creiem que es faci en els temps que corren, ja que l'Ajuntament encara no és ni titular dels terrenys'.


51 Comentaris

J

Joan

Òdena

23 de juliol 2013.22:00h

Respondre

Els Mossos ja estan tardant.
Però per si de cas no es decideixen a desallotjar no us preocupeu perquè s’acabi la okupació, el 15 de setembre comença el nou curs i ja aniran a l’escola,... Llegir més institut o la universitat i s’haurà acabat la tonteria
Temps al temps, són nois ’entremaliats’ que veuen aquestes coses a l’iphone que els paga el papà amb tarifa plana inclosa. Ai no, que els joves entremaliats prefereixen un Android, que no és tant ’pijo’

O

Oscar

Igualada

23 de juliol 2013.15:34h

Respondre

Voleu fer com els companys de la Sèquia de Manresa, em sembla fantàstic! Només us demano que sigueu educats i que no us passeu de llestos, ni ens vingueu a donar lliçons, jo no vaig decidir fa... Llegir més 100 anys que no vingués el tren a Igualada. També suposo que gràcies a vosaltres Igualada evolucionarà ”que te cagas”. Imagino que el lloc és per sumar, no per dividir. Ja ho deveu saber, pero potser no tothom, l’Ajuntament de Manresa es va posicionar a favor de la iniciativa, sobretot gràcies a la seva bona feina.
De moment, ja hi sou, teniu el repte davant vostre. Aprofiteu-lo.

j

jove igd

igualada

23 de juliol 2013.10:46h

Respondre

Igualada mai evolucionara per gent com vosaltres, sou els mateixo que fa 100 anys no volieu el tren.
Mireu el video i apreneu del que és vida i teixit... Llegir més juvenil
http://www.youtube.com/watch?v=EQzMG_t1f-g
que visca el jovent organitzat! i que visquin els somnnis!

X

Xavier

Igualada

23 de juliol 2013.10:43h

Respondre

Crea més rebuig la ocupació d’un espai que no pas els centenars de desnonaments que pateix la nostra ciutat.

Qui sap, potser en aquest espai la PAH (plataforma afectats per la hipoteca)i el... Llegir més banc dels aliments hi troben un lloc, o la Montse descobreix un banc del temps on a canvi d’algunes verdures del seu hort algú li deixa guardar la roulot a casa seva.
I de cop descobrim que podem treballar sense esperar res a canvi, i que això ens fa sentir més útils i més humans que en qualsevol altre feina.

Potser només llavors els joves creixin com a persones.
Però bé, només és un somni.
La realitat és que tinc feina i com menys em preocupin els problemes dels altres millor.

J

Jordi

Igualada

23 de juliol 2013.09:10h

Respondre

Oscar, si això passés la sensació d’inseguretat seria tan gran per alguns, que hi hauria gent del PxC al carrer demanant que no s’ocupin espais. Però no, no cal fer demagògia ni fer... Llegir més elucubracions sobre fets que no han passat i si passen seran una altra història. D’això se’n diu demagògia barata.

Oh, i no serà que amb l’ocupació n’hi ha molta de demagògia? No serà que amb la quantitat d’entitats que hi ha, amb centres cívics, amb ateneus, amb associacions que poden cedir espais no hi havia una alternativa sense crear tensions innecessàries? I és que qui no té feina, el gat pentina.

R

Raphanus brassica

Igualada

23 de juliol 2013.09:05h

Respondre

” hi ha llocs a tot Igualada on es poden fer les coses que diuen que volen fer.”
Quants locals autogestionats hi ha a Igualada? A quin lloc pots anar assajar el cap de setmana? Quants locals... Llegir més estan oberts el diumenge per reunir-se? No tohom té les mateixes necessitats (per sort!).

”Somniar si però amb els peus a terra i fent les coses com cal!!” M’agradaria saber com es fan les coses com cal. El que diu la llei? Llavors ja som inconstitucionals! Recordeu com es va acabar amb la mili, perquè no es va tocar de peus a terra (ho van aconseguir perquè no sabien que era impossible). Els avenços social s’han aconseguit perquè un munt de gent no s’ha limitat a fer les coses com cal.

p

propietari

IGD

23 de juliol 2013.00:06h

Respondre

Proposta esbojarrada per aquests nois: llogar un local / edifici / terreny / nau amb un contracte i pagant uns diners a un propietari no era possible? Suposo que per arribar a ocupar (o okupar amb k,... Llegir més que sona super radikal) heu esgotat totes les opcions i contactes amb tots els propietaris de locals buits d’Igualada. No som pocs i algú us hauria pogut escoltar. No ens expliqueu contes, si ocupeu és perquè voleu ocupar i perquè okupar i ser antitot i pro-somnis mola. Pero no és res nou, fa moltes dècades que la gent ocupa i tots heu fet servir sempre arguments similars. Jo no us compro el missatge. Amb aquesta mentalitat justifiquem tambe el saqueig, l’agressió, el robatori i el que calgui perquè perseguir somnis és legítim? No senyors no.

M

Maria Ll.

