//Plugins sense CDN ?>
Aquest dimarts al matí s'ha fet l'acte oficial d'inici de les obres del nou carril bus de la B-23, entre Sant Feliu de Llobregat i l'avinguda Diagonal de Barcelona, amb una inversió que ascendeix a 17,6 milions d'euros. Es preveu que amb aquest nou carril els usuaris del transport públic redueixin en 15 minuts el trajecte.
La Generalitat i l'Estat han arribat a un acord pel finançament del nou carril bus a la B-23 a través dels fons Next Generation de la UE, mitjançant el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana. A més, en la darrera Bilateral d'Infraestructures s'ha tancat un acord pel traspàs d'aquesta infraestructura, que es formalitzarà quan les obres estiguin acabades.
El tram on es duran a terme les obres té una longitud de 7 quilòmetres, des de la connexió de la B-23 amb l'A-2 fins a la intersecció de l'avinguda Diagonal amb l'avinguda Albert Bastardas, i passant pels termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat. La B-23 és una de les principals vies d'accés a Barcelona per autobús, amb una intensitat de trànsit de més de 120.000 vehicles diaris i un alt nombre de línies de bus interurbanes.
El futur carril bus beneficiarà les més de 600 expedicions diàries de bus que accedeixen diàriament a Barcelona, amb un total d'uns 4 milions de passatgers anuals. L'objectiu és reduir fins a 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans procedents del Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia.
Aquesta actuació s'emmarca en l'estratègia del Govern per reduir un 25% la circulació de vehicles privats a l'àrea metropolitana de Barcelona en els pròxims deu anys, fomentant el transport públic. A més, el nou carril bus potenciarà la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbà. Així, es contribuirà a la reducció d'emissions de gasos amb efecte hivernacle i a la millora de la qualitat de l'aire, estalviant unes 34 tones de CO₂ anuals.
El carril bus exclusiu per als autobusos s'ubicarà a l'esquerra dels carrils actuals de circulació en direcció a Barcelona, amb 3,5 metres d'amplada i senyalitzat horitzontalment. Els autobusos podran accedir a aquest carril en qualsevol punt del recorregut, i es mantindran el nombre i l'amplada dels carrils existents.
El període d'execució de les obres és de vint-i-nou mesos, i aquests inclouen la formació i pavimentació del nou carril, adaptació d'algunes estructures, desviament de serveis, tasques relacionades amb el drenatge, la senyalització i les barreres de seguretat.