TORNAR
PUBLICITAT

El Consell Comarcal estrena una oficina per allisar la 'bretxa' digital

Una eina ”per empoderar” digitalment els usuaris

societat
Divendres, 17 setembre 2021. 03:00. Francesc Vilaprinyó i Albareda.
D'un cop d'ull

El servei té tres seus físiques a la comarca, a Igualada, Piera i Calaf. L'ens comarcal estrena aquest recurs de suport, acompanyament i capacitació en l'àmbit de la digitalització per ajudar la ciutadania a fer tràmits amb l'administració a través d'internet.

Des d'aquesta setmana, l'administració electrònica a l'Anoia és més a prop dels col·lectius que no tenen un accés regular a internet. El Consell Comarcal obre l'Oficina d'Acompanyament Digital de l'Anoia, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona. L'Oficina compta amb una persona tècnica que ajudarà la ciutadania en el procés dels tràmits digitals i, al mateix temps, els proporcionarà ensenyaments en l'àmbit de les noves tecnologies. D'aquesta manera, es farà un procés "d'empoderament digital" amb l'usuari de l'administració que no coneix les tecnologies o no té accés a internet.

L'oficina estarà ubicada a la Sala Felip de Calaf, els dimarts de 9 a 2, al Teatre Foment de Piera, els dimecres de 9 a 2/4 de 3, i a la seu del Consell Comarcal de l'Anoia, a Igualada, els dijous i divendres de 8 a 3, i els dijous, de 2/4 de 5 a 7. Les persones que estiguin interessades en aquest acompanyament específic en matèria digital, poden demanar cita trucant o enviant un missatge de WhatsApp al número 610 280 811.

Un servei "descentralitzat"

El vicepresident primer del Consell, Jordi Cuadras, remarca que l'Oficina d'Acompanyament Digital "és un servei que fa mesos que volíem impulsar i estem molt satisfets de poder-lo presentar, tot posant-lo a disposició de la ciutadania. El pas cap a l'administració electrònica no pot significar que hi hagi persones que en quedin al marge i que tinguin dificultats, per exemple, per sol·licitar ajudes o subvencions. Hi ha molta gent que, o no té eines digitals o no té els coneixements informàtics per a fer tràmits amb l'Administració. Volem fer que no hi hagi bretxa digital a la nostra comarca".

Carme González, tinent de batlle de Piera, apunta que "el món actual és eminentment digital i calen apostes decidides de servei públic que facilitin a la ciutadania la relació amb
l'Administració i la gestió de tràmits. És important que aquest servei es presti de forma descentralitzada i, més enllà de la capital de la comarca, s'ofereixi també a l'Anoia Sud i a l'Alta Anoia".


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.