Igualada

22 de juliol 2013.23:20h

Respondre

Com pot acabar tot això?, dons mireu, pot acabar de dues maneres

a.- que el propietari o propietaris es carreguin de paciència i aguantin estoicament tot el que passi a la seva finca tot i saber... Llegir més que si passa algun accident (que Deu no ho vulgui) se la pot carregar.

b.- que el propietari o propietaris, encara que només sigui per treures de sobre les responsabilitats que es puguin derivar d’aquesta ocupació (pensem que és un edifici antic i abandonat), denunciïn la mateixa al jutjat.

Si es dona el primer cas i el propietari permet l’ocupació, ja em perdonareu la falta de confiança, però no crec que del resultat de totes les propostes i bones intencions dels ocupes en surti res d’interessant per la ciutat i el seu jovent, més aviat penso que de mica en mica i sobretot a la represa del curs escolar els ocupes tindran altre feina i aniran deixant l’edifici. De tota manera i ja he dit que Deu no ho vulgui, jo tampoc ho desitjo, si passes algun accident en alguna de les activitats que pensen fer, qui és el responsable?, i els que ara defensen aquesta ocupació que diran?, potser encara li donaran la culpa al propietari per tenir un edifici en tan mal estat.

Si es dona el segon cas i el jutja ordena el desallotjament que direm, que és una injustícia?, que no hi ha dret?, que no hi ha dret que aquesta pobra canalla hagi tingut de suportar la força bruta de la policia?, organitzarem manifestacions de protesta en contra de la brutalitat i la injustícia?

Potser caldria que penséssim una mica en les possibles conseqüències abans de prendre partit a favor o en contra de l’ocupació

G

Guillem

Igualada

22 de juliol 2013.22:39h

Respondre

A mi m’agradaria saber quins joves no tenen espai per fer les seves coses. Quines colles, entitats, associacions, agrupacions o col·lectius es veuen desemparats a la ciutat, sense cap lloc on... Llegir més desenvolupar la seva tasca. Aquestes joves només es representen a ells mateixos, i omplir-se la boca dient que ’representen els joves d’Iguadalada’ fa, senzillament, riure. Va home, si fins i tot l’associació canàbica té espai en aquesta ciutat!!

Si voleu fer el vostre casal, feu com la Teixidora (d’on en sóc soci), senzillament feu les coses ben fetes.

i

igualadi

Igualada

22 de juliol 2013.22:36h

Respondre

Oscar l’has clavat

O

Oscar

Igualada

22 de juliol 2013.20:43h

Respondre

Pregunta a l’aire. Què passaria si els okupants fossin una colla de rumanesos, molt ben avinguts amb gitanos i estretament relacionats amb companys magrebins i que tots plegats es trobessin per... Llegir més fomentar la cultura popular catalana i deixar anar els seus somnis, inquietuds juvenils, fen cercaviles i convidant tothom a passar-se a treure el cap i amb ganes de compartir l’espai amb tothom?

G

Gemma

igd

22 de juliol 2013.18:11h

Respondre

Que volen somiar diuen... El què volen és un local on fer festes i que ningú els digui res ni hàgin de pagar res. tal com diu el comentari 25 hi ha llocs a tot Igualada on es poden fer les coses... Llegir més que diuen que volen fer.
Jo sóc jove i sempre he viscut a Igualada. de somnis n’he tingut molts i encara en tinc i per això mateix treballo (ara no malhauradament estic a l’atur) i ningú m’ha hagut de pagar mai res per fer el que he volgut.
Utilitzen la paraula somniar perquè sembla que sensibilitza la paraula Okupació que per mi és el mateix que robar. no sé perquè es creuen en dret de disposar d’un espai que no és d’ells i sense pagar res... Si tothom fés com ells seria un kaos!!
Somniar si però amb els peus a terra i fent les coses com cal!!

M

Maria

Igualada

22 de juliol 2013.17:26h

Respondre

Trobo que és una molt gran idea, i no entenc com pot generar rebuig per part d’algunes persones. Mireu que jo sóc gran i les he vist de tots colors i de debò creieu-me que fa goig veure els... Llegir més joves agafant aquesta iniciativa tan encertada.

I

Igualadí

Igualada

22 de juliol 2013.17:14h

Respondre

Jo també estic esperant amb candeletes les llums i ombres. Molt a prop hi ha un edifici que ara a l’agost estarà buit... i molt socio/cultural per cert...

R

Raphanus brassica

Igualada

22 de juliol 2013.17:03h

Respondre

Contradiccions:
-Apropiació o reutilització/noves funcions per un espai abandonat?
-No futur o joves amb idees i projectes (que potser no són els nostres)?
-Volem joves emprenedors.. només per... Llegir més muntar empreses?
-És insolidari compartir el coneixement (biblioteca-universitat popular)?

Potser si deixéssim l’espai virtual per discutir-ho en directe tot seria més senzill.

R

Ramon F.

Igualada

22 de juliol 2013.16:45h

Respondre

La lectura del comentari 25 d’un jove igualadí, m’ha fet reflexionat una mica sobre el jovent de la nostra ciutat, i he recordat que en un moment donat hi va haver un grup de joves que van voler... Llegir més trencar i innovar la Festa Major: els de la Collonada; fa pocs anys un altre grup s’ha dedicat a treballar a fons per recuperar les nostres cercaviles i balls tradicionals. Tots ells amb esforç i constància se n’han sortit molt be i han contribuït al progrés i la modernitat de la ciutat i per tant se’ls ha de felicitar.

