TORNAR

L'educació alternativa sembra les primeres llavors a l'Anoia

Aquest dissabte, el centre educatiu ”L’Ametller” de Copons ha fet portes obertes

societat
Diumenge, 22 febrer 2015. 03:00. Núria Olivé Montrabeta.
D'un cop d'ull

L'espai educatiu "L'Ametller" de Copons ha obert les portes aquest dissabte al matí. Aquest centre educatiu pretén atendre les necessitats de cada infant, a cada edat, en cada moment i lloc on es trobi. L'Ametller segueix el criteri de pedagogia Waldorf, un corrent iniciat per Rudolf Steiner.

"L'Ametller" de Copons és un espai de creixença que vol fomentar una infància feliç, intensa i rica en experiències vitals, on els nens i nenes adquireixin aprenentatges significatius per a la vida i on puguin desplegar tot el seu potencial. Va néixer fa quatre anys de la necessitat d'un grup de pares que volien una educació diferent de la convencional per als seus fills. 

La pedagoga que actualment porta el centre explica que alguns dels pilars essencials de l'escola són "el respecte en el desenvolupament en les etapes de cada nen, l'art i allò sensorial com una de les bases principals o treballar a l'aire lliure". La responsable també ha explicat que els pares i mares són interventors del procés educatiu dels nens des de la mateixa escola, "l’espai de joc de l’Ametller mica en mica va agafant color amb les aportacions de fusteria i costura dels pares i mares". 

Els pares i mares que han optat per aquest tipus d'educació per als seus fills, coincideixen que "és un lloc on el nen o nena està en contacte amb la natura, tot el que els envolta són subjectes naturals i és un lloc on es té en compte el moment vital de cadascú. No es veu el nen com un objecte en  què s'ha d'introduir conceptes constantment sinó que s'intenta fomentar totes les capacitats que porta cada nen a dins". 

El mètode Waldorf

El projecte educatiu de "L'Ametller" es basa en el mètode pedagògic de Waldorf. Segons el seu creador, Rudolf Steiner, aquest mètode se separa en tres etapes fonamentals del desenvolupament. Des del naixement fins als set anys, a través de la imitació, l'infant està aprenent el més important que aprendrà en tota la seva vida. De 7 a 14 anys, aquelles energies usades en la construcció del cos poden utilitzar-se per a l’aprenentatge escolar. I dels 14 als 21, cada professor/a hauria de trobar formes creatives de presentar els seus continguts de manera que li permeti, al jove ,tenir una experiència de la seva capacitat de jutjar, i de la seva capacitat de trobar les lleis darrere dels fenòmens.

Actualment, "L'Ametller" de Copons és un projecte de petit format que està pensat per acollir un grup reduït d'infants, en edats compreses des d'1 a 6 anys, és a dir, els que estan en el "primer septeni" del qual parla Steiner. Tot i això, l'espai del municipi anoienc, aquest curs té sis nens d'1 any i mig a 4 anys. És el primer equipament educatiu que fa una proposta d'educació alternativa de la comarca i encara està en una fase molt inicial. 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.