El servei té tres seus físiques a la comarca, a Igualada, Piera i Calaf. L'ens comarcal estrena aquest recurs de suport, acompanyament i capacitació en l'àmbit de la digitalització per ajudar la ciutadania a fer tràmits amb l'administració a través d'internet.
L'oficina estarà ubicada a la Sala Felip de Calaf, els dimarts de 9 a 2, al Teatre Foment de Piera, els dimecres de 9 a 2/4 de 3, i a la seu del Consell Comarcal de l'Anoia, a Igualada, els dijous i divendres de 8 a 3, i els dijous, de 2/4 de 5 a 7. Les persones que estiguin interessades en aquest acompanyament específic en matèria digital, poden demanar cita trucant o enviant un missatge de WhatsApp al número 610 280 811.
Un servei "descentralitzat"
El vicepresident primer del Consell, Jordi Cuadras, remarca que l'Oficina d'Acompanyament Digital "és un servei que fa mesos que volíem impulsar i estem molt satisfets de poder-lo presentar, tot posant-lo a disposició de la ciutadania. El pas cap a l'administració electrònica no pot significar que hi hagi persones que en quedin al marge i que tinguin dificultats, per exemple, per sol·licitar ajudes o subvencions. Hi ha molta gent que, o no té eines digitals o no té els coneixements informàtics per a fer tràmits amb l'Administració. Volem fer que no hi hagi bretxa digital a la nostra comarca".
Carme González, tinent de batlle de Piera, apunta que "el món actual és eminentment digital i calen apostes decidides de servei públic que facilitin a la ciutadania la relació amb
l'Administració i la gestió de tràmits. És important que aquest servei es presti de forma descentralitzada i, més enllà de la capital de la comarca, s'ofereixi també a l'Anoia Sud i a l'Alta Anoia".