Hi ha molts altres joves que formen part de la multitud d’entitats del teixit associatiu de la nostra ciutat. Per sort a Igualada d’això no en falta: d’entitats culturals, esportives, associatives i recreatives en podríem anomenar un munt, des de l’escola de música a on penso que s’han de formar els que es vulguin dedicar a aquest camp fins als moixigangues, o des del CAU i el Torxa fins a la Teixidora, des de qualsevol coral a qualsevol entitat esportiva, passant per Jove Cambra etc. etc.etc., el nostre jovent te un munt de llocs a on poder realitzar-se

Si ara alguns opten per ocupar un lloc particular per fer el mateix que es pot fer en un altre lloc amb l’excusa de que esta desocupat i ni tant sols son capaços d’intentar posar-se d’acord amb el seu propietari, sigui aquest el que sigui, penso que no els hi hauríem de riure la gracieta ja que mal favor els hi estaríem fent.

El jovent ha de tenir empenta, ha de ser inconformista, però ha de saber que les coses s’aconsegueixen a base de treball, esforç i constància i no de rebentar portes i ocupar la propietat privada.

G

Guillem treballador i nouncaradura

Igualada

22 de juliol 2013.16:42h

Respondre

Prou! Tenim de manifestar-nos els que anem correctes? Un espai okupat, per la cara, sense fer tramits i sense pagar, per fumar porros, anar brut tot el dia, aixecar-se a les 3 de la matinada... Llegir més per....estudiar, per muntar una empresa nova, per fer una colecta per pagar un lloguer, lokal per comptar els dies que tenen cotitzats a la seguretat social..., aquest lloc per fer fotos a ledifici d’hisenda de lluny... Perque mai de la vida entraran per res...i menys per pagar res en aquest mon....
Ahhhhhh sí, un lokal per... Fer festes i enganxar el llum a la red i que paguin els altres.... Caradures!!
Aquests existeixen perque els altres els mantenim....oletú

A

Albert Méndez

Igualada

22 de juliol 2013.14:36h

Respondre

M’agradaria fer dos incisos sobre la qüestió de l’espai i sobre què ha d’oferir el Casal en un futur:

Primerament la gent ha dividir la noció d’espai particular, individual, privat i en... Llegir més ús amb un espai abandonat que pertanyia a la gestió de tres parròquies igualadines (amb les quals es té contacte) amb una finalitat de gestió social, cultural i pública. No té res a veure el valor individual que una persona doti a una pertinença o propietat, així sia cotxes, rulots, trasters... no fem debats inútils, perquè la finalitat és única i individual, a un espai alliberat perquè tots els projectes juvenils hi tinguin cabuda.

Per altre banda, puc entendre que un grapat de persones critiquin (i tenen tot el dret a fer-ho) un projecte de tan gran envergadura, doncs bé mai tots els pous s’omplen d’aigua. Sincerament us animo a que participeu i no us el quedeu mirant des de la finestra de la vostra realitat virtual: l’ordinador; us animo a que proposeu projectes, que detalleu com ha de ser el Casal, perquè tots i totes hi tinguem un lloc en aquest vaixell. Cal remarcar que Igualada, així com la societat en general sempre té por al nou, des de l’Estàtua en homenatge a la Dona a l’Av. Balmes, passant per la pel·lícula de ”L’arribada d’un tren a l’estació de la Ciotat” dels germans Lumière, o l’aparició de la llum i un llarg etcètera en la història de la humanitat, por que evidentment s’ha de posar en qüetió perquè remarca un canvi en l’estructuració social.

No obstant, als que us voleu aferrar a les lleis, a l’ètica, al civisme, a la propietat individual vers la col·lectiva, a l’ordre racionalitzador de les coses, a allò imposat (i que no sempre és correcte) us recomano una lectura inicial d’Immanuel Kant a un dels tòtems de la civilització moderna, ”Contestació a la pregunta: Què és l’Il·lustració”, diu així: ”Ilustración significa el abandono por parte del hombre de una minoría de edad cuyo responsable es él mismo. Esta minoria de eddad significa la incapacidad de servirse de su entendimiento sin verse guiador por algún otro. Uno mismo es el culpable de dicha minoria de edad cuando su causa no reside en la falta de entendimiento, sino en la falta de resolución y valor para servirse del suyo propio sin la guía del de algún otro. Sapere aude! ¡Ten valor para servirte de tu propio entendimiento! Tal es el lema de la Ilustración.”

Doncs bé no us quedeu a casa disfrassant-se de noms falsos per cremar a les joves que han alliberat aquest espai per a dinamitzar projectes de moltes branques, perquè únicament esteu posant el vostre peu a la foguera. Però clar, de gent n’hi ha de totes mides, i alguns preferiu que no realitzem cap projecte, que destinem la vida escrivint comentaris a l’anoiadiari sense fer res, i invisibilitzar que hi ha un problema polític i col·lectiu a la ciutat d’Igualada, fer del jovent una sombra del món, reproduint la invariabilitat de la seva estructura, així anorrear-nos. Però una cosa omple l’esperança d’aquests joves i s’ha d’agrair el suport veïnal, que omplen de llàgrimes d’estima la copa per la qual brindem i ens arrenquen un somriure, així llarga vida al Casal! Però clar, per aquells que prefereixen el no-res, el no-moure’s... potser mai en sabran res d’això, entortolligats al normativisme, a les lleis i l’imposat. ”Qui no es mou, no sent les cadenes” (Rosa Luxemburg). És el que voleu del jovent, oi?

