//Plugins sense CDN ?>
El mandat 2011-2015 s'esgota. Una de les propostes de l'actual govern igualadí, les zones blanques, arribaran a les 800 places. El cost de la creació d'aquests estacionaments ha estat d'uns 528 euros per plaça
Una de les propostes amb les que el grup de CiU va arrencar la campanya municipal el 2011 va ser l'habilitació de zones blanques. Espais d'estacionament gratuïts en diversos solars buits d'Igualada. L'alcalde Marc Castells en va prometre 800. Ara, a menys d'un mes de la finalització del mandat del govern CiU-ERC, s'estan fent obres a dos espais amb els quals s'arribarà a una xifra propera a aquests vuit centenars. La mitjana de cada un d'aquests aparcaments és d'uns 528 euros per cada lloc creat.
Actualment, hi ha 612 places en les diferents zones blanques que s'han anat obrint els darrers quatre anys. Amb tot, hi ha obres encara en procés, com el carrer Comarca -la més important en nombre, amb unes 90 places- o el carrer Sant Martí de Tous, i una actuació pendent en un solar de l'Avinguda Barcelona, que concretarien un nombre d'estacionaments molt pròxim als que es van anunciar fa quatre anys.
L'Ajuntament també ha valorat asfaltar l'espai al final del carrer Joan Abat, al Rec, com a zona blanca. Puntualment, ja s'empra durant les Rec Experimental Stores com a aparcament. A la llarga, es pensa com a àrea d'aparcament per a les famílies que van a l'Escola Pia, davant el col·lapse que es preveu a la Plaça Castells un cop es facin les obres.
Les zones blanques s'han costejat amb subvencions del PUOSC en el primer exercici, despeses de Brigada en el segon i, els dos últims anys, amb el programa Xarxa de la Diputació. El cost de la creació dels diferents espais de zona blanca oscil·la entre els 10 i els 20.000 euros en el cas de les àrees d'aparcament petites i mitjanes. Segons els metres quadrats de l'aparcament, el cost per plaça pot passar dels 300 als 1.000 euros i la mitjana és de 528. Una de les zones blanques que ha tingut més èxit és la del carrer Balmes, que és la que presenta una de les mitjanes de rotació més alta i on el cost de la plaça s'acosta al promig de 500 euros. La inversió és més important quan es fa en un sòl de titularitat municipal, com el carrer Misericòrdia, mentre que si és fruit de la cessió temporal d'un privat, el cost és inferior ja que l'Ajuntament no considera fer un esforç econòmic extra en la pavimentació en un solar que es pot deixar d'utilitzar a curt termini. La despesa mitjana, però, pot augmentar de cara al proper mandat ja que l'ús intensiu d'estacionaments com el de Cal Carner a la Masuca ha suposat un desgast molt important del ferm.
Doncs a mi em sembla molt bé que hagin fet les zones blanques d’aparcament gratuït i que se n’expliqui el preu als ciutadans ja que així es valora l’esforç que es fa des de l’ajuntament.... Llegir més A vegades sembla que tot el que ens ve gratuït també ho és el seu cost.
Fer política local és molt complicat i mai es fa content a tothom. La qüestió és queixar-se tan si hi ha aparcament com si no n’hi ha.
Només un apunt, pels que diuen que l’Ajuntament es mira el melic: recordeu que en anteriors legislatures es van pintar les zones blaves del passeig (no gratuïtes).
30 d'abril 2015.15:49h
Touché
30 d'abril 2015.23:46h
A Igualadí: gràcies!
L’espai final del carrer Joan Abat es de jutjat de guàrdia. Resulta que tot l’espai es públic , pro una empresa particular en te vallada i expropiada una part i no paga la tasa de ocupació... Llegir més privativa d’espai de domini públic.
Mare meva, que bé que ho hem fet.... i el melic on el tinc?
monica
igualada
30 d'abril 2015.23:19h
Perque no s’explica que aquestes zones les paguen els comerciants i les asociacions de veïns de cada barri. Podrieu contrastanr la informació parlant amb les asociacions de veïns o amb els... Llegir més comerciants que son qui fan que això sigui possible. Es ben senzill!