C

CesK

Igualada

22 de juliol 2013.14:28h

Respondre

Jaume, si l’ajuntament no podia afrontar-ho i vosaltres coneixíeu d’aquests lloc perquè no el vareu sol·licitar?

Assenteu Ajuntament i propietari (I més si és la Santa Mare Esglèsia que... Llegir més té una vessant social molt gran) i dieu: ”edifici en desús, el volem per fer tals projectes que crèiem importants per a la inclusió social i la creació de nous espais que donin cabuda i sortida a les inquietuds dels joves. Vèiem just que aquest ús tingui prestacions i contraprestacions entre les 3 parts, parlem-ne”.

Difícil? si. Però eh!, somniar sempre ha sigut fàcil, fer les coses realitat és on s’ha de pencar, i tirant portes a terra o rebentant panys no hi veig el mèrit del que dieu ser mereixedors. No sé si avançarem si som incapaços de seguir tots les mateixes regles de joc.

r

romul

odena

22 de juliol 2013.14:20h

Respondre

Tan sols vull dir que el comentari 23 i el 25 ho han clavat.
Es aixi de sencill i aixi de clar,alhora es dificil i fosc per els abduits.

Sort que encara queda algù.

Salut

.

...

22 de juliol 2013.14:06h

Respondre

Leyendo comentarios por anoiadirari he encontrado muchos cerebros vacíos... ¿Os parece bien si las okupo con nuevas ideas y sueños?

J

Jaume

Igualada

22 de juliol 2013.13:04h

Respondre

Molt bona iniciativa, que diguin el que vulguin... No ens fareu enrere: els que dieu que anem a l’Ajuntament per demanar un espai en condicions, haurieu de saber que ja vam fer-ho; es va parlar amb... Llegir més el regidor de joventut, es van fer varies reunions i propostes, i ell mateix en persona, si si, el regidor de joventut va denegar-nos totes les sol·licituds amb l’excusa de que l’Ajuntament no pot assumir-ho, pot ser perfectament cert, però llavors no vam tenir alternativa.

També en un altre comentari es pot llegir sobre l’estat dels edificis, dos d’ells estan en bastant bon estat la resta en no gaire... però per si ho dubteu no us penseu pas que a nosaltres ens agradi estar en llocs que cauen a trosos, però entre totes i totes farem d’aquest espai un espai per tothom i de tothom.

Vinga va deixeu-vos d’històries i deixeu-nos somiar, que si el jovent no somiem la societat no abansa.

S

Sergi

Igualada

22 de juliol 2013.12:58h

Respondre

M’agradaria dir que la iniciativa es bona, xo que els que la porten endavant són sempre els mateixos i amb els ideals de sempre. Crec que seria bo dins aquesta proposta que es prohibís... Llegir més expressament parlar d’ideologies polítiques, religions i fins i tot clubs o entitats esportives, i que hi poguessin tenir cabuda tot tipus de professionals disposats a ajudar a tothom i de totes les edats, aconseguint d’aquesta manera un espai on poder estar tranquil sense sentir-se jutjat per parlar una llengua o una altra o portar una samarreta menys reivindicativa que la del costat.

Si acaba convertint-se en un espai on això no passi és molt probable que la majoria de joves d’Igualada no tinguin cabuda en aquest espai i estaríem davant d’un altre edifici ocupat per un grup antisistema que diuen ser molt socials i tenir molta visió de futur, però que nomes pensen en el seu benestar.

Esperem que es porti amb naturalitat i sentit comú.

C

CesK

Igualada

22 de juliol 2013.12:51h

Respondre

I tots aquests projectes no els podrien haver presentat als propietaris per a que els autoritzessin a fer-ne ús?

O fins i tot fer-hi mediar l’Ajuntament?

Abans de decidir ”okupar” (o com es... Llegir més llegia en algun Whatsapp que es feia reenviar ’alliberar’) quines converses es van mantenir?, amb qui?, amb quines propostes i amb quins resultats per les dos parts?

Es poden fer les coses perquè si, o seguint un recorregut que et porta a emprendre un determinat camí. M’agradaria que tot això es clarifiqués a fi de tots poder-nos fer una idea millor del que ha passat. Si els joves van presentar aquests projectes a l’Ajuntament, que els hi van respondre? que ho fessin a casa seva o que ja tenien tal lloc?

També pels que dieu que almenys fan quelcom. Fer quelcom serà més o menys difícil, depenent del que es faci. Però fen-t’ho bé, i sense faltar a ningú, és on et fas mereixedor d’alabances i reconeixement. I en aquests moments aquests joves a mi no em sembla que ho hagin fet bé, sinó que han volgut tirar pel dret, el camí fàcil.

P.D.: justificar l’ocupació perquè fa anys que és buit, o que l’Esglèsia no paga imposts, o que... (a Igualada segueix sense pagar IBI? doncs la culpa no és seva, aquí qui hi té a dir són els successius governs municipals que ho han permès) em sembla ridícul. Com es sap el temps que justifica una ocupació? anys? lustres? dècades?

#

#okupemarrelem

22 de juliol 2013.12:49h

Respondre

Realment no vec el problema de utilitzar un espai buit, que ja no es feia serbir des de fa molt de temps. Un espai on donar cabuda a totes aquelles que es volen expresar artisticament, colles de... Llegir més cultura popular que no te un lloc on assajar, quin preblema hi ha en que utilitzi’n aquest espai? Que recordo k estava 100% avandonat. Realment quin es el problem que el jovent que no es pot pagar un lloguer d’un local s’organitzi i utilitzi un espai buit?? No entenc els motius per estar en contra d’això!!!

C

Carles

Igualada

22 de juliol 2013.12:39h

Respondre

Penso que la gent, que no acaba d’estar del tot d’acord amb l’acció, pot passar per l’espai i coneixer el que s’hi esta fent. Sovint per opinar recorrem a un imaginari (en aqueest cas... Llegir més sobre l’okupació) que no s’acaba de correpondre amb el que realment volen fer aquests joves.
Encara no he acabat d’entendre quin mal te utilitzar un espai buit per desenvolupar activitats. I qui digui que el jovent de la ciutaat no esta mancat d’espais, no coneix la realitat del moviment juvenil que és molt més complexa i diversa del que ens pensem.
Convido a tothom a que si passi i els conegui. Son realment joves molt compromesos amb la ciutat, critics, responsables i sincers.És un orgull que a la nostra ciutat poguem comptar amb aquest moviment juvenil.
mireu el video que van fer per convocar a la cercavila www.youtube.com/watch?v=0ekby-4QE70

J

Jove Igualadí

Igualada

22 de juliol 2013.12:14h

Respondre

Hola, tinc 22 anys i sóc soci de diverses entitats d’Igualada. I sí, tinc espais per fer tot el que vull, l’Ateneu Igualadí, el Casal la Teixidora, la Kaserna i sé d’altres espais que no... Llegir més necessito però que es poden utilitzar, com l’escola de música, els centres cívics...
Que quedi clar que aquests joves que han ocupat el Casal només es representen a ells mateixos... i són 30 persones. A la ciutat som molts més joves que apostem per una cultura popular, per iniciatives juvenils i del poble que no provoquin merders d’adolescents pseudo-alternatius.


pd: em sap greu tenir amics posats en aquesta ocupació perquè l’únic que els passa és que estan enlluernats per un discurs fàcil i simple on l’autoritat i l’administració són l’enemic sigui del color que sigui i també em sap greu perquè es proclamen els representats d’un poble que no els ha votat.
Es poden defensar les idees de maneres molt més lícites, dialogants i pacífiques del que han fet aquesta trentena de joves.

C

Campi

22 de juliol 2013.12:14h

Respondre

Bona iniciativa, i els progres i benpensants escandalitzats.

M

Marc

Igualada

22 de juliol 2013.11:21h

Respondre

Fa tres setmanes que no baixo al traster de casa meva. Aquesta tarda hauré de baixar amb una cadira de càmping, un llibre i un refresc i quedar-m’hi un parell d’hores. Si més no que la gent... Llegir més m’hi vegi i ningú es pensi que pot ser el lloc indicat per entrar-hi per la cara i desenvolupar-hi els seus somnis.

Nois, us agradi o no en aquest país i aquesta societat hi ha normes de convivència i civisme i la propietat és una cosa que cal respectar. Malgrat no us agradi aquest sistema heu de saber que fins i tot a les comunitats més rurals d’Àfrica i Amèrica respecten la propietat dels altres com un principi intocable.

Us equivoqueu si busqueu un suport ampli, em temo que trobareu el suport del vostre entorn i prou. Somnis, inquietuds i ganes de canviar el món? Perfecte, tots hem estat joves i inquiets. Però respectem els altres com volem que ens respectin a nosaltres.

P

Pep

IGD

22 de juliol 2013.11:10h

Respondre

Ho trobo perfecte.I ´d´acord amb Bartomeu.Un espai que pertany a l´Esglesia, en aquest pais té status de ”duty free”. No paguen impostos per propietats que després si que es poden vendre amb... Llegir més guanys. Per tant si, el edifici està en desús, trobo legitim que un colectiu sense anim de lucre en vulgui fer ús.
Aixó si, no crec que el bisbe s´arribi a Igualada a beneïr-vos.
SAlut

A

Antoni

Igualada

22 de juliol 2013.10:52h

Respondre

Tots aquests que mostreu comprensió i esperança de cara als fruits que pot donar aquesta acció us proposo una cosa. Als efectes d’evitar qualsevol desgràcia ens unes instal.lacions que ja fa... Llegir més uns anys que estan abandonades, i per tant, als efectes d’evitar que els joves que són el futur d’aquesta ciutat puguin prendre mal, proposo que des del grup de joves que heu protagonitzat aquesta acció, us dividiu en grups de 4 o 5 persones, per abordar diferents temes de debat. Cadascun d’aquests grups podria anar a fer les discussions a cadascuna de les cases de la gent que heu mostrat comprensió. (simplement que tinguéssiu un vas d’aigua a punt, ja n’hi hauria prou). I de cara a posar en comú les conclusions finals, llavors quedaria un dia i hora, i demanaria un espai en condicions a l’ajuntament o alguna altra entitat, i així podríem veure’n tots els fruits.

A

Analitzem-ho bé (5 minuts de lectura)

Igualada

22 de juliol 2013.10:21h

Respondre

A veure, anem a fer un petit anàlisi d’aquest fet.
La piscina del casal fa mil anys q està tancada, llavors qualsevol cosa q es faci és fàcil q li donguem més ús a la piscina. Pel q vaig... Llegir més llegir al facebook ( i no posa aqui), això vol ser un espai pels projectes els joves.
Primer de tot, dubto que sigui necesàri un espai per fer projectes, ja que un projecte es pot fer des de casa assentat a la taula... Però si el problema era aquest, ara ja està solucionat i el jovent igualadí ja pot portar a terme tots els projectes q la manca d’espai li negava!! Espero q realment tingui un contigut ÚTIL (i que les paraules no se les emporti el vent).
Segon, faria falta veure com estan les instalacions de la piscina, ja que si s’hi vol fer un casal pel jovent, aquests no poden córrer risc que s’esfondri la casa o es trenqui alguna cosa i caigui sobre ells (deu fer una 10 anys q està abandonada, així que dubto q les condicions siguin segures). Si estàn bé ok, però en cas q s’hagin de fer unes hipotètiques reformes... qui les pagaria? Els igualadins, els propietaris, els okupes???...
Tercer(i per acabar) és curiós que els defensors de totes les llibertats ”habides y por haber” defensin un acte tan feixista com okupar... Sí, sí, feixista. Jo em poso aquí perquè em surt dels c*llons i si algú diu el contrari (l’amo del terreny, per posar un simple exemple)ja pot preparar-se per treurens, perquè ens enmanillarem amb faroles per protestar contra l’opressor feixista (quan la realitat és bastant contrària). Com diu el company Albert (comentari 9) espero utilitzar suficient vegades al mes la meva piscina o el meu cotxe, ja que si no arrriba al mínim, la gent tindrà dret a utilitzar-los oi?
SALUT A TOTHOM !

P

Pep Pelfort

Igualada

22 de juliol 2013.10:06h

Respondre

Algú se’n ha adonat de que els joves son el futur? Que son els que han de fer bullir la ciutat?. Necessiten espais per a poder reunir-se, debatre, fer projectes per als joves de la nostra ciutat.... Llegir més I això no es pot negar. Es com sempre quan hi ha iniciativa, s’ha de tallar, s’ha de frenar, no sigui que no els controlem, no?.
Ocupar un espai, no ha sigut mai una cosa que jo faria, però pot-ser es la manera de que es parli d’ells, l’única manera.
Estan en edat de reinvindicar, de demanar, de promoure, de somniar, de tenir projectes, de creure en el futur. Si pensesim com gent de la seva edat, tal i com vam fer alguns de nosaltres fa molts anys, els entendriem perfectament.
Si els hi donem la oportunitat, els joves ens salvaran del que hem enfonsat entre tots.

M

Montserrat

Igualada

22 de juliol 2013.09:38h

Respondre

He llegit atentament tots els comentaris i jo continuo creient que es pot fer tot sense perjudicar a ningú, en aquest cas al propietari, sigui aquest el que sigui, un individu o un col•lectiu tan... Llegir més ma fa. Soc de les que encara creuen que parlant la gent s’entén i per tant si hi ha un bon projecte i una bona predisposició a no malmetre res dels altres, parlant es poden arribar a acords.

Entenc també les ganes que te el jovent de fer coses i canviar el mon, que per cert jo també el canviaria si pogués. Totes i tots hem sigut joves i ho em intentat, abans tocava aconseguir la democràcia ara toquen altres coses, però continuo pensant que la propietat privada és privada i que per poder-ne tenir alguna, a algú l’hi ha costat les seves suors i esforços.

No estic gens d’acord amb la Maribel ja que ho entenc casi tot, també aquesta ocupació, el que passa és que per principis no hi estic d’acord no solament amb aquesta sinó en cap.

En quant als ulls Maribel, no et preocupis, els tinc ben oberts des de fa molts anys i espero poder-los-hi tenir durant molts més, veig tot el que m’envolta i ja he dit que ho entenc casi tot encara que no ho comparteixi. El cor i les ganes de col•laboració amb tot allò que he cregut just sempre les he tingut i les tinc, a la mesura de les meves possibilitats esta clar i sempre contant en lo meu, no en el dels altres.

Pel que fa referència a la rulot t’he de dir que la que no ha entès res de res en aquest cas has estat tu.

L

Lídia Jesús

Igualada

22 de juliol 2013.09:31h

Respondre

Roger,
O sigui, que segons tu,si jo tinc un pis buit, perquè per desgràcia no me’l lloga ni me’l compra ningú, a causa de la crisi, i que pot ser que en pagui encara alguna hipoteca a més a... Llegir més més, està bé que me l’okupin per la cara. Fantàstic!!!!És molt just això eh que sí! Quina jeta!

B

Bartomeu

Igualada

22 de juliol 2013.09:25h

Respondre

Nomès un comentari.
Diu que ès un espai de propietat privada.
Jo no n’estic tant segur.
Pel que m’han dit les propietats privades paguen impostos, en particular els terrenys i locals o... Llegir més edificis de tota mena.
Peró l’Esglesia no en paga.
Dons aixó no deu ser una propietat privada.

J

Joan

Igualada

22 de juliol 2013.08:41h

Respondre

Felicitats nois i noies.

No us deixeu alliçonar i seguiu mantenint la il·lusió per transformar les coses des d’aquesta ciutat cada cop més desmemoriada i més conservadora.

Gràcies per... Llegir més fer-ho.

C

Carles

22 de juliol 2013.08:24h

Respondre

Sense voler treure mèrit a les iniciatives que s’hi volen dur a terme i tampoc entrar en la legalitat de l’actuació, s’ha de reconèixer el fet que tenim un grup de joves no conformes amb la... Llegir més societat que els rodeja i creuen que poden ajudar a canviar una mica la societat.

Llegint l’enllaç de l’entrada 7 es pot veure les activitats o actes que s’hi volen desenvolupar.

Una altre cosa és si en els temps que corren les activitats i reivindicacions que s’hi volen dur a terme són les més acertades.

Estem en una època on els joves estan a l’atur, on molts d’ells no han acabat els seus estudis i on possiblement molts d’ells han perdut la cutura de l’esforç. Entenent un espai com aquests una reivindicació de les necessitats d’una societat, a dos carrers hi ha una biblioteca pública (el meu problema és saber què és una biblioteca popular), atravessant el passeig, una escola de música on possiblement grups de cultura popular podríen assajar, al c/sant magí, un cinema a on els igualadins no hi anem, i un rocòdrom per a poder fer-hi practicar, etc... És a dir, la ciutat no està faltada de totes aquestes activitats proposades amb la única pega que son espais i negocis privats on s’ha de pagar per accedir.

Seguint doncs amb el que considero lícit demanant alternatives que no ens pot oferir la ciutat, tenim la feina. Un hort urbà com volen muntar, seria de les primeres coses a fer, crear-se com a cooperativa i vendre els seus productes a la ciutat. Que l’esforç d’aquests joves servís per autofinanciar-se. Xerrades??? De què? No es necessita de cap espai ocupat per parlar de la situació actual del país cosa que es podria fer en en bar o fins i tot a l’anfiteatre de l’estació vella. Xerrades com la importància de finalitzar estudis, com buscar feina, com crear-se el teu propi negoci, etc, en definitiva, projectes per a crèixer i destacar per sobre de la societat que hem heredat.

Com he dit abans, sense voler treure mèrit a les ganes que tenen aquests joves de canviar la seva realitat, posar en un programa oficial que volen fer xerrades per dir la merda de país on estem, un rocòdrom, una ludoteca, classes de teatre i cicles de cinema penso que no és gaire afortunat pels temps que corren on pujar-se per les parets no és una alternativa real de voler canviar el món i donant-me la sensació de rabieta i d’espai per passar-s’ho bé.

Si més no, endavant i espero que tingueu la oportunitat de tirar endavant les vostres reivindicacions.

J

Joan

Igualada

22 de juliol 2013.00:36h

Respondre

Albert un dia tot aixó que acaba de dir li farem tragar amb pintura.
Ves a okupar la piscina si et ve de gust però el teu acte no serà ni legitim ni respectable. Tothom qui té dos dits de front... Llegir més i veu la paradoxa del sistema on vivim pòt entendre perfectament el projecte.

I abans d’acusar-nos de que estem ociosos, que no sabem que fer, que som intents d’antisistema, etc. et convidem a baixar al carrer a entrar al Casal, informar-te, veure qui som, veure com estava l’espai fa 48h i com esta ara...

Tu mateix criticar en aquest món és molt fàcil comentari anònim, així totes som molt valentes... vine a saber qui som i et rebrem amb les mans obertes

Vine i fes-te’l teu, però vine ;)

#

#JovesIGD

Igualada

22 de juliol 2013.00:15h

Respondre

Bona nit, entenem que un acció com aquestes pot generar dubtes, incerteses o fins i tot rebuig. Al mateix temps, trobem molt legítim el que hem fet, agraïm per altra banda les àmplies mostres de... Llegir més suport rebudes per part del veïnat, i us convidem a assistir de les assemblees diàries a les 20h o venir a conèixer, compartir i col·laborar en l’espai. L’espai pels somnis.

M

Maribel

Igualada

21 de juliol 2013.19:36h

Respondre

Montserrat, no has entès res de res, segurament perquè no veus ni vius el que tens al voltant. Obre els ulls a la realitat que viu el jovent i obre’t el cor. Llavors, potser ho entendràs.
Pel... Llegir més que fa a l’església, per exemple, en els seus temps més brillants, doncs ha abrigat un jovent que ha marcat una generació de progrés i compromís social. La d’ avui no sé què farà, però no he sentit a dir mai que els locals parroquials servissin per aparcar-hi caravanes, rulots i demés patrimoni de particulars...

A

Antoni

Igualada

21 de juliol 2013.18:16h

Respondre

Ja estic frisós per veure si divendres que ve en Jaume Ortínez, a aquest fet hi posa llum o ombra.

A

Albert

Psg. Verdaguer

21 de juliol 2013.18:05h

Respondre

Curiosa contradicció llegir en una mateixa frase que ’no s’afecta cap particular’ i que ’la propietat recau en l’Església’. Seguint la seva lògica, a Sesolilveres he vist un jardí amb... Llegir més piscina on fa una setmana que no s’hi banyen els amos, suposo que tinc dret a saltar la tanca i fer una capbussada. Perquè considero que Igualada no m’ofereix prou alternatives públiques pel meu bany i el meu bronzejat. En resum, que aquests nanos tenien ganes de gresca i de ser un a mica antisistema i ocupen una instal·lació privada aprofitant que és estiu i estan ociosos. No han inventat res, les ocupacions han passat a molts llocs, passen i passaran, tampoc no cal un comunicat tan literari per justificar-ho. Ara, confio que respectaran el descans dels que vivim a prop, no faran competència als bars del voltant i no vendran alcohol a menors. Dit això i un cop els facin fora, com a veí de la zona m’encantaria poder tornar a tenir aquesta piscina activa, però activa com cal.

P

Pol

Igualada

21 de juliol 2013.17:15h

Respondre

Montserrat el teu comentari em sembla com a mínim desencertat i la comparació molt desafortunada. Disculpa.

R

Roger

21 de juliol 2013.16:55h

Respondre

Montserrat, la resposta a per què han decidit ”okupar” enlloc de llogar la trobaràs explicada en aquest fulletó que han editat i que pots trobar... Llegir més aquí:

http://espaispelssomnis.blogspot.com.es/

Evidentment que hi ha altres vies i ells/es les han explorat: van presentar un projecte al Departament de Joventut, però, malauradament, l’Ajuntament no va voler/poder cedir cap espai viable pel seu projecte.

I respecte al fet ”d’okupar”, em sembla totalment legítim en un context on a Igualada hi ha més de 2.000 pisos buits fruit de l’especulació i, a sobre, volen fer fora gent de casa seva.

Montserrat, comprenc que -de bones a primeres- no ho veguis amb bons ulls, per això et convido a visitar l’Ateneu la Sèquia de Manresa, un projecte similar: vimeo.com/68612293

P

Prakxis

bufalada

21 de juliol 2013.16:31h

Respondre

Si los gobiernos, ayuntamientos, o responsables de dar respuesta a la población, no da esa respuesta: es licito ocupar un espacio que no esta en uso y darle el uso para las actividades que... Llegir més asambleariamente crea oportuno el barrio. Mi apoyo para toda esa gente que se gestiona, cuando nadie les da respuesta. salut.

pd: que nadie este sin casa ni lokales, mientras tengamos casas y locales sin gente. seamos coerentes. este planeta podria ser un paraiso y nos tratamos como depredadores.

A

Albert

Igualada

21 de juliol 2013.14:14h

Respondre

Sincerament Montserrat per què aquests joves han de fer un pacte amb el propietari? Per cert, la gestió de la propietat la porten parròquies igualadines, no crec que els hi faci falta molta pela.... Llegir més És un espai en desús des de fa anys i la gent igualadina em sembla que li té força apreci. A més per la cara tampoc va així, es veu que van demanar espais a l’Ajuntament i se’ls va negar espais per tenir pròpia autonomia, sinó que n’oferien de lligats a la burocràcia i que els impedia realitzar projectes. I sobre el teu comentari (i que la gent tendeix a recórrer) de la rulot hi ha una diferència abismal: la rulot pertany a un propietari únic, sense ús col·lectiu i sense cap finalitat cultural o social i plenament de lucre individual. En el Casal s’hi pretenen fer activitats pels jovents així com tallers artístics, de teatre, xerrades, debats crítico-socials (pel que s’anava comentant a una de les performances que van fer) i mils projectes més que s’iniciaran amb la participació col·lectiva. I si que actualment es fa tot per la cara, però vaja jo prefereixo que jovent així entri ”per la cara” a un espai plenament en desús i que en el seu moment encara volien construir més edificis en l’època de les vaques grasses, equació que es resoldria en actuals desnonaments, a polítics com en Bárcenas, el fill d’en Pujol, Millet... que ens roben, així com la pujada de taxes de les Universitats, les retallades als serveis públics... Com diu la frase: ” Els somnis es fan per les mans i sense demanar permís a ningú”.

J

Jo mateixa

21 de juliol 2013.13:16h

Respondre

Montserrat... No has entès res. Et convido a passar pel Casal, a participar en les assemblees, a discutir i a debatre amb les joves del casal, i veuràs com canvia la teva opinió.

Una abraçada

J

Joan

Igualada

21 de juliol 2013.13:14h

Respondre

Gran iniciativa, espero que ningú s’hi oposi!

C

CesK

Igualada

21 de juliol 2013.12:14h

Respondre

D’acord amb la Montserrat. Hi ha altres maneres de fer, i reclamar espais públics okupant propietats privades no em sembla lo més correcte i adequat. (Apart que fer una cercavila reivindicativa... Llegir més per enredar al personal i que donés suport a una okupació ja perpetrada és molt qüestionable)

M

Montserrat

Igualada

21 de juliol 2013.10:38h

Respondre

Si el volen utilizar, perquè no és posaven en contacte amb el propietari i pactaven un lloguer com tothom, encara que fos minso ajudaria a aquest a pagar almenys part dels impostos.

O és que ara,... Llegir més ens volem acostumar a que tothom te dret a tot i a més a més per la cara. No sé si a casa d’algun d’aquets nois algú tambe te un local que pogués servir-me a mí per deixar-hi una rulot, amb les mateixes condicions m’interesaria poder-ho fer

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.